• Majblomma14

    Finns det fler som väntar tvillingar i maj 2014??

    Imorse gjorde jag och min man ett tidigt UL hos min barnmorska. Enligt UL är jag nu i v.6+6 (jag trodde jag var i v.7+2). Det visade sig att det inte bara fanns ett hjärta, utan två (!!) små tickande hjärtan i var sin fostersäck, dvs. antagligen tvåäggstvillingar. Jag har (vad jag vet) inga tvillingar i släkten och vi blev gravida på naturlig väg (dvs. inte ivf).

    Jag blev fullständigt i chock faktiskt, så mycket blandade känslor på en och samma gång. Helt underbart att få se två hjärtan, jag som varit rädd för att inte se något hjärta alls!

    Vi har helt varit inställda på att göra ett moderkaksprov om några veckor, men nu vet jag inte om det går över huvud taget... mitt huvud är i fullständigt kaos av alla tankar.

    Skulle gärna vilja komma i kontakt med andra mammor som liksom jag bär på tvillingar och beräknas föda runt maj 2014 (eller däromkring). Vi har en son som kommer vara lite mer än 3,5 år då.

    Hör av er så kan vi dela tankar och funderingar kring detta!!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-11 12:15
    Fisch-BF 19/3-Stockholm-31 år
    Chili123-BF 14/4-Stockholm-21 år
    Natalia83-BF 20/4-Norrköping-30 år
    JJB-BF 22/4-Uppsala
    Poufie-BF 1/5-Åland-21 år
    Saycheese-BF 3/5-Örebro-25 år
    SysterG-BF 5/5-Stockholm 37 år
    Majblomma14-BF 10/5- Stockholm- 37 år
    RonIsak-BF 10/5- Österbotten-28 år
    Erica80-BF 12/5- Ulricehamn-33 år
    Gravidmedtvillingar-BF 12/5-Söderköping-28 år
    Camo-BF 15/5- Stockholm- 40 år
    Viktoria0709-BF 17/5- Norrköping- 30 år
    Mimi02-BF 19/5-Stockholm-35 år
    Svinfantast-BF 20/5-Bromölla-27 år

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-11 12:37
    Fisch-BF 19/3-Stockholm-31 år
    Chili123-BF 14/4-Stockholm-21 år
    Natalia83-BF 20/4-Norrköping-30 år
    JJB-BF 22/4-Uppsala
    Poufie-BF 1/5-Åland-21 år
    Saycheese-BF 3/5-Örebro-25 år
    SysterG-BF 5/5-Stockholm 37 år
    Majblomma14-BF 10/5- Stockholm- 37 år
    RonIsak-BF 10/5- Österbotten-28 år
    Erica80-BF 12/5- Ulricehamn-33 år
    Gravidmedtvillingar-BF 12/5-Söderköping-28 år
    Camo-BF 15/5- Stockholm- 40 år
    Viktoria0709-BF 15/5- Norrköping- 30 år
    Svinfantast-BF 20/5-Bromölla-27 år

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-13 09:56

    Fisch-BF 19/3-Stockholm-31 år
    Chili123-BF 14/4-Stockholm-21 år
    Natalia83-BF 20/4-Norrköping-30 år
    JJB-BF 22/4-Uppsala-36 år
    Poppy75-BF 30/4-Stockholm-38 år
    Poufie-BF 1/5-Åland-21 år
    Saycheese-BF 3/5-Örebro-25 år
    SysterG-BF 5/5-Stockholm 37 år
    Majblomma14-BF 10/5- Stockholm- 37 år
    RonIsak-BF 10/5- Österbotten-28 år
    Josefin33-BF 11/5-Söderköping-33 år
    Erica80-BF 12/5- Ulricehamn-33 år
    Gravidmedtvillingar-BF 12/5-Söderköping-28 år
    Camo-BF 15/5- Stockholm- 40 år
    Viktoria0709-BF 15/5- Norrköping- 30 år
    Ulrika929-BF 17/5-Kumla
    Svinfantast-BF 20/5-Bromölla-27 år
    SamStewart-BF 22/5-Uppsala-39 år
  • Svar på tråden Finns det fler som väntar tvillingar i maj 2014??
  • Cinnicon

    Är nu bestämt att jag blir snittad på måndag. Är då 32+6. Ser positivt på det och tror allt kommer att gå bra :) Hoppas att dem växer på sig som tusan när dem väl får näring som dem ska (om det nu är det som är problemet)

  • Majblomma14
    Cinnicon skrev 2014-03-08 10:22:34 följande:

    Är nu bestämt att jag blir snittad på måndag. Är då 32+6. Ser positivt på det och tror allt kommer att gå bra :) Hoppas att dem växer på sig som tusan när dem väl får näring som dem ska (om det nu är det som är problemet)


    Men oj, redan!?! Det kommer gå jättebra, nästan i v.34 då. Spännande att äntligen få träffa de små! Vet ni vad det blir? Pojkar/flickor?
  • Majblomma14
    Camo skrev 2014-03-06 08:41:33 följande:
    Majblomma- Vad kul att ni fått vagnen! Glad Vår vagn är på postens lager, vi hann flytta innan de hann leverera den hem till oss så vi ska få hjälp att hämta den där ngn dag. Längtar tills vi får hem den!
    Det var förresten väldigt kul att träffa dig häromdagen! Hoppas vi hinner prata lite mer nästa gång! Jag tyckte att det var en bra genomgång som hon hade på föräldrautb och det var skönt att gruppen var så pass liten. Vad tyckte du?
    Gravidmedtvillingar- skönt att TUL såg bra ut! 
    Cinnicon- hoppas allt ser bra ut även för er på TUL idag! Det är väldigt täta kontroller du går på men hellre det så att ni vet att allt är ok. {#emotions_dlg.flower}
    Jag var på TUL igår och vår lilla tjej ligger precis på kurvan, hon väger ca 1600gr och vår lille kille ligger strax över kurvan och väger ca 1750gr. Blev väldigt förvånad över att vår lille kille är så pass stor, anledningen till att vi går på TUL varannan vecka istället för 1gång/månad som tydligen vanligast är pga att det finns risk att han ska bli tillväxthämmad pga att han har Downs Syndrom. Skönt hur som helst att de växer som de ska!
    Nu kommer lite gnäll :) 
    Sedan ganska länge tillbaka nu har jag haft problem med svår foglossning samt svullna ben och fötter men svullnaden har nu nått nya dimensioner tyvärr. Kan knappt knyta mina gympadojor längre pga att fötterna är så stora och jag kan inte gå utan tofflor inomhus. Den vrist som är mest svullen är hela 29cm i omkrets! Helt galet svullet med andra ord! Rynkar på näsan
    Sen har jag även fått problem med karpaltunnelsyndrom som gör galet ont (det känns som om att skulle ha stukat bägge händerna) så idag köpte jag en handledsskena för att se om det blir bättre av det. 

    Idag går jag in i vecka 31 och jag hoppas verkligen att veckorna går fort nu fram tills de kommer....är så himla less på att ha så här ont i kroppen hela tiden och att inte ens klara av en sådan banal sak som att knyta mina egna skor eller ens att ber en macka utan att det gör skitont. Sorry men jag behövde gnälla lite. Solig
    Tyvärr saknades ett sufflettyg så det kommer om några veckor...

    Ja, jättekul att ses 'live'. Jodå, kursen var bra men sa egentligen inget nytt som man inte hört förut. Men ändå bra att få saker bekräftade. Ser fram emot nästa gång!
  • Cinnicon

    Hade gått in i vecka 33 på tisdag så det blir sju veckor för tidigt. Det är både spännande och läskigt! :) men jag tänker positivt. :) Det är två gossar :D Ska bli så mysigt att få träffa dem. Och hoppas dem växer på sig i bra takt :))

  • Camo

    Cinnicon- vad härligt att ni ska få träffa era fina små pojkar imorgon!

    Jag är säker på att allt kommer gå bra! Om det inte hade varit säkert att ta ut dem skulle de inte göra det. Kram och lycka till!

  • Majblomma14

    God morgon! Hur har ni andra det med maten o matsmältning? Alltså jag åker på titt som tätt det som liknar typ matförgiftning med kräkningar o diarré. Men det håller bara i sig i några timmar sen är det bra, förutom att magen blir helt öm av alla kramper. Jag börjar tro att det faktiskt är mina tarmar som är så fullständigt ihoptryckta så att de inte mäktar med att smälta maten helt enkelt. Men det är så fruktansvärt hemskt o jobbigt. Hur jag än ligger i sängen så mår jag illa o har ont i magen. Har precis haft en sån där jobbig natt o försökte få i mig lite blåbärssoppa nu på morgonen men fick upp det med. Jag tänker på de små inne magen oxå, kan ju inte vara så bra för dem att jag krampar o kräks... Någon som känner igen sig?

  • Chili123

    Majblomma: jag är i vecka 36 nu och har samma som du, är bebisarnas läge som gör att jag inte kan behålla något alls vissa dagar :-/

  • Majblomma14
    Chili123 skrev 2014-03-10 10:03:33 följande:

    Majblomma: jag är i vecka 36 nu och har samma som du, är bebisarnas läge som gör att jag inte kan behålla något alls vissa dagar :-/


    Skönt att höra att man inte är ensam! Usch vad kan man göra?? Har du tagit upp det med din BM?
Svar på tråden Finns det fler som väntar tvillingar i maj 2014??