• Äldre 30 Oct 03:41
    3981 visningar
    6 svar
    6
    3981

    Så förvirrad, vad ska jag ta mig till?!

    Hej! Detta kommer bli ett långt inlägg men hoppas någon orkar läsa iallafall.

    Jag är en 21 årig tjej som bor tsm med min kille sedan snart 5 månader tbx, i början var allt jätte bra o jag var jätte kär, men så gjorde min kille några misstag i förhållandet efter ca 1 månad tsm och jag gjorde slut, sedan dess har vi bråkat väldigt ofta, nästan varje dag. Ofta är bråken om att han har kollat på någon annan tjej eller liknande, som jag ser väldigt ofta att han gör, han kollar även på porr fast jag ogillar detta. Vi båda är svartsjuka, men mest jag. Jag har pratat mycket med min kille om detta och försökt att ändra mig men han slutar aldrig och han vill inte ha sex med mig längre och vi rör knappt varandra..Detta gör mig väldigt ledsen o jag tappar mer av mitt självförtroende varje dag.. Nu på senare har han även börjat ta till våld när vi bråkar och att hota mig. Jag har ingen stans att ta vägen om jag lämnar han då jag har flyttat hit. Mår så dåligt varje dag över allt detta. Någon som har råd om hur jag ska lösa detta?
    Tack på förhand!


    1
  • Svar på tråden Så förvirrad, vad ska jag ta mig till?!
  • Äldre 30 Oct 04:11
    #1
    Mikaela92 skrev 2013-10-30 03:41:59 följande:
    Hej! Detta kommer bli ett långt inlägg men hoppas någon orkar läsa iallafall. Jag är en 21 årig tjej som bor tsm med min kille sedan snart 5 månader tbx, i början var allt jätte bra o jag var jätte kär, men så gjorde min kille några misstag i förhållandet efter ca 1 månad tsm och jag gjorde slut, sedan dess har vi bråkat väldigt ofta, nästan varje dag. Ofta är bråken om att han har kollat på någon annan tjej eller liknande, som jag ser väldigt ofta att han gör, han kollar även på porr fast jag ogillar detta. Vi båda är svartsjuka, men mest jag. Jag har pratat mycket med min kille om detta och försökt att ändra mig men han slutar aldrig och han vill inte ha sex med mig längre och vi rör knappt varandra..Detta gör mig väldigt ledsen o jag tappar mer av mitt självförtroende varje dag.. Nu på senare har han även börjat ta till våld när vi bråkar och att hota mig. Jag har ingen stans att ta vägen om jag lämnar han då jag har flyttat hit. Mår så dåligt varje dag över allt detta. Någon som har råd om hur jag ska lösa detta? Tack på förhand!
    Hej Mikaela!

    Det verkar inte vara något sunt och bra förhållande ni två har. (Eller om ni nu har det, eftersom du skrev att du hade gjort slut med honom för en månad sedan?)
    Du skriver att ni båda är svartsjuka, att du har försökt ändra dig, men inte han.
    Han verkar inte lyssna eller respektera det ni har kommit överrens om, om jag förstår din text rätt?

    Jag förstår att det känns jobbigt när ni från början vara glada och kära, och nu är det bara bråk och ni gör bara illa varandra, du har ju också insett det och vill inte vara kvar. Det känns som ett bra beslut från din sida!

    Vad är det som gör att han slår dig? Vad hotar han dig med?

    Mitt råd är att du kontaktar kvinnojouren iomed att din såkallade "pojkvän" slår dig, de kan nog hjälpa dig vidare. 

    Skickar även med en varm go kram till dig, kan du behöva! {#emotions_dlg.flower}

     
  • Äldre 30 Oct 04:16
    #2

    Har varit i samma sits och det enda jag kan säga är att flytta nu! Flytta till en kompis ett tag ett syskon annan släkt eller liknande. Ta dig ur situationen innan den blir värre! Säg inte att det inte går för det gör det! Jag var i en liknande situation och det eskalerade redigt snabbt. Då hade jag flyttat till ett annat land för mitt ex. Kände ingen! Ingen släkt osv. Slutade med att hans bästa kompis hjälpte mig att fly hem till honom och lät mig bo på hans soffa tills jag lyckats reda upp mitt liv. Jag är i evig tacksamhets skuld till den mannen.. Han räddade mitt liv och riskerade sitt eget i processen! Du får gärna pma om du vill prata.

    Förlåt om jag låter hård men såhär i efterhand önskar jag faktiskt att någon hade varit ärlig mot mig och gett mig en spark i baken innan det gick så illa som det gjorde!


    Strange and beautiful
  • Äldre 30 Oct 04:22
    #3
    Kabanga skrev 2013-10-30 04:16:14 följande:
    Har varit i samma sits och det enda jag kan säga är att flytta nu! Flytta till en kompis ett tag ett syskon annan släkt eller liknande. Ta dig ur situationen innan den blir värre! Säg inte att det inte går för det gör det! Jag var i en liknande situation och det eskalerade redigt snabbt. Då hade jag flyttat till ett annat land för mitt ex. Kände ingen! Ingen släkt osv. Slutade med att hans bästa kompis hjälpte mig att fly hem till honom och lät mig bo på hans soffa tills jag lyckats reda upp mitt liv. Jag är i evig tacksamhets skuld till den mannen.. Han räddade mitt liv och riskerade sitt eget i processen! Du får gärna pma om du vill prata.

    Förlåt om jag låter hård men såhär i efterhand önskar jag faktiskt att någon hade varit ärlig mot mig och gett mig en spark i baken innan det gick så illa som det gjorde!

  • Äldre 30 Oct 16:21
    #4
    Mikaela92 skrev 2013-10-30 03:41:59 följande:
    Hej! Detta kommer bli ett långt inlägg men hoppas någon orkar läsa iallafall. Jag är en 21 årig tjej som bor tsm med min kille sedan snart 5 månader tbx, i början var allt jätte bra o jag var jätte kär, men så gjorde min kille några misstag i förhållandet efter ca 1 månad tsm och jag gjorde slut, sedan dess har vi bråkat väldigt ofta, nästan varje dag. Ofta är bråken om att han har kollat på någon annan tjej eller liknande, som jag ser väldigt ofta att han gör, han kollar även på porr fast jag ogillar detta. Vi båda är svartsjuka, men mest jag. Jag har pratat mycket med min kille om detta och försökt att ändra mig men han slutar aldrig och han vill inte ha sex med mig längre och vi rör knappt varandra..Detta gör mig väldigt ledsen o jag tappar mer av mitt självförtroende varje dag.. Nu på senare har han även börjat ta till våld när vi bråkar och att hota mig. Jag har ingen stans att ta vägen om jag lämnar han då jag har flyttat hit. Mår så dåligt varje dag över allt detta. Någon som har råd om hur jag ska lösa detta? Tack på förhand!
    Är detta adoptionsrelaterat (med tanke på forumet)??
  • Äldre 6 Nov 03:13
    #5

    Du måste lämna honom. Det kommer inte bli bättre. 
    En relation med våld blir sällan bättre. Tyvärr är det bara att inse det. Var glad att du insåg det tidigt i relationen trots allt. Försök se det positivt även om det är jobbigt.
    Tänk att just nu har ni inga barn ihop, inget barn kommer i kläm. Du har bara dig själv att ta hand om. Du kan lätt starta om. Eller hur.
    Försök se en vändning till något nytt i ditt liv och du kommer troligen hitta en ännu bättre kille i framtiden.

    Ditt liv är inte din kille. Ditt liv är mkt större än att ha en kille. 

    Styrkekram. :) 

  • Äldre 6 Nov 21:13
    #6

    Ring kvinnojouren så kan de hjälpa dig, även med boende om det skulle behövas!

Svar på tråden Så förvirrad, vad ska jag ta mig till?!