• fladdertanke

    "vi som snart försökt hela jävla 2013 med första ungen"

    Här får vi som inte lyckades på de tre första försöken spy lite galla, vara lite bittra, ganska ironiska och framförallt väldigt peppande. Välkommen!

  • Svar på tråden "vi som snart försökt hela jävla 2013 med första ungen"
  • hallonbacken

    Favoritar och hoppar in här (har smygläst tråden ett tag ;) )

    Sambon och jag slutade skydda oss i maj 2012 och hittills inget plus på stickan. Sökte utredning när mensen kom i augusti och förra veckan fick vi svaren på proverna. För mig såg det jättebra ut, bra värden och bra äggreserv. Sambon min misstänks ha en infektion som gjorde att han hade ett dåligt spermaprov. Han får nu antibiotika som han ska äta i 30 dagar och sedan blir det nytt spremaprov i början av november och i början av januari. Var det så att det var en infektion han hade så ska provet vara bra i januari annars väntar IVF för oss. Så just nu känns det bra att ha en plan även om det är segt att vänta och det känns som om månaderna bara rinner iväg... men vad gör man inte för att få plus på stickan?!

  • Thotis90

    Jag har inte kunnat uppdatera p.g.a. att vi har varit utan internet sedan i fredags kväll, men nu är vi inne på ett nytt försök då mensen kom just i fredags kväll... 22:a försöket nu da. Känns skittråkigt.


    Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • Jomila
    Thotis90 skrev 2013-10-15 12:22:28 följande:

    Jag har inte kunnat uppdatera p.g.a. att vi har varit utan internet sedan i fredags kväll, men nu är vi inne på ett nytt försök då mensen kom just i fredags kväll... 22:a försöket nu da. Känns skittråkigt.


    Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
    Fy vad trist med tant röd ????. Hoppas oktober blir allas plusmånad och att vi får hänga tillsammans i en bf-tråd ????.
  • Jessica 85

    Senaste nytt på min front är att igår skickade vi in anmälan till barnlöshetmottagningen. Blandade känslor, lite misslyckande och lite skönt att kanske göra något åt det. Är en riktig bitterfitta dock, en bekant berättade i helgen när vi var iväg på en weekend att hon var gravid. Dom skulle börja försöka i augusti och nu var hon i v 10. Så jävla orättvist att vissa blir gravid direkt! FAAANN.. Det var nära till tårarna men som vanligt lyckades jag hålla masken och le och gratulera. Men på insidan blir jag nästan inte glad längre för jag tycker det känns så orättvist. Stackars mig! hehehe........dryg blir jag också märker jag!! Tur att det är bara ni som vet om det

  • Murarn
    Jessica 85 skrev 2013-10-15 20:58:48 följande:

    Senaste nytt på min front är att igår skickade vi in anmälan till barnlöshetmottagningen. Blandade känslor, lite misslyckande och lite skönt att kanske göra något åt det. Är en riktig bitterfitta dock, en bekant berättade i helgen när vi var iväg på en weekend att hon var gravid. Dom skulle börja försöka i augusti och nu var hon i v 10. Så jävla orättvist att vissa blir gravid direkt! FAAANN.. Det var nära till tårarna men som vanligt lyckades jag hålla masken och le och gratulera. Men på insidan blir jag nästan inte glad längre för jag tycker det känns så orättvist. Stackars mig! hehehe........dryg blir jag också märker jag!! Tur att det är bara ni som vet om det smile6.gif


    Man får vara bitter som tur är !! :)

    Jag hatar alla som skriver i bim-trådar som är på första eller andra försöket och blir gravida! Kanske är de världens bästa människor men jag förtjänar faktiskt också att bli gravid, jag är ju också bra :)

    Här hemma ska min sambo får prestera i en burk så ska vi kolla sperman. Han är livrädd att det ska vara ngt fel... Men allt går ju att lösa :)

    Kram på er alla! Vi försöker en månad i taget :)
  • intetnyttpåplusfronten

    Jag hatar också alla som blir gravida direkt. Sen blir jag rädd att det kanske är karma som gör att jag inte får barn, för att jag hatar och nästan är missunnsam :o Men det är jag ju inte egentligen, jag är ju bara avundsjuk... :O


    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Lexiie
    Jessica 85 skrev 2013-10-15 20:58:48 följande:
    Senaste nytt på min front är att igår skickade vi in anmälan till barnlöshetmottagningen. Blandade känslor, lite misslyckande och lite skönt att kanske göra något åt det. Är en riktig bitterfitta dock, en bekant berättade i helgen när vi var iväg på en weekend att hon var gravid. Dom skulle börja försöka i augusti och nu var hon i v 10. Så jävla orättvist att vissa blir gravid direkt! FAAANN.. Det var nära till tårarna men som vanligt lyckades jag hålla masken och le och gratulera. Men på insidan blir jag nästan inte glad längre för jag tycker det känns så orättvist. Stackars mig! hehehe........dryg blir jag också märker jag!! Tur att det är bara ni som vet om det
    Känner det samma faktiskt. Känner mig ganska bitter nu när en tjej som varit med i en bim tråd ganska länge har plussat... avundsjuk eller vad? Rynkar på näsan
  • linnea83
    Dag 5 idag och har tagit min första pergotime =).Har ju inte så jättehöga förhoppningar.Men lite hoppas jag ändå,att vi blir gravida innan bröllopet och att vi slipper ivf =)..
    Denna mån blir det sex varannan dag igen,har ju testat alla möjliga olika sätt men varannan dag är nog bäst,mannen får vila lite =).
    Dessutom är det faktiskt min doktors order..Varannan dag då blir spermierna av bäst kvalitet och det finns ingen risk att missa äl (som ju många tror,men spermierna lever i MINST 3 dagar!!!). 
    www.nattstad.se/drömmenomettbarn
Svar på tråden "vi som snart försökt hela jävla 2013 med första ungen"