• mamsen76

    livmoder donation

    Vet inte om denna tråden hamnade rätt nu men... 

    Ja ja, min fråga är om någon vet om man kan donera sin livmoder och vart man ska vända sig i så fall?
    Skulle jättegärna donera min om det skulle hjälpa nån annan att få barn.. 

  • Svar på tråden livmoder donation
  • Fridafia

    just nu pågår försök att få barn med hjälp av livmodertransplantation på Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg. i första hand använd bara kickstart från nära anhöriga men kanske om det går bra och resultatet blir friska bebisar att man börjar med livmoderdonation från icke anhörig.. detta är dock på forskningsstadie menhör av dig till de! vad fint av dig att vilja donera din livmoder!

  • mamsen76

    Nu har jag skickat iväg ett mail iaf så får vi väl se vad dom svarar.... Om de svarar förstås...

  • maka011
    mamsen76 skrev 2013-08-13 12:53:14 följande:

    Vet inte om denna tråden hamnade rätt nu men... 

    Ja ja, min fråga är om någon vet om man kan donera sin livmoder och vart man ska vända sig i så fall?
    Skulle jättegärna donera min om det skulle hjälpa nån annan att få barn.. 


    Wow, vad fint av dig! <3 Hoppas att du får möjlighet att hjälpa någon.
  • mamsen76

    Någon som vet om de kommit något längre i forskningen? Jag har fortfarande kvar min som jag inte kommer ha nån användning för ????

  • LakritsMatte

    Det går jättebra för dom! Fem barn har fötts efter livmodertransplantation, alla lever och är friska :) nio livmödrar har transplanterats, men bara en från en icke-familjemedlem, dock nära vän till mottagaren. Två fick tyvärr ta ut livmodern igen. Men Sahlgrenska forskar vidare, kanske du kan få tag i dom som driver studierna? Det är liksom inget man bara gör, utan alla operationer genomförs på experimentbasis forfarande.

    www.vardfokus.se/webbnyheter/2016/mars/fem-barn-fodda-efter-livmodertransplantation/

  • MeMicha

    Såg detta nu, har ingen aning om vad som krävs men jag skulle kunna donera min om jag får dvs. Hör av er om det fortfarande är aktuellt och så.

Svar på tråden livmoder donation