• bullenochgrisen

    Vad tycker ni om kamphundar?

    Undrar var allmänheten tycker om kamphundar, muskelhundar, pitbull,amstaff, Staffe, bullterrier etc. Svara gärna varför och vad som gör att du tycker som du gör.

  • Svar på tråden Vad tycker ni om kamphundar?
  • Cornellia
    La Lola skrev 2013-11-23 10:51:57 följande:
    Men raserna som Ts räknar upp då som inte kampar?
    De är helt ok va?
    Ja givetvis, även om jag tycker att olämpliga ägare bör bli av med sin hund snabbare vid incidenter, speciellt om det är raser där dom kan göra så stor skada som dessa raser (men där ingår ju betydligt fler raser tex schäfer och rottis osv). 
  • Mithra

    En hund, oavsett ras, som används i hundkamper mår inte bra och borde därmed få hjälp att komma bort från det livet.

    Så länge en förare/ägare kan uppfostra sin hund till en harmonisk och trygg individ så struntar jag fullständigt i vad det är för ras. Däremot är jag lite rädd för pudlar då jag blivit biten som barn, men för det tycker jag inte att pudlar ska bannlysas. Jag är övertygad om att alla hundraser, med rätt uppfostran och start i livet, kan bli helt underbara familjemedlemmar.

  • bullenochgrisen

    Alla hundar kan bitas, så du menar att vi skulle förbjuda alla större raser bara för att dom kan göra stor skada när dom biter?


    Cornellia skrev 2013-11-23 10:54:48 följande:
    Ja givetvis, även om jag tycker att olämpliga ägare bör bli av med sin hund snabbare vid incidenter, speciellt om det är raser där dom kan göra så stor skada som dessa raser (men där ingår ju betydligt fler raser tex schäfer och rottis osv). 

  • Cornellia
    bullenochgrisen skrev 2013-11-23 10:58:05 följande:
    Alla hundar kan bitas, så du menar att vi skulle förbjuda alla större raser bara för att dom kan göra stor skada när dom biter?
    Hur läste du nu?? 
  • bullenochgrisen

    Du skrev att olämpliga ägare borde bli av med sina hundar vid incidenter, särskilt när större raser kan göra så stor skada. Borde inte alla olämpliga ägare bli av med sina hundar? Stor som liten så mår inte hunden bra om den utsätts för fel ägare som inte är mån om sin hund. För det handlar ju inte om hur stor hunden är och hur stor skada den kan göra.


    Cornellia skrev 2013-11-23 11:00:18 följande:
    Hur läste du nu?? 

  • Cornellia
    bullenochgrisen skrev 2013-11-23 11:07:43 följande:
    Du skrev att olämpliga ägare borde bli av med sina hundar vid incidenter, särskilt när större raser kan göra så stor skada. Borde inte alla olämpliga ägare bli av med sina hundar? Stor som liten så mår inte hunden bra om den utsätts för fel ägare som inte är mån om sin hund. För det handlar ju inte om hur stor hunden är och hur stor skada den kan göra.
    Visst, hur fick du det till att jag vill förbjuda alla stora hundar? 
  • bullenochgrisen

    Jag kanske tolkade ditt inlägg fel eftersom att du först skrev att de inte borde få finnas i samhället och sen skrev att stora hundar gör mer skada. Sorry :) det viktigaste är iallafall att vi är eniga :) det glädjer mig


    Cornellia skrev 2013-11-23 11:10:46 följande:
    Visst, hur fick du det till att jag vill förbjuda alla stora hundar? 

Svar på tråden Vad tycker ni om kamphundar?