• Limalie

    Gravida efter IVF November 2013

    Här kan vi som gjort IVF i november och fått Plus samlas och prata om allt mellan himmel och jord Glad

    Välkomna! Solig

  • Svar på tråden Gravida efter IVF November 2013
  • Linnna

    Kul att vi gör samma saker, julgodis med kompisar ikväll och vul imorogon. Spännande. Jag har blivit testberoende tror jag. Jag är orolig att när vi kommer på vul så ska det visa att det är helt tomt där inne och att allt bara skulle vara inbillning. Igår gjorde jag ett ClearBlue med veckoindikator. Senast visade det 2-3 och nu visade det 3+ så där går det åt rätt håll iaf!

  • Zaida87

    Choppen: Jag gör också efter hennes recept!:) så gott! Har bara gjort med mörk choklad men denna gång tänkte jag blanda mörk och ljus :) Sen blir det väl lakritskola med flingsalt, knäck, bl.a. :) inget nyttigt julgodis här inte ;p Cerisepink: Inte så trevligt med kräkpremiär direkt :p Hoppas du har bättre matlust idag :) Jag mår helt bra, men flera ggr har jag känt, oftast eft middagen (största mat målet) att jag är mätt riktigt länge, vilket är bra men ovant ;) magen blir helt stinn och känns som jag just har ätit fast d gått typ 2h..

  • Choppen
    Zaida87 skrev 2013-12-18 08:54:45 följande:
    Choppen: Jag gör också efter hennes recept!:) så gott! Har bara gjort med mörk choklad men denna gång tänkte jag blanda mörk och ljus :) Sen blir det väl lakritskola med flingsalt, knäck, bl.a. :) inget nyttigt julgodis här inte ;p Cerisepink: Inte så trevligt med kräkpremiär direkt :p Hoppas du har bättre matlust idag :) Jag mår helt bra, men flera ggr har jag känt, oftast eft middagen (största mat målet) att jag är mätt riktigt länge, vilket är bra men ovant ;) magen blir helt stinn och känns som jag just har ätit fast d gått typ 2h..

    Åh lakriskola?! Det lät ju supergott! Recept?
  • Cerisepink

    Det åter gott med alla julgodis man pratar om här men just nu har jag inte riktigt lust för nåt :/

    Choppen: 10 kg var väldigt bra. Jag hoppas att jag inte går upp mer än så heller :)

    Zaida: jag är faktiskt lite sugen på gravad lax men ska så klart låta bli dem. Min mamma har lovat att fixa nån stekt lax till mig i stället. 

  • Choppen
    Cerisepink skrev 2013-12-18 10:07:26 följande:
    Det åter gott med alla julgodis man pratar om här men just nu har jag inte riktigt lust för nåt :/

    Choppen: 10 kg var väldigt bra. Jag hoppas att jag inte går upp mer än så heller :)

    Zaida: jag är faktiskt lite sugen på gravad lax men ska så klart låta bli dem. Min mamma har lovat att fixa nån stekt lax till mig i stället. 

    Men väntar inte du ev. Två? Har fått för mig det.... Skrattande 

    Jo det var riktigt bra, särskilt med tanke på att jag då hade nått kilo för mycket redan (68 på mina 162 långa Flört) så det var tacksamt! Är lite bättre denna gången, började på 58 men har redan krupit upp till 60 Förvånad vart ska detta sluta?!? Får lägga av med mina kotlettfrosserier Tungan ute
  • Limalie

    Åh vad sugen man blir när man läser tråden Solig även om jag mår illa pga magkatarr hehe.

    cerisepink: trist att du börjat kräkas. Men ett gott tecken...ändå Flört

  • Cerisepink

    Choppen: vi fick tillbaka ett embryo och såg bara en liten plutt i hinnsäcken på vul i torsdags. Så jag tror att det är bara en vi väntar :)

    Jag har också några kilo för mycket. Började med 67 vid spraystart. Gick upp till 70 när jag plussade. Nu är jag ner på 68 så jag hoppas att jag inte passerar 80 kg i slutet :D

    Limalie: usch för magkatarr...det är jobbigt. De är inte roligt att kräkas men som du sa det var ett gott tecken.

    Jag drack choklad milkshake för lunch...inte det bästa val när man tänker på näring och sånt men jag fick behålla den iaf.

  • Gina43

    Hej tjejer! 

    Jag följer också denna tråd (läser dagligen men skriver kanske inte så ofta under arbetsveckan). Jag plussade tydligt på CB test ruvardag 9.. var lite skeptisk då, tänkte "jo, ja, vänta nu, inte är vi så tursamma att det ska lyckas såhär bara?" och så väntade jag till TD. Fortfarande Plus! Inga blödningar, inte ens några missfärgningar. Det är första gången som jag är gravid och jag är glad för varje dag som det tar sig framåt. Skål

    Nu är jag 5 +4 och har bokat VUL i januari och inskrivning på MVC veckan efter. Tyvärr kommer ju jul och nyårshelgerna emellan så jag får ha tålamod (trots att jag egentligen inte har något). Nu hoppas jag bara på att allt ska gå bra och att det blir en liten knoddis i augusti! Går och nojjar att utvecklingen skall avstanna och kan inte vänta förrän i slutet av januari då man förhoppningsvis kan slappna av lite mer 12+.

    Jag mår oförskämt bra egentligen! I princip inget illamående (än), inga särskilt ömmande bröst (än), bara molvärk, kissnödighet och nu de senaste dagarna lite humörsvängningar och retlighet.. så någonstans undrar man ju verkligen: händer det något där inne

  • Limalie

    Välkommen hit Gina43 och grattis till plusset


     


    Jag tror jag blir GALEN. Vår bil slutade fungera idag när mannen skulle köra hem från jobbet, han pendlar. Superbra! De har försökt starta den med nytt batteri o allt möjligt, hans vän är bilmekaniker och allt SER bra ut men ändå är den helt död. Så jävla lägligt. Nu har vi ingen bil i vinter, får åka buss till vulet och....gah...blir nog att skrota denna bilen och köpa ny. En jävla tur att mannen får bonus från jobbet nästa månad.
    Den här bilen har bara ställt till problem....tyvärr

  • Pysslan82

    Grattis Gina43!

    Jag har inte heller något tålamod och har nu längtat några veckor efter vårt VUL 27/12 (är i v.7 nu). Nojjar hela tiden att något ska ha hänt så det inte lever längre, känner efter om jag har mindre symptom osv.. Tror man kan bli mer nojjig efter IVF då man har längtat så länge och man vet hur mycket det står på spel - att det inte är så lätt att bli gravid igen. Därför pendlar jag mellan stor glädje och lycka och rädsla för missfall el.dyl..

    Idag bestämde jag mig för att se framåt och tro på min graviditet och köpte därmed mina första mammakläder - jeans! Magen är redan stor, inte pga bebisen/livmoders storlek såklart men antagligen mycket gaser och förstorade äggstockar och sånt - svullen är den iaf! Nu under julledigheten tänker jag använda de underbara byxorna som inte sitter så hårt om midjan som mina vanliga

Svar på tråden Gravida efter IVF November 2013