• fladdertanke

    "vi som snart försökt hela jävla 2013 med första ungen"

    Här får vi som inte lyckades på de tre första försöken spy lite galla, vara lite bittra, ganska ironiska och framförallt väldigt peppande. Välkommen!

  • Svar på tråden "vi som snart försökt hela jävla 2013 med första ungen"
  • Lynnig
    linnea83 skrev 2013-10-13 14:41:15 följande:

    Så kom mensen som ett brev på posten..Varenda jävla månad..Hur länge orkar man?


    Åh! Satan!!

    Du/ ni kommer orka...sedan när babyn håller er vakna hela nätter kommer ju fråga oss det samma! Hört någon gång, bryt ihop och kom igen.

    För mig känns det lite så! Varje mens tårar sedan repar man dig börjar hoppas!

    Får du nytt besök för hjälp nu? Hur ser planen ut?
  • fladdertanke
    linnea83 skrev 2013-10-13 14:41:15 följande:
    Så kom mensen som ett brev på posten..Varenda jävla månad..Hur länge orkar man?



    Här med linnea, jag hatar de så mycket. Är så jävla imponerad av dig och alla andra som kämpat längre än oss. På något sätt känns det lugnande, då orkar jag med fortsätta. Just nu vill jag dock ge upp och skita i de. Börja med p piller igen och ge blanka fan i äl och bim och allt va de nu är. Är så ledsen
  • linnea83
    Lynnig skrev 2013-10-13 16:58:53 följande:
    Åh! Satan!!

    Du/ ni kommer orka...sedan när babyn håller er vakna hela nätter kommer ju fråga oss det samma! Hört någon gång, bryt ihop och kom igen.

    För mig känns det lite så! Varje mens tårar sedan repar man dig börjar hoppas!

    Får du nytt besök för hjälp nu? Hur ser planen ut?
    Ringer gyn imorn för vår andra insemination..Jag låter mig alltid deppa denna dagen och sen tar jag alltid nya tag..Finns ju inget annat..2 insem och 3 ivf kvar innan vi ger upp..
  • linnis83

    Får jag också hoppa in här, fastän jag inte riktigt platsar...?

    Jag och maken lyckades, på elfte försöket, få till ett plus i maj i år. Vi blev så klart jätteglada! I v.14 fick jag typ mensvärk och en blödning så vi åkte in och kollade, och då visade det sig att det inte fanns nåt där... = ( Läkaren sa att det var en ofostrig graviditet, inget hade hänt sen åtminstone v.6...
    Fick ta tabletter för att få ut eländet.... Det här hände helgen på min första semestervecka... Superkul.

    Fattar inte att kroppen kan vara så korkad att det tar den typ 2 månader att fatta att det där lilla fröet inte blev nåt... hur är det möjligt?! Man känner sig så himla lurad, hade ju en hel del symtom ändå. Skitkropp!

    Dessutom tog det ca 10 veckor tills jag slutade blöda. Den första blödningen kom den 20/7 och nu har jag varit blödningsfri i ca 3 veckor. Sjukt drygt att vänta så länge, när det enda jag ville när jag fått beskedet var att försöka igen!

    Nu har vi ju i alla fall börjat om att försöka och jag hoppas verkligen att det tar sig snabbare den här gången. Kommer att förlora förståndet  om det ska dröja nästan ett år igen... BIM i mitten av veckan och har alla möjliga symtom, så antar att det inte blir nåt den här gången....

              

  • Theresan
    linnis83 skrev 2013-10-13 19:35:25 följande:
    Får jag också hoppa in här, fastän jag inte riktigt platsar...?

    Jag och maken lyckades, på elfte försöket, få till ett plus i maj i år. Vi blev så klart jätteglada! I v.14 fick jag typ mensvärk och en blödning så vi åkte in och kollade, och då visade det sig att det inte fanns nåt där... = ( Läkaren sa att det var en ofostrig graviditet, inget hade hänt sen åtminstone v.6...
    Fick ta tabletter för att få ut eländet.... Det här hände helgen på min första semestervecka... Superkul.

    Fattar inte att kroppen kan vara så korkad att det tar den typ 2 månader att fatta att det där lilla fröet inte blev nåt... hur är det möjligt?! Man känner sig så himla lurad, hade ju en hel del symtom ändå. Skitkropp!

    Dessutom tog det ca 10 veckor tills jag slutade blöda. Den första blödningen kom den 20/7 och nu har jag varit blödningsfri i ca 3 veckor. Sjukt drygt att vänta så länge, när det enda jag ville när jag fått beskedet var att försöka igen!

    Nu har vi ju i alla fall börjat om att försöka och jag hoppas verkligen att det tar sig snabbare den här gången. Kommer att förlora förståndet  om det ska dröja nästan ett år igen... BIM i mitten av veckan och har alla möjliga symtom, så antar att det inte blir nåt den här gången....

              
    Tråkigt att höra din historia, vår är liknande. Det tog oss 18 månader att bli gravida och efter ett par veckors lycka fick jag missfall, inte så sent som ditt, men ändå.

    Jag känner också att jag är nära att förlora förståndet, varje dag är en kamp.  
  • Murarn
    fladdertanke skrev 2013-10-12 00:14:45 följande:

    Helvetesjävlaförbannadeskitallt. Hur svårt ska de va?!?


    Det är förjäkligt och man får vara hur arg och förbannad som helst!!! Jag försöker intala mig varje månad att jag inte ska bli ledsen när mensen kommer, men ändå sitter jag där och gråter floder och hatar alla som blir gravida på första försöket!

    Är det ett halvår ni försökt nu? Kram
  • Murarn
    linnea83 skrev 2013-10-13 14:41:15 följande:

    Så kom mensen som ett brev på posten..Varenda jävla månad..Hur länge orkar man?


    :( du kommer orka hela vägen, det kommer vi alla göra <3

    Jag tänker ibland att jag kommer ju få faktiskt få barn någon gång, det vet jag ju. Sen om det är barn jag fött fram själv eller barn jag räddar från ett liv i misär är mindre viktigt! Jag kommer älska vilket barn det än blir!

    Fast jag har en önskan om att få vara med om en graviditet och födsel, jag tror jag är som gjord för att föda barn så jag skulle vilja få prova, en gång iaf...!

    Nu satsar vi på nästa gång!

    Kram
  • Lexiie

    Tänkte tipsa om en dokumentär på kanal 11 ikväll, tror den ska handla om varför en kvinna verkar vara gravid. Värt att kolla på, man blir kanske klokare. Den börjar om 10 min :)

  • fladdertanke
    Murarn skrev 2013-10-13 21:24:46 följande:
    Det är förjäkligt och man får vara hur arg och förbannad som helst!!! Jag försöker intala mig varje månad att jag inte ska bli ledsen när mensen kommer, men ändå sitter jag där och gråter floder och hatar alla som blir gravida på första försöket! Är det ett halvår ni försökt nu? Kram

    Ja, detta va femte försöket men med tanke på mina långa cyklar så är de sex månader nu, tänkte ev testa munkpeppar, för att göra någonting. Är så frustrerad.
Svar på tråden "vi som snart försökt hela jävla 2013 med första ungen"