• SpanskaFlugan

    Till alla er som har komplex för era bröst!

    Familjeliv fylls med trådar där missnöjda kvinnor lägger upp bilder på sina bröst och frågar om de duger, om de ska operera dem, om killar tänder på dem och är sexiga. Varje gång blir jag ledsen. Alla bröst ser olika ut och de speglar det liv man levt och de gener man har ärvt. Och tyvärr är det så att de flesta bröst vi ser till vardags är retuscherade, sexualiserade modellbröst. Så som en motvikt vill jag visa er vanliga, vardagliga normala bröst. En klok person har nämligen sammanställt ett bildgalleri av vanliga, normala bröst. Gå in på länken nedan och jämför dig för en gångs skulle med normala bröst! www.007b.com/breast_gallery.php

  • Svar på tråden Till alla er som har komplex för era bröst!
  • Anonym (Bröst-ångest)
    Baby Firefly skrev 2013-10-06 20:04:15 följande:
    Jag verkar ha haft tur inser jag nu.
    TS: du ser att det är fler som reagerar på direkt missformade bröst. Ska man ha dåligt samvete för att man tycker det? Man kan ju hålla det för sig själv, men är man stark nog som kan leva med en del av de extrema bröst som visades upp, fine! Men psykiskt lidande kan också uppstå, och då tycker jag man ska ha rätt att operera sig. Det tycker även plastikkirurger.
  • Anonym (Bröst-ångest)
    Anonym (Kattis) skrev 2013-10-06 21:08:52 följande:
    Förstår du att det bland annat är kommentarer som din, om brösten på bilden, som gör folk osäkra och ger komplex? Vad är poängen med att tala ner någon annan? Mår du bättre över dina egna bröst om du får tala illa om någon annans? 

    Jag mår dåligt pga hur mina egna bröst ser ut. Och att se att jag inte är ensam i världen om att ha hängbröst, att det finns dem som har det ännu värre, får mig att må lite mindre dåligt. Usch en sån dålig människa jag är.
  • Line85
    Anonym (Bröst-ångest) skrev 2013-10-06 21:35:10 följande:
    Nej, jag tror hon är stolt över sina bröst eftersom hon visar upp dem. Och det är bra för henne. Men vi är alla olika, och jag skulle ALDRIG säga något taskigt till en tjej med sådana bröst varken face to face eller i ett forum. Men rent privat (tvivlar på att den tjejen läser här) så tycker jag inte de brösten hade varit ok om de suttit på mig. Men jag önskar jag vore stark nog att inte bry mig. Nu är jag inte det.
    Nej, kanske inte just den tjejen. Men någon som har liknande bröst kanske ser vad du skriver och får nu må jättedåligt av det. Det kan räcka med en negativ kommentar för att det ska ge komplex.

    Onödigt hur som helst.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Bröst-ångest) skrev 2013-10-06 21:35:10 följande:
    Nej, jag tror hon är stolt över sina bröst eftersom hon visar upp dem. Och det är bra för henne. Men vi är alla olika, och jag skulle ALDRIG säga något taskigt till en tjej med sådana bröst varken face to face eller i ett forum. Men rent privat (tvivlar på att den tjejen läser här) så tycker jag inte de brösten hade varit ok om de suttit på mig. Men jag önskar jag vore stark nog att inte bry mig. Nu är jag inte det.

    Men det handlar inte bara om tjejen på bilden. Det handlar om att en annan kvinna här på FL ser den där bilden, inser att hennes bröst ser ut precis så och läser din inte särskilt snälla kommentar och får negativa tankar om sina bröst, tror att de inte duger och att ingen kille kommer att gilla dem. Genom din negativa kommentar om brösten forsätter du att bidra till att kvinnor inte känner sig nöjda med sina bröst.
  • Anonym (big mama)
    Anonym (Bröst-ångest) skrev 2013-10-06 21:35:10 följande:
    Nej, jag tror hon är stolt över sina bröst eftersom hon visar upp dem. Och det är bra för henne. Men vi är alla olika, och jag skulle ALDRIG säga något taskigt till en tjej med sådana bröst varken face to face eller i ett forum. Men rent privat (tvivlar på att den tjejen läser här) så tycker jag inte de brösten hade varit ok om de suttit på mig. Men jag önskar jag vore stark nog att inte bry mig. Nu är jag inte det.
    Men om du tycker att hennes är fulare än dina kanske du kan få lite proportioner på ditt eget problem? Dina bröst är helt normala.
  • Anonym (Bröst-ångest)
    Anonym (Kattis) skrev 2013-10-06 21:08:52 följande:
    Förstår du att det bland annat är kommentarer som din, om brösten på bilden, som gör folk osäkra och ger komplex? Vad är poängen med att tala ner någon annan? Mår du bättre över dina egna bröst om du får tala illa om någon annans? 

    Ärligt Kattis, skulle du själv trivas och må bra med dessa bröst? Helt ärligt?? Om tjejen är nöjd, ok fine. Men skulle DU vara det? Ärligt??

  • Anonym (big mama)
    SpanskaFlugan skrev 2013-10-06 21:39:09 följande:

    Men det handlar inte bara om tjejen på bilden. Det handlar om att en annan kvinna här på FL ser den där bilden, inser att hennes bröst ser ut precis så och läser din inte särskilt snälla kommentar och får negativa tankar om sina bröst, tror att de inte duger och att ingen kille kommer att gilla dem. Genom din negativa kommentar om brösten forsätter du att bidra till att kvinnor inte känner sig nöjda med sina bröst.
  • Anonym (Bröst-ångest)
    SpanskaFlugan skrev 2013-10-06 21:39:09 följande:

    Men det handlar inte bara om tjejen på bilden. Det handlar om att en annan kvinna här på FL ser den där bilden, inser att hennes bröst ser ut precis så och läser din inte särskilt snälla kommentar och får negativa tankar om sina bröst, tror att de inte duger och att ingen kille kommer att gilla dem. Genom din negativa kommentar om brösten forsätter du att bidra till att kvinnor inte känner sig nöjda med sina bröst.
    Jag har aldrig någonsin sett en tjej med den typen av bröst. Aldrig. Jag tror de är ett extremfall. Och om någon tjej därute har liknande bröst, så tror jag inte hon kommer få komplex pga något jag skriver här. Hon lär ha fått det redan, pga andras kommentarer. Jag menar inte att såra någon, jag tycker det är coolt med folk som gillar sig själva. DE SKULLE INTE HELLER TA ÅT SIG av vad jag skriver.. De som gör det, får jobba på sin självkänsla (det råd jag får hela tiden) alternativt spara ihop till en operation.

    Jag skulle operera mig om jag hade dessa bröst. För mig se de inte normala ut, och det står jag för. Jag vet att INGEN av er här skulle vilja ha de brösten heller, så var nu ärliga och säg sanningen. Men coolt att tjejen är trygg i sig själv. Önskar jag hade varit det också. 
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Bröst-ångest) skrev 2013-10-06 21:37:25 följande:
    TS: du ser att det är fler som reagerar på direkt missformade bröst. Ska man ha dåligt samvete för att man tycker det? Man kan ju hålla det för sig själv, men är man stark nog som kan leva med en del av de extrema bröst som visades upp, fine! Men psykiskt lidande kan också uppstå, och då tycker jag man ska ha rätt att operera sig. Det tycker även plastikkirurger.

    Ingen har sagt att man inte ska operera sig. Men jag vill att kvinnor för det första slutar jämföra sig med photoshoppade modellbröst eller silikontuttar för det är en promille av alla kvinnor som ser ut så och det är orealistiskt. För det andra vill jag att kvinnor slutar intala sig själva att de måste ha bröst som ser ut på ett visst sätt för att killar ska gilla dem. Om killen dumpar dig för att dina bröst inte "duger" är han inte vatten värd. Kom på varför du mår dåligt av dina bröst och se till att om du gör en operation så är för din egen skull. Inte för att någon idiot sagt att dina bröst inte duger. Och för det tredje vill jag att kvinnor slutar nedvärdera och fälla negativa kommentarer om andra kvinnors kroppar. Det är faktiskt tufft nog som det är att vara kvinna och det sista vi behöver är höra andras elaka kommentarer om våra kroppar.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Bröst-ångest) skrev 2013-10-06 21:44:33 följande:
    Jag har aldrig någonsin sett en tjej med den typen av bröst. Aldrig. Jag tror de är ett extremfall. Och om någon tjej därute har liknande bröst, så tror jag inte hon kommer få komplex pga något jag skriver här. Hon lär ha fått det redan, pga andras kommentarer. Jag menar inte att såra någon, jag tycker det är coolt med folk som gillar sig själva. DE SKULLE INTE HELLER TA ÅT SIG av vad jag skriver.. De som gör det, får jobba på sin självkänsla (det råd jag får hela tiden) alternativt spara ihop till en operation. Jag skulle operera mig om jag hade dessa bröst. För mig se de inte normala ut, och det står jag för. Jag vet att INGEN av er här skulle vilja ha de brösten heller, så var nu ärliga och säg sanningen. Men coolt att tjejen är trygg i sig själv. Önskar jag hade varit det också. 

    Det sorgliga är att hon inte är ett unikt fall, många bröst ser ut precis så. Men du har uppenbarligen inte sett tillräckligt många bröst för att veta det. Hur ser ett par "normala" bröst ut enligt dig. Det vore faktiskt väldigt intressant att se vilken sorts bröst du skulle vilja ha. Det kanske skulle få oss att förstå din bröst ångest bättre.
Svar på tråden Till alla er som har komplex för era bröst!