• fladdertanke

    "vi som snart försökt hela jävla 2013 med första ungen"

    Här får vi som inte lyckades på de tre första försöken spy lite galla, vara lite bittra, ganska ironiska och framförallt väldigt peppande. Välkommen!

  • Svar på tråden "vi som snart försökt hela jävla 2013 med första ungen"
  • Juronjaure
    Jomila skrev 2013-09-24 22:21:11 följande:
    Ja, mingel är alltid mysigt ????. Då har ni varit ihop ett tag ????. Roligt att plugga! Är det något du alltid har drömt om eller har det vuxit fram!
    Jadå, har varit ihop ett tag. Och jag har velat ha barn med honom i typ 3 år...

    Har inte alltid drömt om att bli förskollärare, nej. Tog mig 26 år att inse att det eventuellt är nåt för mig. Däremot har folk i min omgivning sagt att jag borde jobba med barn, enda sedan jag själv var ett :P

    Och fortfarande, sista terminen, är jag inte helt säker ;) Men det blir säkert bra när man väl kommer igång!
  • SecretlyMe
    Juronjaure skrev 2013-09-25 16:48:40 följande:
    Haha! Ska vi byta namn på gruppen: "Vi lärare/förskollärare som vill bli på smällen" ? :P Nejdå, men är det bara jag som lider av att ha valt ett yrke som kretsar kring småbarn, när det nu visar sig vara så svårt att bli gravid själv??? Hur ska man orka med det...?



    Känner igen det där, så svårt att hålla tårarna inne ibland när man har ett "weak moment" och nyss gosat med en morgontrött sötnos. Men det är även det bästa som finns! :) haha ja lite kul att vi är en del som jobbar inom förskolan här ;D
  • Lynnig

    Kul med mingel; Ja nyligen 26, sambo 28, förlovade oss i våras. Väntar med giftermål. Sambo vill ha barn först. Jag är lite velig. Känner både och liksom. Jag jobbar inom kommunal hälsosjukbård, arbetsterapeut sambo chefspos. Handels. Varit par i 8 år, bor i bostadsrättsförening trea bottenplanet, med fram o baksida. Halland, stor Göteborg Allt är så klart det kan för barn... Så typiskt va..!

  • Theresan
    linnea83 skrev 2013-09-25 14:38:40 följande:
    Vul idag..Ingen insemination denna runda då äl med största sannolikhet kommer infalla till helgen som jag trodde.Vi ska köra på själva och Ovitrelle ska tas på fredag morgon.Hade 3 ägg denna gång på 16,16 och 15 mm.Hoppas att det ska ta sig nu även om vi får "köra själva"
    Det var många ägg, du är inte rädd för flerbörd?

    Jag skulle själv bara bli glad om jag fick flera mogna ägg, det känns ju som att chansen blir större då. 
  • Theresan
    Juronjaure skrev 2013-09-25 16:48:40 följande:



    Haha! Ska vi byta namn på gruppen: "Vi lärare/förskollärare som vill bli på smällen" ? :P Nejdå, men är det bara jag som lider av att ha valt ett yrke som kretsar kring småbarn, när det nu visar sig vara så svårt att bli gravid själv??? Hur ska man orka med det...?


    Haha, lärare kanske oftare drabbas av barnlöshet? Synd att jag inte visste det innan val av yrke ;)

    Mina "barn" är dock så stora att jag snarare får se dem bli (tidigt och naturligtvis oplanerat )gravida och därmed få barn långt innan jag fått barn. Smaka på den rättvisan.
  • Childofsnow

    Nu är jag BIM+1... Kollade i appen, såhär sent har jag aldrig fått mensen. Brukar få på cykeldag 26(oftast) eller 27. Nu är jag på 28 utan mens. 
    Dock bruna flytningar, lite mer än igår. Så den kommer väl. Brukar ha bruna flytningar i 2 dagar innan mensen startar på riktigt.
    Illamående igår em och idag em.

    Man blir ju trött... Börjar hoppas och blir bara dubbelt besviken sen :(  


  • Juronjaure
    Theresan skrev 2013-09-25 18:53:37 följande:
    Haha, lärare kanske oftare drabbas av barnlöshet? Synd att jag inte visste det innan val av yrke ;)

    Mina "barn" är dock så stora att jag snarare får se dem bli (tidigt och naturligtvis oplanerat )gravida och därmed få barn långt innan jag fått barn. Smaka på den rättvisan.
    Det borde vara tvärtom! Iaf om man jobbar med små barn, för jag har hört att fertiliteten kan få en skjuts framåt bara genom att man sniffar på bebisar... Det ska tydligen sätta igång hormonerna eller nåt.

    Fast har man högstadie- eller gymnasieungdomar eller äldre lönar det sig nog inte att sniffa på dem :P
  • meijah
    Theresan skrev 2013-09-25 18:51:18 följande:
    Det var många ägg, du är inte rädd för flerbörd?

    Jag skulle själv bara bli glad om jag fick flera mogna ägg, det känns ju som att chansen blir större då. 

    Min första tanke när jag fick veta att det fanns "risk" för tvillingar eller flerbörd var att jag hade större chans att få tvillingar! ;D SÅ gärna vill jag har barn! haha
  • SecretlyMe
    Juronjaure skrev 2013-09-25 20:18:36 följande:
    Det borde vara tvärtom! Iaf om man jobbar med små barn, för jag har hört att fertiliteten kan få en skjuts framåt bara genom att man sniffar på bebisar... Det ska tydligen sätta igång hormonerna eller nåt.

    Fast har man högstadie- eller gymnasieungdomar eller äldre lönar det sig nog inte att sniffa på dem :P



    Hahaha, undra hur det skulle se ut om man gick och sniffade på en massa barn på jobbet...
  • Jenyma
    Juronjaure skrev 2013-09-25 16:48:40 följande:



    Haha! Ska vi byta namn på gruppen: "Vi lärare/förskollärare som vill bli på smällen" ? :P Nejdå, men är det bara jag som lider av att ha valt ett yrke som kretsar kring småbarn, när det nu visar sig vara så svårt att bli gravid själv??? Hur ska man orka med det...?


    Haha jag är också förskollärare! 
    Jobbar med de allra minsta, 1-2-åringar, och ofta är ju mammorna gravida igen eller har bebissyskon. Så det är en smula jobbigt.. 
    Tror att jag valde det yrket för att jag alltid gillat barn mycket helt enkelt. Men nu känns det ju ibland tungt att ta hand om andras när man vill vara hemma med en egen... 
Svar på tråden "vi som snart försökt hela jävla 2013 med första ungen"