• Limalie

    Gravida efter IVF November 2013

    Här kan vi som gjort IVF i november och fått Plus samlas och prata om allt mellan himmel och jord Glad

    Välkomna! Solig

  • Svar på tråden Gravida efter IVF November 2013
  • simmie

    Linna; de heter "vasamamma" och finns i stockholm. Trevligt bemötande och nära hem, vilket var vår prio i valet. Mest med tanke på att den sista tiden är semestertider så någon vilja att åka mot jobbet kommer inte finnas då.

    KUB test är bokat! Jag äter vissa mediciner som ökar risken för missbildningar vilket är en större anledning till att jag vill göra det

    Såklart gör man det för att höra att allt är bra, men vad gör man om det inte är det?! Vart går gränsen för att ta bort sitt barn? Sånt vi går och funderar på. Om man absolut under några omständigheter inte tänker ta bort barnet skulle man väl inte göra testet? Eller är vi bara totala kontrollfreaks som m å s t e veta?

    Uusch svåra frågor som vi förhoppningsvis inte behöver ta itu med!

    Cerisepink: förstår tanken med mannens syster. Vi vill ju såklart att alla ska få uppleva babylyckan, men usch vad ont det gör när någon "hoppar före i kön".

  • Limalie

    cerisepink: Gött att vul är bokad det verkar som det är gratis i mitt län vad jag har läst mig till.

    Förstår dig absolut, du anar inte vad jag bröt ihop förra året när min bästa vän blev gravid, vi skulle precis börja pergotimebehandling och hon var oplanerat gravid men välkommet. (blir det så blir det) Men det gick bra ändå

    Vill också göra vul, äter endel mediciner men de ska inte ge större risk för fosterskador, eller ja, den enda är väll inte jättetestad än men....de har ok:at den alltid trist när man behöver äta tabletter känner jag nu när jag är gravid, men måste man så måste man...har inget val direkt. Försöker undvika annat så långt det går (alvedon osv)

  • Choppen
    Onionen skrev 2013-12-15 11:26:47 följande:
    Inskrivning på bmm i morgon. Men mest längtar jag till torsdag när vi får se lille smurfen! :)
    Å sen tackar jag för att det bara är ett himla rännande på toa hela nätterna och att jag inte känner mig påverkad av trötthet eller att det är andra symptom som illamående. Men det är symptom iaf! :)
    Går det bra för er andra? Det börjar dra ihop sig för några denna veckan för VUL! :) lycka till! Hoppas vi alla blir glada! :)

    Kul! Lycka till!! Ser att det är många som snart har eller haft inskrivning...bara min ivf klinik som sagt till att vänta till efter vul?
  • Cerisepink

    Choppen: min klinik sa ingenting om det men jag tänke ändå vänta till efter vul. Däremot har vi bokat tid för KUB test eftersom vi behöver åka till en annan stad och ta ledig den dagen då vill vi ha lite tid att planera.

  • Pysslan82

    Idag berättade jag för mina chefer att jag vill ställa in planerat jobb i USA/Kanada/Mexico under våren pga min graviditet. Jag var rädd för vad de skulle säga då detta självklart ställer till det lite för företaget men de var väldigt förstående och tyckte att jag gör rätt - skönt!! Nu kan jag äntligen njuta fullt av att vara gravid och inte oroa mig inför långresan!

    Kramar från en illamående Pysslan!

  • Limalie

    choppen: hade också tänkt vänta men nu ringde jag ändå, fast om de ringer upp eller inte vet jag inte för efter jag slagit in mitt telefonnummer bara bröts samtalet tvärt, annars brukar de alltid säga en tid de ringer upp. Annars ringer jag imorgon igen eller nått, har ingen panik över inskrivningen


     


    Pysslan82: Förstår det var lite nervöst men skönt att de tog det bra Njut nu!


    Här ringde de äntligen om vultiden på morgonen så på fredag kl 8.00 ska vi vara där. Vi är ett par som har på fredag va? Solig nervöst men skönt att äntligen få reda på om det finns nått där inne eller inte.

  • Limalie

    Hm undrar varför texten blir så ihopbakad när jag skriver...va inte meningen.

  • Cerisepink

    Pysslan: jag skulle har gjort samma sak om jag behövde resa så på jobbet.

    Limalie: skönt att du har nu fått tid, äntligen. Jag ska också göra vul på fredag. Det blir 9:45 för oss :)

    Idag mår jag så illa att jag inte kan äta något...jag drack bara lite mjölk i morse och en kopp varm choklad vid lunch. Jag tog Postafen i morse men det hjälpte inte tyvärr :(

  • Zaida87

    [quote=71962782][quote-nick]Cerisepink skrev 2013-12-15 16:44:37 följande:[/quote-nick]Har nu bokat tid för KUB. Det blir 24/01 för oss :) Idag har vi fått höra från min mans lilla syster att hon är också gravid. Hon ligger en vecka efter mig och det tog sig på första månad de försökt. Jag är så tacksamt att jag är också gravid nu annars skulle det vara jättejobbigt att få veta om sånt. Jag önskar inte att någon annan behöver gå igenom samma sak som vi men jag blir lite avundsjuk på att det har gått så lätt för dem, om ni förstår vad jag menar :)[ Ja va skönt att ni också är gravida! Förstår precis din tanke ang din mans syster, kul för dom absolut! Men fy fasiken va jobbigt det skulle vara att man själv försökt i evigheter o sen går d på första för nån annan. Spec. jobbigt med nån så nära också, går ju liksom inte att undvika. Det finns flera i t bekantskapskrets som "kört om oss", bittert men inget att göra åt! Gällande KUB testet finns det många föreställningar, tänk om, vad gör man då osv.. Men jag ser d så att lika bra att få veta om d är nått "fel", om man väljer att ändå forts så kan man förbereda sig (någorlunda), och om det är nått verkligen hemskt fel så är det väl bättre att avbryta. Även fast jag aaaaldrig skulle vilja göra abort:( man får hoppas på det bästa bara! Cerisepink; jobbigt med illamående så pass att man inte kan äta! Men tillika kan du va glad att va lite illamående;) jag skulle vilja va d igen, har inte känt nått alls på nån dag o e nojig över d såklart! Choppen: det är nog ingen panik med inskrivningen, alla gör som dom vill, men personligen kände jag att jag ville på vul först för att se att allt e bra:) Blir irriterad på min text också, även fast jag gör mellanrum/stycken när jag skriver så när jag skickar iväg d är allt ihop! Säkert jobbigt att läsa men vet inte hur man r till d...

Svar på tråden Gravida efter IVF November 2013