• Mamori
    Äldre 28 Aug 15:35
    2717 visningar
    8 svar
    8
    2717

    Vilken blodgrupp har ni gravida (och ni som fått barn) som är 40+??

    Är nyfiken efter alla skriverier om att vissa blodgrupper har lättare att bli gravida som äldre

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken blodgrupp har ni gravida (och ni som fått barn) som är 40+??
  • Äldre 28 Aug 16:20
    #1

    Ab Rh neg närmare bestämt.

    Aldrig hört talas om att blodgruppen skulle kunna spela någon roll? Spännande tanke, dock!  

  • Äldre 28 Aug 21:17
    #2

    Vilka blodgrupper skrivs det om ska ha lättare att bli gravida som äldre då?

  • Mamori
    Äldre 28 Aug 22:48
    #3

    A ska ha lättast men då har de i gengäld svårare som yngre och är mest fertila kring 30-35, enligt artikeln jag läste. Minns inte om det var B eller O som har svårast som äldre och vars fertila högpunkt är vid 25. Kan kolla upp

  • Äldre 28 Aug 22:57
    #4
    Mamori skrev 2013-08-28 22:48:58 följande:
    A ska ha lättast men då har de i gengäld svårare som yngre och är mest fertila kring 30-35, enligt artikeln jag läste. Minns inte om det var B eller O som har svårast som äldre och vars fertila högpunkt är vid 25. Kan kolla upp

    Ja, gör det! Det vore spännande, jag blir nyfiken på vad deras slutsatser baseras på.
  • Äldre 29 Aug 07:16
    #5

    Intressant! Jag håller med högavisan - kolla gärna upp det!

    Själv är jag 43 om bara någon månad och problemet för mig är inte att bli gravid - det blir jag superduperlätt (har redan varit gravid tre ggr - och fått 3 mf. i år). Detta trots att jag har blodgrupp 0 negativ.

    Men jag hade inga problem att bli gravid när jag var drygt tjugo år heller iofs....

    Hur som helst - jättekul om du kunde hitta artikeln!    

  • Äldre 29 Aug 07:18
    #6

    Vad spännande, kan du inte länka till artikeln?

  • Äldre 29 Aug 13:50
    #7

    Jag har blodgrupp A och jag blev gravid på första försöket vid 40.

    Blev även gravid en annan gång på "första försöket" några år tidigare som slutade i abort.

    Men min mamma är AB och har alltid haft extremt lätt att bli gravid, så jag tror det ligger i mer än bara blodgruppen... 

  • Äldre 29 Aug 13:58
    #8
Svar på tråden Vilken blodgrupp har ni gravida (och ni som fått barn) som är 40+??