• Limalie

    Gravida efter IVF November 2013

    Här kan vi som gjort IVF i november och fått Plus samlas och prata om allt mellan himmel och jord Glad

    Välkomna! Solig

  • Svar på tråden Gravida efter IVF November 2013
  • Limalie
    Cerisepink skrev 2013-12-20 15:49:32 följande:
    Limalie: jag fick ett papper från min läkare från Ferten där det står beräknad BF på. Han sa att jag skulle ge den till barnmorska på MVC för när man har gjort IVF så är BF datum spikat eftersom man visste exact datum för tillverkning. Man ska inte flytta på det.
    Ah men då är ju min för liten för att va i v 8 då kommer de ju kommentera det på nästa ul antagligen på KUB. Så jag ska ändå räkna jag är i v 8 nu och inte 7? (skulle gå in i v 8 imorgon)

    Asch jag vet inte alls, snurrig av allt kan inte förstå att det finns en levande varelse i min mage med ett HJÄRTA. Jösses Hjärta
  • Limalie
    Limalie skrev 2013-12-20 15:55:26 följande:
    Ah men då är ju min för liten för att va i v 8 då kommer de ju kommentera det på nästa ul antagligen på KUB. Så jag ska ändå räkna jag är i v 8 nu och inte 7? (skulle gå in i v 8 imorgon)

    Asch jag vet inte alls, snurrig av allt kan inte förstå att det finns en levande varelse i min mage med ett HJÄRTA. Jösses Hjärta
    alltså enligt nya beräkningarna skulle det va v 8 imorgon .
  • Cerisepink
    Choppen skrev 2013-12-20 14:46:10 följande:

    Nä läkaren sa att det såg fint ut ch att vi skulle fira, så det är väl förmodligen inget att oroa sig över. Min mini-plutt kanske kommer igen och växer till sig eller så brås den på sin  mini-mamma Flört
    Ja...ni ska verkligen fira tycker jag Skrattande

    Glömde att berätta att jag var på första delen av inskrivningssamtal idag och fick träffa en jättetrevlig barnmorska. Hon kände ju igen mig från förra gång jag plussade (då pratade vi bara på telefon) och hon önskade verkligen att vi skulle få en bebis denna gång. Jag blev så lycklig med samtalet :) Del två blir då 16/1.
  • Gina43

    Äääntligen helg! Vad skönt! 

    Grattis till VULen tjejer! Vad roligt att det såg så bra ut!


    Limalie skrev 2013-12-20 15:15:53 följande:
    Har ni förresten några tips på butiker med mammakläder på nätet? Förutom HM då Glad var tänker ni köpa era kläder? Inte för jag behöver än...men framöver, vågar nog beställa till o med några få plagg nu efter vulet.
    Har du sett Amelia Vänta Barn? Numret har nog funnits ute ett tag, men borde finnas ute fortfarande. De har bra uppslag på mammakläder på nätet!

    Jag har själv inte börjat shoppa mammakläder än, men här är ett axplock av de webbsidor som de rekommenderar:

    shop.boobdesign.com
    mammashop.se
    glammom.se
    proud.se

    Jag har alltså själv inte tittat på dem - tänkte själv göra det efter jul eller efter VUL :)


  • Limalie

    Gina43: tack snälla för länkarna, ska genast in och titta lite Glad

  • Linnna

    Tack för länkarna till mamma kläder. Hur är det för er andra, funkar era vanliga byxor än? För mig som nu är i vecka 9 funkar de fortfarande bra.
    Det som är bra för oss som är höggravida mitt under sommaren (finns säkert nackdelar med det också) är ju att vi behöver inte behöver ex vinterjacka som passar magen och kan klä oss lättare och smidigare då. 

  • Limalie

    Usch jag tycker många kläder där va dyra, känner inte för att betala 4-500 för en topp som jag inte kommer använda jättelänge. Men det fanns många fina kläder

    Linnna: har mina vanliga byxor och de sitter inte åt så mycket, jag har lite mage sedan innan, är lite mullig så det dröjer nog innan magen kommer här. Dock är man ju lite svullen o så såklart så ibland sitter det åt, särskilt på kvällarna.

    Precis, jätteskönt att va höggravid på sommaren (förutom värmen), skor kan man ju ha några lätta sandaler eller nått bara o dra på, man behöver inte bekymra sig för att inte nå att knyta osv. Smidigt o bara dra på en klänning eller kjol eller så.

  • Linnna
    Limalie skrev 2013-12-20 20:14:24 följande:
    Usch jag tycker många kläder där va dyra, känner inte för att betala 4-500 för en topp som jag inte kommer använda jättelänge. Men det fanns många fina kläder

    Linnna: har mina vanliga byxor och de sitter inte åt så mycket, jag har lite mage sedan innan, är lite mullig så det dröjer nog innan magen kommer här. Dock är man ju lite svullen o så såklart så ibland sitter det åt, särskilt på kvällarna.

    Precis, jätteskönt att va höggravid på sommaren (förutom värmen), skor kan man ju ha några lätta sandaler eller nått bara o dra på, man behöver inte bekymra sig för att inte nå att knyta osv. Smidigt o bara dra på en klänning eller kjol eller så.
    Ett tips är att kolla på tradera, där finns en hel del mammakläder!
Svar på tråden Gravida efter IVF November 2013