• fladdertanke

    "vi som snart försökt hela jävla 2013 med första ungen"

    Här får vi som inte lyckades på de tre första försöken spy lite galla, vara lite bittra, ganska ironiska och framförallt väldigt peppande. Välkommen!

  • Svar på tråden "vi som snart försökt hela jävla 2013 med första ungen"
  • Lynnig
    Agnes81 skrev 2014-03-25 23:48:00 följande:
    Hej, jag har försökt i 12 månader och vi har börjat en utredning där det hittills har visat sig att jag har optimala värden och min man också har bra värden på sina test.Det spelar liksom ingen roll då ingenting ändå inte händer.

    Hur gör ni?



    vi hade lika när vår utredning var klar i dec. Jag blev uppriktigt sagt besviken. Ville att det skulle var något. Så vi skulle få hjälp.

    Vi bestämde oss att ta det lite lugnt och faktiskt vara glada att det inteär.något fel. Snittet är väl forrfaatande 18mån. Vi blev gravida i jan. Nu slutade detta i mf v.12. Men känner lite lättnad nu, att det går, samt att kroppen fungerar ochsäger ifrån bör något inte var rätt. ( sen absolut doppar, av avundsjuka, jätte utbrott. Men överlag försöker vitänka positivt... Och att det sla få snart igen) jag.passat på att dricka mycket vin. Försöker leva o nuet så mycket tid har redan gått åt frustration över barnlösheten, och det är vi inte värda! Försök se andra positiva saker du har under tiden på resan mot barn.

    Jag är övertyga om att jag blir mamma en dag. Då tror jag att denna prövning kommer göra mig till en bättre mamma. Och mer ödmjuk inför vas livet ger...

    Stor björnkram till alla mina tjejer ge inte upp
  • linnea83
    Samantha85 skrev 2014-03-16 10:20:57 följande:
    Får man hoppa in här?! Försökt i ca 9-10 mån nu..precis fått mens igår..denna gången hade jag lite hopp..hade verkligen gjort allt efter regelboken med äl-test o sex o kost osv..jäv* skit med. Så sitter man bredvid sin höggravida kompis samma dag som klagar över att bebisen inte får födas vissa datum..blev så förbannad inombords...
    Välkommen =)..
  • linnea83
    Vi fick idag tillbaka ett 2-dagars embryo.Det fick lite bättre betyg än det vi fick tillbaka sist och A-L va väldigt positiv.Ska bara försöka vara lika positiv själv.De andra 4 äggen ville de odla vidare då de inte va perfekta för frysning..Skulle detta försöket också skita sig har vi ett försök kvar och då får vi nog tillbaka 2 (efter en del diskussioner Skrattande).
    Men vi hoppas ju såklart att vi slipper fler besök på Nordic nu..Förutom för ultraljudet då åker jag mer än gärna dit Flört.
  • Murarn

    Spännande Linnea :) hoppas hoppas att du blir gravid nu!!

    Hur ligger det till för er andra?

    Jag själv ska på första samtalet tillsammans med min sambo den 11 april. Det är även min bim-dag för april! Kanske blir det goda besked den dagen? :)

  • Lexiie
    Murarn skrev 2014-03-26 19:24:31 följande:
    Spännande Linnea :) hoppas hoppas att du blir gravid nu!!

    Hur ligger det till för er andra?

    Jag själv ska på första samtalet tillsammans med min sambo den 11 april. Det är även min bim-dag för april! Kanske blir det goda besked den dagen? :)
    Inte så bra egentligen. Missfall 2 på mindre än 1 år i januari nu är det "ganska lugnt" ...
  • Murarn

    Lexie: usch jag kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara att få missfall. Jag tycker att man liksom ska slippa det när man har försökt lång tid!
    Vad ska ni göra nu? Det blir ingen utredning pga av missfallen eller? Vilken vecka fick du missfall? Kram

  • Lexiie
    Murarn skrev 2014-03-26 22:45:52 följande:
    Lexie: usch jag kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara att få missfall. Jag tycker att man liksom ska slippa det när man har försökt lång tid!
    Vad ska ni göra nu? Det blir ingen utredning pga av missfallen eller? Vilken vecka fick du missfall? Kram
    Tack snälla du <3 Det var tidigt, vecka 6 bara men ändå. Vi ska utreda när jag känner att jag orkar ta tag i det :/ men nu ska andra i familjen få barn också så visst är jag lite avundsjuk :)
  • LängtansBlåaBlomma
    linnea83 häftig 2014-03-26 18:04:04 följande:
    Vi fick idag tillbaka ett 2-dagars embryo.Det fick lite bättre betyg än det vi fick tillbaka sist och A-L va väldigt positiv.Ska bara försöka vara lika positiv själv.De andra 4 äggen ville de odla vidare då de inte va perfekta för frysning..Skulle detta försöket också skita sig har vi ett försök kvar och då får vi nog tillbaka 2 (efter en del diskussioner Skrattande).
    Men vi hoppas ju såklart att vi slipper fler besök på Nordic nu..Förutom för ultraljudet då åker jag mer än gärna dit Flört.
    Tänk vad häftigt ändå med tekniken!
  • linnea83
    Goda nyheter!Vi fick heeelt oväntat en jättefin blastocyst till frysen =).Så jäkla glad!Vi fick ju tillbaka ett jättefint i onsdags men att vi skulle få något till frysen va ju en utopi =).Så lite bättre kvalite på mina ägg denna gången.Nu höjdes hoppet för "prick" =)..
    Kram på er!
Svar på tråden "vi som snart försökt hela jävla 2013 med första ungen"