• Anonym (BJ)
    Äldre 2 Sep 08:30
    2807 visningar
    11 svar
    11
    2807

    Hur får jag henne att vilja ligga med mig?

    Jag slänger ut en fråga om något som förvirrar mig kolossalt.
    Hur skall man som man vara för att få ligga? Jag är gift sedan 20 år och får i princip tjata mig till sex varje gång. Och när det väl blir av så ligger hon bara där och ser uttråkad ut. Jag har försökt med allting, städa, passa ungarna, köpa blommor, hjälpa till i köket men hon är aldrig nöjd. Hur  gör ni andra för att hålla henne nöjd? Jag har sagt åt henne att det är ok om hon går ut med kompisar på krogen, jag har erbjudit mig att handla, att lära mig tvättmaskinen, och till hennes födelsedag köpte jag ett halsband som hon kollat ut för nästan ett par tusen. Allt för att visa min uppskattning, men resultatet är ständigt detsamma.

    Börjar tröttna snart.

    /BJ

  • Svar på tråden Hur får jag henne att vilja ligga med mig?
  • Äldre 2 Sep 08:46
    #1

    Hjälpa till i köket?! Passa era barn?! Lära sig tvättmaskinen efter 20 år?! Oj du, vilken kvinna du måste ha och hon behöver nog mer än en slickad mus.

  • Äldre 2 Sep 08:53
    #2

    Ta er bort från hemmet och vardagen.
    Behöver inte resa till andra sidan jorden men ta in på hotell i någon annan stad.
    Få lite egentid - bubbelbada tillsammans - drick lite vin.
    Tyvärr tenderar sex att kunna bli en del av vardagstråket och då är man ute på farlig mark.
     

  • Äldre 2 Sep 09:00
    #3

    Om hon inte mår bra i grunden så spelar det ingen roll vad du gör eller inte gör. Du måste helt enkelt ställa frågan och aceptera hennes svar. 
    Mitt X trappade ner på sexlivet efter cirka 17 år ihop, han ville inte och det var frustrerande i början sen vande jag mej- När han sen själv tyckte att han behövde en förändring så blev jag mest irriterad på alla hans försök. Jag kände det som om jag skulle "ställa upp" som tack för nåt extra han gjort.
    Så ett tips, försök vara lite mer fysisk, ge henne en kram, en smekning i håret utan anledning och sen inget mer, utan stanna där. Det kommer att ta tid men kan vara ett sätt att få henne att förstå att man kan beröra varandra utan att det leder till mer och sen vill man ha mer.....
    Lycka till!    

  • Äldre 2 Sep 09:00
    #4

    Överraska henne, BJ, gör nått nytt, lämna bort ungarna en fredag, innan hon kommer hem, laga en underbart god middag, är du inte lika duktig som mig på att laga mat tar du till catering, direkt när käringen kommer hem säger du åt henne att hon, om hon vill...hinner göra sin toilette, så fixar du lite så länge, och då gör du klart kränget, duka fint som fan, med levande ljus å så, givetvis har du städat hela jävla kåken innan på dagen så det luktar fräscht och fint.

    När hon duschat och bytt om och satt sig till bords, där du drar ut stolen åt henne, så serverar du en måltid hon sent skall glömma, med hennes favoritviner att avnjuta till och när ni så småningom har kommit så långt att desserten är slut, så har det gått några glas vin dessutom och har du skött snacket som en riktig gentleman under tiden, BJ, borde det vara klappat och klart för gymnastik i Höladan. Är det inte det....så har du problem.

    All lycka till.

    Om du inte vet det innan, BJ, så luska ut vilka henne favoritviner är....  


    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • n e x t
    Äldre 2 Sep 09:12
    #5

    Först och främst..väx upp och var man. Se det som självklart att man delar på allt i vardagen.
    Ett barn är aldrig sexigt.
    Sedan...sluta tjata i form av uppskattning. Det är något som ska höra till ändå.
    Inbjud till sex..ta på henne, rör henne, säg att hon är het..men visa för Guds skull ingen besvikelse om hon nobbar. Du vill men blir inte besviken/ förorättad om hon inte vill på ett ungefär.
    Det är sexigt, det ställer inga krav, krav dödar sexlusten.
    Och prata...vad önskar hon?? Prata om sexet kravlöst...så kanske ni kommer fram till något. Kommunikation:)

  • Äldre 2 Sep 17:32
    #6

    Passa?
    Hjälpa till?
    Erbjuda?

    Eehh...
    Den dagen du ser det som naturliga göromål i hemmet får du nog ligga!

  • Kickan­04
    Äldre 2 Sep 17:45
    #7
    Anonym (BJ) skrev 2013-09-02 08:30:20 följande:
    Jag slänger ut en fråga om något som förvirrar mig kolossalt.
    Hur skall man som man vara för att få ligga? Jag är gift sedan 20 år och får i princip tjata mig till sex varje gång. Och när det väl blir av så ligger hon bara där och ser uttråkad ut. Jag har försökt med allting, städa, passa ungarna, köpa blommor, hjälpa till i köket men hon är aldrig nöjd. Hur  gör ni andra för att hålla henne nöjd? Jag har sagt åt henne att det är ok om hon går ut med kompisar på krogen, jag har erbjudit mig att handla, att lära mig tvättmaskinen, och till hennes födelsedag köpte jag ett halsband som hon kollat ut för nästan ett par tusen. Allt för att visa min uppskattning, men resultatet är ständigt detsamma.

    Börjar tröttna snart.

    /BJ
    20 år är en lång tid. Du är en av två som vet när sexet började avta - vad hände då?

    Tänker mig att det har låst sig totalt för er - antingen er emellan på grund av yttre omständigheter eller så kanske din fru upplever, antingen dig, eller sig själv - som oattraktiv. 

    Det är svårt att förändra sig i ett förhållande i den grad att det går att återskapa den erotiska stämningen... den genuina kärleken måste finnas mellan två parter - även efter 20 år - för att sexet ska vara okej: Då antingen genom att man faktiskt fortfarande tänder på varandras fysik eller fysiska beröring eller för att man i dialogen har kommit så långt att man genom lekar, fantasi lekar, hjälpmedel eller på annat sätt kan mötas i varandras behov av sexuell tillfredsställelse.

    Sen har vi det här med sjukdomar och förändring av den sexuella driften - det kan vara kroniska sjukdomar eller klimakteriebesvär eller P-piller och andra mediciner som gör att lusten avtagit. Även rena personliga förändringar som inte går att förklara gör att vissa tappar sin sexdrift med åren.

    Din kvinna måste också själv uppleva sig och/eller dig attraktiv på ett sexuellt sätt för att vilja ha sex.

    Pratar du med henne om sex? Pratar hon med dig om sex? 

    Ett råd är att ta kontakt med en sexterapeut - för att med hjälp av en tredje utomstående person (lämpligen en kvinna i detta fall kanske) prata om er sexuella relation!!

    //K 
  • Anonym (Elin)
    Äldre 2 Sep 18:15
    #8

    Normalt sett skulle jag säja att köpa blommor, städa, laga mat osv inte har ett dugg med sex att göra, det är härligt med blommor och man blir glad men det är frikopplat från sex.

    Men om du "erbjuder dej att lära dej tvättmaskinen"efter 20 år så ändrar jag mej, jag tror det hänger ihop i ditt fall. man blir inte kåt av att nån tvättar men man blir o-kåt av att vara arg och irriterad och det skulle jag tro att din fru är. Förresten, fick ni barn sent eller hur kan du "passa barn"efter 20år?

    Nej, laga mat och tvätta för att det behövs, smek henne för att väcka hennes lust.

  • Anonym (du får inte ligga för du är en idiot)
    Äldre 2 Sep 18:25
    #9
    cirpen skrev 2013-09-02 17:32:10 följande:
    Passa?

    Hjälpa till?

    Erbjuda?

    Eehh...

    Den dagen du ser det som naturliga göromål i hemmet får du nog ligga!



    Ett halsband för ett par tusen dessutom oj, så generöst *ironi*
  • Äldre 20 Sep 02:33
    #10
    Anonym (BJ) skrev 2013-09-02 08:30:20 följande:
    Jag slänger ut en fråga om något som förvirrar mig kolossalt.
    Hur skall man som man vara för att få ligga? Jag är gift sedan 20 år och får i princip tjata mig till sex varje gång. Och när det väl blir av så ligger hon bara där och ser uttråkad ut. Jag har försökt med allting, städa, passa ungarna, köpa blommor, hjälpa till i köket men hon är aldrig nöjd. Hur  gör ni andra för att hålla henne nöjd? Jag har sagt åt henne att det är ok om hon går ut med kompisar på krogen, jag har erbjudit mig att handla, att lära mig tvättmaskinen, och till hennes födelsedag köpte jag ett halsband som hon kollat ut för nästan ett par tusen. Allt för att visa min uppskattning, men resultatet är ständigt detsamma.

    Börjar tröttna snart.

    /BJ
    Låssas som att du inte är intresserad av sex med henne ?
  • kk kk
    Äldre 20 Sep 08:12
    #11

    ha sex med nån annan. då blir det fart på henne.

Svar på tråden Hur får jag henne att vilja ligga med mig?