• zey

    Någon som känner igen sig? Ryggproblem.

    Hallå!


    Har i över ett års tid haft problem med min rygg och nu orkar jag verkligen inte längre. Hoppas på att någon där ute kanske känner igen mina problem och kanske vet var det är? Just nu känns allt bara så ***** meningslöst.


    Allt började hösten 2012 när jag flyttade ut från min gamla lägenhet. Bar allt för tungt och en vecka efter flytten får jag otroliga smärtor i ländryggen. Efter ca två månader går jag till kiropraktor och hon konstaterar att jag troligtvist fick ryggskott när jag flyttade. Gick hos kiropraktor från november -12 till maj -13 (ibland flera gånger i månanden, ibland varannan månad). Under denna sommar kände jag knappt av ryggen och jag trodde att äntligen var jag frisk.


    I augusti började jag arbeta som förskollärare (var tidigare student) och efter ett par dagar säger det pang i ryggen och idag har jag snart gått 3 månader med konstant smärta.



    Smärtan i ryggen har alltid varit på en speciell punkt (precis där bilden på X visar). Jag har aldrig haft ischa liknande smärtor eller att smärtan har "vandrat till något annat ställe". Jag har ont i ryggen både när jag står upp, när jag ligger ner och när jag sitter ner. MITT största problem med ryggen är knivsmärtan som kommer och går, denna knivsmärta förstör mitt liv. Flera gånger har jag fått gå hem från jobbet för att helt enkelt inte klarar av smärta, jag har varit sjukskriven och nu har det gått så pass långt att smärtan i min rygg börjar påverka min relation också. När knivsmärtan är som värst tar jag smärtstillande (försöker undvika det så gått det går).


    Har varit hos kiropraktorn några gånger när smärtan har varit som värst, men tycker att det inte hjälper längre att bara "knäcka till" - smärtan finns fortfarande kvar. Har även varit hos läkaren som skickat mig både på vanlig röntgen och MR röntgen eftersom man misstänkte diskbråck. Men varken röntgen eller MR visade på några konstigheter och nu känns allt hopplöst. Vad är FEL på mig? Någon där ute som orkade läsa igenom allt och som känner igen sig?

  • Svar på tråden Någon som känner igen sig? Ryggproblem.
  • Mymla

    Det kan vara en muskellåsning i tex skinkan. Gå till en naprapat eller sjukgymnast. Jag hade problem med ryggen på samma ställe i flera år, fick en smärtsam "massage" av en sjukgymnast som masserade/tryckte bort muskellåsningen. Var öm och stel i en vecka efteråt sedan blev det mycket bättre!

  • Charlie2

    Ser att tråden är flera år gammal men jag är desperat, det skulle ha kunna varit jag som skrivit inlägget. Om TS ser detta, hur gick det med ryggen? Finns det något hopp om att min rygg också ska kunna bli bra? Orkar snart inte mer

  • Bertram

    Har smärta på exakt samma ställe, rekomenderar naprapat, kiropraktor gör inte så mkt me än att knäcka.


    Naprapaten masserar, knäcker, tretchar (Kan plötsligt inte stava till det, sorry) + att du får övningar att göra för att stärka ryggen. Oftast beror det på att sätesmusklera är för korta.

Svar på tråden Någon som känner igen sig? Ryggproblem.