• fladdertanke

    "vi som snart försökt hela jävla 2013 med första ungen"

    Här får vi som inte lyckades på de tre första försöken spy lite galla, vara lite bittra, ganska ironiska och framförallt väldigt peppande. Välkommen!

  • Svar på tråden "vi som snart försökt hela jävla 2013 med första ungen"
  • linnea83
    Jomila skrev 2013-11-20 15:52:05 följande:
    Förstår hur du känner Fladdertanke! En stor kram till dig! Vill också passa på att säga att om du inte mår bra av jobbet så tycker jag att du ska säga upp dig eller göra något annat för jag tror verkligen att "hur glad man är i själen" verkligen påverkar. Jag har inte mått helt bra på drygt ett år, varit deppig och nere. Nu i oktober är första månaden på lääääänge som jag varit genuint glad i själen och *viskar*...vi fick plus på stickan i morse. Vill egentligen inte skriva något här eftersom ni är väldigt ledsna nu men så tänkte jag att det kanske kan inge lite hopp att det faktiskt (oftast) kommer ett plus <3. Ett år tog det för oss. Återigen, stor kram!
    JAAAAA!GRATTIS!!!!Det är ju dessa nyheter vi är här för =).Att det GÅR =).Karm
  • Jomila
    linnea83 skrev 2013-11-21 08:33:47 följande:
    JAAAAA!GRATTIS!!!!Det är ju dessa nyheter vi är här för =).Att det GÅR =).Karm
    Taaack :). Just nu känns det bara så overkligt. Det som man har väntat så länge på. Jag kan inte riktigt fokusera på dagarna...tänker bara på att jag faktiskt är gravid. Va?! Jag?!...näääää??? Jo! Vågar liksom inte glädjas riktigt...
  • annah84

    Har inte skrivit på länge men har följt den här fina tråden. Grattis till plusset Jomila! Här är faktiskt en till som plussat. På försök sjutton och efter påbörjad utredning. Vi gjorde ingenting annorlunda mer än att sambon, på inrådan av barnmorskan, börjat äta multivitamintabletter med folsyra han med. (Förövrigt samma tabletter som jag tagit, Mittval Kvinna. BM försäkrade att det inte var farligt för män att äta dem ;) ). Hoppas ingen tar illa upp eller mår dåligt av min berättelse, ville delge den som uppmuntran. Plötsligt händer det liksom. Kommer fortsätta kika in här i tråden och heja på er alla om det är ok?! Jag tror det är er tur när som helst nu.

  • fladdertanke
    annah84 skrev 2013-11-21 19:04:49 följande:
    Har inte skrivit på länge men har följt den här fina tråden. Grattis till plusset Jomila! Här är faktiskt en till som plussat. På försök sjutton och efter påbörjad utredning. Vi gjorde ingenting annorlunda mer än att sambon, på inrådan av barnmorskan, börjat äta multivitamintabletter med folsyra han med. (Förövrigt samma tabletter som jag tagit, Mittval Kvinna. BM försäkrade att det inte var farligt för män att äta dem ;) ). Hoppas ingen tar illa upp eller mår dåligt av min berättelse, ville delge den som uppmuntran. Plötsligt händer det liksom. Kommer fortsätta kika in här i tråden och heja på er alla om det är ok?! Jag tror det är er tur när som helst nu.



    Wow! Grattis! Ska genast dela med mig av mina tabletter till sambon!
  • Jessica 85

    Grattis Jomila och Annah84!! Det kanske finns hopp ändå! Försök 14 har passerat och utredning är påbörjad. Känns jäkligt jobbigt faktiskt för i år var året det skulle vara vår tur ju! Jo jag vet att utredning är bra men dit ville jag aldrig komma. Känsloberg- och dalbana 2013 går mot sitt slut och jag vet inte hur jag ska ladda för 2014!

  • Jessica 85

    Grattis Jomila och Annah84!! Det kanske finns hopp ändå! Försök 14 har passerat och utredning är påbörjad. Känns jäkligt jobbigt faktiskt för i år var året det skulle vara vår tur ju! Jo jag vet att utredning är bra men dit ville jag aldrig komma. Känsloberg- och dalbana 2013 går mot sitt slut och jag vet inte hur jag ska ladda för 2014!

  • meijah

    Sambon började äta folsyra denna månad, kombinerat med zink och B-vitamin sedan tidigare! Vi har varsinn dosett liggandes på köksbordet ;))

    Grattis till era + tjejer! :)

    Första ivf mötet på måndag! :D

  • Jomila
    annah84 skrev 2013-11-21 19:04:49 följande:

    Har inte skrivit på länge men har följt den här fina tråden. Grattis till plusset Jomila! Här är faktiskt en till som plussat. På försök sjutton och efter påbörjad utredning. Vi gjorde ingenting annorlunda mer än att sambon, på inrådan av barnmorskan, börjat äta multivitamintabletter med folsyra han med. (Förövrigt samma tabletter som jag tagit, Mittval Kvinna. BM försäkrade att det inte var farligt för män att äta dem ;) ). Hoppas ingen tar illa upp eller mår dåligt av min berättelse, ville delge den som uppmuntran. Plötsligt händer det liksom. Kommer fortsätta kika in här i tråden och heja på er alla om det är ok?! Jag tror det är er tur när som helst nu.


    Grattis till dig också...????.
  • fladdertanke

    Cd44 idag och jag vill ju bara att mensen ska komma. Är så ledsen eftersom att vi verkligen ansträngde oss denna månaden men när vi trode att äl veckan va över så tog vi en liten paus. Så visar det sig att jag inte ens haft äl under den veckan och nu när jag kollar på tempningen och allt så vet jag fortfarande inte om jag haft de. Så trött. Vill juuuu. Blir nästa cykel lika lång så blir nästa bim i januari. Skitkropp.

Svar på tråden "vi som snart försökt hela jävla 2013 med första ungen"