• Limalie

    Gravida efter IVF November 2013

    Här kan vi som gjort IVF i november och fått Plus samlas och prata om allt mellan himmel och jord Glad

    Välkomna! Solig

  • Svar på tråden Gravida efter IVF November 2013
  • simmie

    Ååå tack ni snälla för att ni önskade lycka till!

    Allt gick fint; vi fick se en 1 cm stor plutt med ett hjärta som tickade på i en rasande fart. Underbar syn!!

    Ni som väntar; ni får snart uppleva samma sak!

    Limalie; vad gör människorna egentligen?! Varför posten!? Kan de inte agera lite snabbare....

    Mitt illamående och framför allt tröttheten har lugnat sig lite. Nån mer som upplever att symptomen "förbättras"

    Glad lucia! Nästa år är våra bebisar utklädda till tomtar!

  • Cerisepink

    Choppen: jag håller med att tiden går så långsamt :) Jag har också vul på fredag. Vad man längtar.

    Limalie: hoppas att du får tid snart. Konstigt att det skulle ta så lång tid :/

    Zaida: ja, jag tror också att jag kommer att bli lite lugnare efter vul. Sen kan man andas ut lite mer efter vecka 12.

    simmie: härligt att det gick bra på vul! Det blir många små tomtar här i tråden nästa år :)

  • Limalie

    choppen: Åh jag längtar också, samtidigt är jag liiite rädd också för det ska se dåligt ut. Nu är man ju gravid och tror iallafall att allting är som det ska

    Misstänker mitt vul blir på fredag också.

    Zaida: Ja man undrar hur svårt det ska va. Är väll massa inför jul eller nått


    simmie: Åh vad roligt att allting gick bra på vulet idag grattis!

    cerisepink: ja det är lite märkligt

    Jaja...är dödstrött efter jobbet....vart jättetrött nu några dagar.

  • Pysslan82

    Härligt simmie!

    Limalie: jag känner mig också lite orolig att det inte är som det ska vara vid VUL.. Men längtar! Just nu är jag så glad att jag överhuvudtaget kan bli gravid så bara det är en seger!

    Jag hade ingen urinvägsinfektion som tur är - skönt! Läkaren trodde att iom att det redan nu börjar växa och möblera om sig lite runt livmodern så kan det trycka på och irritera blåsan.

    Ikväll berättade vi om graviditeten för mina svärföräldrar - härligt att äntligen få komma med ett sådant besked! Det är tidigt att berätta i v. 6 men vi hade ändå tänkt att berätta om vår IVF-resa som de inte kände till och vi berättade det är väldigt tidigt i graviditeten och risk för missfall finns. Men det var så härligt att se deras reaktion!
    De frågade vad vi hade i ugnen (om pajen) och då sa min sambo att vi har en paj och en bebis i ugnen

  • Cerisepink

    Pysslan: ja, det var härligt att berätta för de närmaste :) Mina föräldrar fick veta sedan i vecka 5 för då låg jag på sjukhus pga ös. Vi berättade också till svärföräladrarna förra veckan. Sen om allt går bra på vul ska jag berätta för mina närmaste kompisar...de vet ju om mina ivf försök.

    sofles: grattis till plusset och välkommen hit!

    6+4 för mig idag. Jag har mått illa och varit väldigt trött hela veckan men jag njuter ändå :) ska inte klaga :D

  • Limalie

    Pysslan82: Skönt att du inte hade uvi hehe kul sätt att berätta för svärisarna på! Här vet också alla mina närmsta pga att de vet att vi genomgått ivf i november.

    sofles: Välkommen hit och grattis till plusset! Skål

  • Pysslan82
    sofles skrev 2013-12-14 08:42:42 följande:
    Verkar som om jag får göra er sällskap. Det blev + !!!
    Härligt! Grattis!
  • Zaida87
    simmie skrev 2013-12-13 19:11:55 följande:
    Ååå tack ni snälla för att ni önskade lycka till! Allt gick fint; vi fick se en 1 cm stor plutt med ett hjärta som tickade på i en rasande fart. Underbar syn!! Ni som väntar; ni får snart uppleva samma sak! Limalie; vad gör människorna egentligen?! Varför posten!? Kan de inte agera lite snabbare.... Mitt illamående och framför allt tröttheten har lugnat sig lite. Nån mer som upplever att symptomen "förbättras" Glad lucia! Nästa år är våra bebisar utklädda till tomtar!

    Fina nyheter!:) Kul!! Idag har jag inte känt av nått alls i princip (förutom brösten, de är ständigt ömma), inget illamående eller annat, nästan lite skrämmande när man inte känner nått alls tycker jag men man ska väl njuta av att må bra:)
  • Zaida87
    Cerisepink skrev 2013-12-14 11:43:05 följande:
    Pysslan: ja, det var härligt att berätta för de närmaste :) Mina föräldrar fick veta sedan i vecka 5 för då låg jag på sjukhus pga ös. Vi berättade också till svärföräladrarna förra veckan. Sen om allt går bra på vul ska jag berätta för mina närmaste kompisar...de vet ju om mina ivf försök. sofles: grattis till plusset och välkommen hit! 6+4 för mig idag. Jag har mått illa och varit väldigt trött hela veckan men jag njuter ändå :) ska inte klaga :D

    Vi berätta för bådas föräldrar igår faktiskt. Men även fast vi är i 7+5 så känns d väldigt tidigt, så jobbigt om man sku måsta komma med tråkiga besked sen. Men o andra sidan tycker jag det är bra att familjerna vet, IFALL d sku gå dåligt, att dom vet varför man mår dåligt. Men jag försöker hela tiden va positiv o tänka att allt ska bra! Det är några vänner som vet om att vi går igenom ivf, men jag har varken berättat om plusset eller de positiva vul:et, än. Skulle eg vilja vänta t v. 12 innan berättar för vänner men d känns ju som en evighet dit! Nå 27.12 ska jag på nästa vul, kanske man vågar berätta eft de.. Hm svårt.
Svar på tråden Gravida efter IVF November 2013