• fladdertanke

    "vi som snart försökt hela jävla 2013 med första ungen"

    Här får vi som inte lyckades på de tre första försöken spy lite galla, vara lite bittra, ganska ironiska och framförallt väldigt peppande. Välkommen!

  • Svar på tråden "vi som snart försökt hela jävla 2013 med första ungen"
  • Alvolina

    Vi har nyligen börjat försöka få vårt andra barn (som blev till utan problem) men det går inte så bra dessvärre. Har fått extremt oregelbunden mens och vi ligger i snitt på 6 st försök/eventuella ägglossningar på ett år. Nu har vi bara försökt i tre månader (en ägglossning) men jag känner ju att detta inte fungerar. Ska det vara såhär?? Kan man få hjälp även fast man inte försökt ett år? Något är ju uppenbarligen fel. Jag kan ju inte testa med ägglossningstester varje dag, skulle bli svindyrt och sex är skoj i måttlig mängd. Någon med erfarenhet?

  • Alvolina

    Kanske skulle nämna att förra gången också slutade i ett tidigt missfall så gravid kan jag ju bli:/ men jag orkar verkligen inte vara så här ovetandes om när nästa försök eventuellt blir.

  • Murarn

    Jag är arg och sur och har ont i magen. Och egentligen vill jag bara spy en massa galla över en massa folk!
    Typ att jag hatar alla som är positiva och blir gravida på första försöket, ALLA SIN GRAVIDITETER!
    Eller alla som säger slappna aaaaaaaav! JAG ÄR AVSLAPPNAD!!!!!!!
    Jag hatar alla graviditetssymptom man har fastän man inte är gravid
    Jag hatar alla som frågar om jag snart inte ska skaffa barn
    Jag hatar alla som säger att "men gör något vettigt av ditt liv och skaffa barn istället"

    Jag är en väldigt snäll och lugn människa, men jag är så trött på den här skiten nu så jag tänker vara elak och tyken så fort något inte går min väg i fortsättningen!

    Jag har precis muckat med Siri (ni vet hon på telefonen) och sagt elaka saker till henne! Jätteskönt! :)

    VARFÖR KAN JAG INTE BARA
    BLI GRAVID? Varför är jag utvald? Kan jag bara inte få som jag vill för en gång skull?

  • linnea83
    Murarn skrev 2013-10-07 22:42:29 följande:
    Jag är arg och sur och har ont i magen. Och egentligen vill jag bara spy en massa galla över en massa folk!
    Typ att jag hatar alla som är positiva och blir gravida på första försöket, ALLA SIN GRAVIDITETER!
    Eller alla som säger slappna aaaaaaaav! JAG ÄR AVSLAPPNAD!!!!!!!
    Jag hatar alla graviditetssymptom man har fastän man inte är gravid
    Jag hatar alla som frågar om jag snart inte ska skaffa barn
    Jag hatar alla som säger att "men gör något vettigt av ditt liv och skaffa barn istället"

    Jag är en väldigt snäll och lugn människa, men jag är så trött på den här skiten nu så jag tänker vara elak och tyken så fort något inte går min väg i fortsättningen!

    Jag har precis muckat med Siri (ni vet hon på telefonen) och sagt elaka saker till henne! Jätteskönt! :)

    VARFÖR KAN JAG INTE BARA
    BLI GRAVID? Varför är jag utvald? Kan jag bara inte få som jag vill för en gång skull?
    Haha..Gud va skönt att läsa!You go girl!Kunde lika gärna varit jag som skrev det..Men några smärre ändringar..
  • Lynnig

    NU är ÄL tider över, vi har legat i alla vad vi kunnat. lite arga diskussitioner men ja ja 
    Har en lite sådan där, go känsla att det nog kan vara något denna gången. ( kan inte minnas om jag brukar ha denna) tänk var kroppen glömmer och lurar än. men tänker att det är väl positivt. samtidigt så vet jag tårarna över menstrosan, så jag har nu skickat ett medelande för att få en tid hos barnmorska. förhoppnignsvis med att få stöd i denna eländigt långa process. 

  • Murarn

    Haha min sambo orkade inte ligga sista gången innan äl var över
    "MEN VILL DU INTE HA NÅGRA UNGAR?!?!" Skrek jag på honom då i sängen. Han tänder nog på sånt för ligga blev det hahaha! Jag hade aldrig velat vara ihop med mig själv ^^

  • meijah
    Murarn skrev 2013-10-08 16:29:04 följande:
    Haha min sambo orkade inte ligga sista gången innan äl var över
    "MEN VILL DU INTE HA NÅGRA UNGAR?!?!" Skrek jag på honom då i sängen. Han tänder nog på sånt för ligga blev det hahaha! Jag hade aldrig velat vara ihop med mig själv ^^

    HAHA!! Det kallas inte "kärleksbarn" för inget! ;'D

    Tänkte samma sak när hormonstormarna var i klass 1 varning runt äl och sambon och jag var så fruktansvärt irriterade och sura på varann, men ligga blev det ändå.. tsss.... 
  • Lynnig

    Det är ändå underbart för en annan att höra. Min sambo uttryckte sig hårt en gång, men att känslan är att " våldta sig själv" Men det är för den goda saken... Nu efter äl. Komma i stämning och hitta det där riktigt njutfulla impulsiva. ;)

  • FridaA

    Hoppar in här om jag får, jag o sambon har försökt i ett och ett halv jävla år nu. Det enda vi lyckats med e några tidiga missfall...

    Har en vän som e gravid som ständigt klagar om sin jäkla foglossning, att allt e så jobbigt o bla bla bla.. Att det e synd om henne som blir gravid superlätt.
    vill bara skrika: JA MEN DU KAN JU IAF FÅ BARN SÅ HÅLL BARA KÄFTEN!

    för övrigt avskyr jag när folk yttrar frasen "Här blir det inga barn gjorda" eller frågar varför vi inte har några barn ännu när vi redan för länge sedan sagt att vi vill ha det.

     

  • meijah
    Lynnig skrev 2013-10-08 18:09:37 följande:
    Min sambo uttryckte sig hårt en gång, men att känslan är att " våldta sig själv" Men det är för den goda saken...

    Skrattar så jag tjuter!! Bästa meningen ever!! ;'D Alltså det är ju hemskt men man kan ju skratta åt eländet i efterhand!
Svar på tråden "vi som snart försökt hela jävla 2013 med första ungen"