• Majblomma14

    Finns det fler som väntar tvillingar i maj 2014??

    Imorse gjorde jag och min man ett tidigt UL hos min barnmorska. Enligt UL är jag nu i v.6+6 (jag trodde jag var i v.7+2). Det visade sig att det inte bara fanns ett hjärta, utan två (!!) små tickande hjärtan i var sin fostersäck, dvs. antagligen tvåäggstvillingar. Jag har (vad jag vet) inga tvillingar i släkten och vi blev gravida på naturlig väg (dvs. inte ivf).

    Jag blev fullständigt i chock faktiskt, så mycket blandade känslor på en och samma gång. Helt underbart att få se två hjärtan, jag som varit rädd för att inte se något hjärta alls!

    Vi har helt varit inställda på att göra ett moderkaksprov om några veckor, men nu vet jag inte om det går över huvud taget... mitt huvud är i fullständigt kaos av alla tankar.

    Skulle gärna vilja komma i kontakt med andra mammor som liksom jag bär på tvillingar och beräknas föda runt maj 2014 (eller däromkring). Vi har en son som kommer vara lite mer än 3,5 år då.

    Hör av er så kan vi dela tankar och funderingar kring detta!!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-11 12:15
    Fisch-BF 19/3-Stockholm-31 år
    Chili123-BF 14/4-Stockholm-21 år
    Natalia83-BF 20/4-Norrköping-30 år
    JJB-BF 22/4-Uppsala
    Poufie-BF 1/5-Åland-21 år
    Saycheese-BF 3/5-Örebro-25 år
    SysterG-BF 5/5-Stockholm 37 år
    Majblomma14-BF 10/5- Stockholm- 37 år
    RonIsak-BF 10/5- Österbotten-28 år
    Erica80-BF 12/5- Ulricehamn-33 år
    Gravidmedtvillingar-BF 12/5-Söderköping-28 år
    Camo-BF 15/5- Stockholm- 40 år
    Viktoria0709-BF 17/5- Norrköping- 30 år
    Mimi02-BF 19/5-Stockholm-35 år
    Svinfantast-BF 20/5-Bromölla-27 år

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-11 12:37
    Fisch-BF 19/3-Stockholm-31 år
    Chili123-BF 14/4-Stockholm-21 år
    Natalia83-BF 20/4-Norrköping-30 år
    JJB-BF 22/4-Uppsala
    Poufie-BF 1/5-Åland-21 år
    Saycheese-BF 3/5-Örebro-25 år
    SysterG-BF 5/5-Stockholm 37 år
    Majblomma14-BF 10/5- Stockholm- 37 år
    RonIsak-BF 10/5- Österbotten-28 år
    Erica80-BF 12/5- Ulricehamn-33 år
    Gravidmedtvillingar-BF 12/5-Söderköping-28 år
    Camo-BF 15/5- Stockholm- 40 år
    Viktoria0709-BF 15/5- Norrköping- 30 år
    Svinfantast-BF 20/5-Bromölla-27 år

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-13 09:56

    Fisch-BF 19/3-Stockholm-31 år
    Chili123-BF 14/4-Stockholm-21 år
    Natalia83-BF 20/4-Norrköping-30 år
    JJB-BF 22/4-Uppsala-36 år
    Poppy75-BF 30/4-Stockholm-38 år
    Poufie-BF 1/5-Åland-21 år
    Saycheese-BF 3/5-Örebro-25 år
    SysterG-BF 5/5-Stockholm 37 år
    Majblomma14-BF 10/5- Stockholm- 37 år
    RonIsak-BF 10/5- Österbotten-28 år
    Josefin33-BF 11/5-Söderköping-33 år
    Erica80-BF 12/5- Ulricehamn-33 år
    Gravidmedtvillingar-BF 12/5-Söderköping-28 år
    Camo-BF 15/5- Stockholm- 40 år
    Viktoria0709-BF 15/5- Norrköping- 30 år
    Ulrika929-BF 17/5-Kumla
    Svinfantast-BF 20/5-Bromölla-27 år
    SamStewart-BF 22/5-Uppsala-39 år
  • Svar på tråden Finns det fler som väntar tvillingar i maj 2014??
  • Chili123

    Jag har fått snitt-tid om 2 veckor (pga säte) så försöker helt enkelt hålla ut bara, är ju värre för dig som det verkar börja tidigare för :-/ min bm är alltid sjuk så henne går det inte att fråga om någonting längre...
    Ett tips jag fick i en annan tvillinggrupp är att höra med förlossningen om dom vill ha en dig om du förlorar för mycket näring, barnen tar ju inte mindre plats precis... :)

  • Majblomma14
    Chili123 skrev 2014-03-10 11:02:28 följande:

    Jag har fått snitt-tid om 2 veckor (pga säte) så försöker helt enkelt hålla ut bara, är ju värre för dig som det verkar börja tidigare för :-/ min bm är alltid sjuk så henne går det inte att fråga om någonting längre...
    Ett tips jag fick i en annan tvillinggrupp är att höra med förlossningen om dom vill ha en dig om du förlorar för mycket näring, barnen tar ju inte mindre plats precis... :)


    Gick in i v.32 igår...

    Pratade precis med BM och hon rekommenderade koksaltlösning, dvs vatten, socker o salt. 1 tsk var 5:e minut! Tydligen ska man klara sig på det ett tag. Men jag är ju vråålhungrig och törstig även om jag mår illa. Bebisarna ska tydligen inte bli påverkade av alla kräkningar i alla fall, men själv mår man ju pyton o är svag.

    Spännande med snittid så snart! vet du vad det blir? Men ena låg i säte senast, får se på onsdag när vi ska göra nästa TUL.
  • Majblomma14
    Cinnicon skrev 2014-03-10 16:44:23 följande:

    13:22 föddes våra gossar! Allt har gått bra och dem mår toppen trots sju v för tidigt. :)


    Men grattis i massor!!! Härligt att höra att de mår bra trots att de föddes så många veckor för tidigt!!
  • Camo
    Cinnicon skrev 2014-03-10 16:44:23 följande:
    13:22 föddes våra gossar! Allt har gått bra och dem mår toppen trots sju v för tidigt. :)
    Stort grattis!! Glad Vad skönt att höra att de mår bra och vad härligt för er att få träffa era små mirakel! {#emotions_dlg.flower}
    Hoppas att även du mår bra efter snittet!
  • Camo
    Chili & Majblomma- Vad jobbigt att ni inte får behålla maten! Jag kan inte äta så mkt åt gången och mår emellanåt illa men jag får behålla maten iaf.

    Chili123- hoppas att de här 2 veckorna fram till snittet går bra.
    Majblomma-  Hoppas att du snart mår bättre och att du får behålla vätskeersättningen som BM rekommenderade
  • Majblomma14
    Camo skrev 2014-03-10 21:09:37 följande:

    Chili & Majblomma- Vad jobbigt att ni inte får behålla maten! Jag kan inte äta så mkt åt gången och mår emellanåt illa men jag får behålla maten iaf.

    Chili123- hoppas att de här 2 veckorna fram till snittet går bra.
    Majblomma-  Hoppas att du snart mår bättre och att du får behålla vätskeersättningen som BM rekommenderade


    Tack! Faktum är att jag åkte in till förlossningen på eftermiddagen. Fick förvärkar efter lunch som kom regelbundet så jag blev orolig. Återigen sattes CTG men då bebisarna rör sig så mycket kunde de inte sätta CTG:t ordentligt trots att BM försökte i en timma. Däremot konstaterades att jag var uttorkad, så jag fick 1 liter dropp så nu känns det bättre. Livmodertappen var fortfarande oförändrad vilket var jätteskönt att veta. Så jag måste ha åkt på nåt magkör eller maginfektion helt enkelt. Nu hoppas jag det dröjer innan man behöver åka in igen. Och jag vill verkligen inte kräkas nåt mer!
  • Gravidmedtvillingar

    Precis kommit hem från förlossning nu. Hade täta sammandragningar så fick bricanyl tillslut. De hade även här svårt att mäta CTG på bebisarna. Men de nöjde sig med det dom fick tillslut.

  • Camo
    Majblomma14 skrev 2014-03-10 21:50:46 följande:
    Tack! Faktum är att jag åkte in till förlossningen på eftermiddagen. Fick förvärkar efter lunch som kom regelbundet så jag blev orolig. Återigen sattes CTG men då bebisarna rör sig så mycket kunde de inte sätta CTG:t ordentligt trots att BM försökte i en timma. Däremot konstaterades att jag var uttorkad, så jag fick 1 liter dropp så nu känns det bättre. Livmodertappen var fortfarande oförändrad vilket var jätteskönt att veta. Så jag måste ha åkt på nåt magkör eller maginfektion helt enkelt. Nu hoppas jag det dröjer innan man behöver åka in igen. Och jag vill verkligen inte kräkas nåt mer!
    Vad skönt att du mår bättre och även att allt såg bra ut med livmodertappen! Nu får vi bara hoppas att du inte åker på ngn magsjuka eller liknande igen {#emotions_dlg.flower}
    Gravidmedtvillingar skrev 2014-03-10 22:37:55 följande:
    Precis kommit hem från förlossning nu. Hade täta sammandragningar så fick bricanyl tillslut. De hade även här svårt att mäta CTG på bebisarna. Men de nöjde sig med det dom fick tillslut.
    Vad skönt att förlossningen inte satte i gång ordentligt. Hoppas att både du och de små mår bra! {#emotions_dlg.flower}
    Vilken vecka är du i nu? 

    Det där med Bricanyl...det tar ju jag dagligen pga min astma, måste fråga min läkare eller BM om det. Ska till BM i eftermiddag och till förlossningen imorrn. På torsdag är det dags att gå till kardiologen igen, då ska de ännu en gång se om de kan avgöra ifall vår pojke har ngt hjärtfel eller inte. Fullspäckad vecka med andra ord. Glad
Svar på tråden Finns det fler som väntar tvillingar i maj 2014??