• Anonym (Fröke­n Ren)
    Äldre 6 Feb 11:13
    16481 visningar
    96 svar
    96
    16481

    Min kille är inte renlig..örk..hur säger man till hnm på ett smidigt sätt??????

    Hej!!

    Jag måste ha lite hjälp här.. min kille är en smutspelle!!! Han duchar typ en ggn i veckan (2 om jag har tur).. det är när han tränar typ, ibland får jag tvinga in hnm i duschen då med, han hade kunnat lägga sig i vår säng och tycka att det var ok..
    Han tvättar inte händerna efter toan(URK).. och förra veckan efter vi haft sex o han satt sig upp i sängen blev det bromsspår på lakanet... nej fy faaan jag blir mer o mer äcklad.. och det vill jag ju inte.. jag älskar verkligen hnm och han ser inte "smutsig" ut...
    Vi ska snart ha en babys, och jag vill inte att han tar i den illle med smutsiga händer, såna tankar har jag just nu.. känns skitjobbigt och jag vet inte hur jag ska ta upp detta med hnm.. känns så jäkla taskigt med, men va fasen.. det är väl normalt att vara ren??..Jag kan typ säga .. vill du följa med in och duscha med mig, även om han då inte duschat på ett par dagar så nej då , det vill han inte.. Han är för lat tror jag..
    Men huuuur ska jag kläcka av mig på ett sätt som inte känns taskigt el elakt.. vil ju inte säga att jag tycker att han är äcklig och avtändande...
    HJÄÄÄÄÄLP!

  • Svar på tråden Min kille är inte renlig..örk..hur säger man till hnm på ett smidigt sätt??????
  • Anonym (plutt­en)
    Äldre 6 Feb 11:17
    #1

    Jag har det precis som du.. EXAKT likadant..
    efter 4 år nu har det äntligen börjat hända grejer..
    Jag började med att t.ex efter att han vart på toa säga..
    Oj, du glömde tvätta händerna..
    eller likadant när vi skulle gå och lägga oss att..
    kom nu så går vi och borstar tänderna..
    mycket tjat blir det fast jag märkte att det
    var bättre att gå den vägen än att säga till honom för när
    jag sa till honom skötte han sej i 2 dagar sen var det tillbaka
    i samma igen..

  • Anonym (Fröke­n Ren) Trådstartaren
    Äldre 6 Feb 11:26
    #2

    Hej igen.. det är inte så himla kul , jag kan inte förstå att man vill känns sig skitig.. det gör jag typ om jag inte duschar på en dag..el om man gör något som man blir svettig osv..
    Själv skulle jag aldrig att någon kom för nära mig om jag inte känner mig ren och fräsch..

    hum.. om jag säger tex att nu glömde sonen att tvätta händerna efter toabesöket, och att jag tycker att det är något han måste lära sig för alla bakterier som finns på händerna tex.. är han bara typ tyst... igår satte vi upp ett skötbord i duschen, då sa jag att jag är lite osäker på om det är vattentät så han kunde kolla det om han tog en dusch, nej då tyckte han att jag skulle duscha (som redan gjort det) eftersom han skulle binda flugor till sitt fiske.. Huuummm.. för tre dagar sedan hade vi sex.. han har fortfarande inte duschat efter det.. men det lär han väl kanske göra idag då eftersom han ska träna.. nej fyyy jag tycker det r skitjobbigt... har du någongång sagt till din jkille rakt ut att du tycker att det är äckligt?? känner att snart gör jag det...

  • Anonym (plutt­en)
    Äldre 6 Feb 11:38
    #3

    jo jag har sagt till honom..
    och jag har nuförtiden satt upp "regler"
    nästan här hemma.. det är jobbigt att göra det..
    ibland känner jag mej mer som hans mamma än som hans sambo/flickvän..

    Exempel..
    Han vill ha sex.. Jag vill också men säger hoppa in i duschen så kommer jag och tar dej mot väggen eller liknande..
    Eller efteråt.. Ska vi ta en mys-dusch tillsammans?
    funkar inte alltid men ibland..
    Eller så kan man använda sej av knepet att man råkar bli lite mer intresserad av sex varje gång killen använt parfym eller deo..
    Eller bara kläcka ur sej nångång att.. det börjar lukta konstigt här.. typ som surnande bananer eller något.. (svett)
    och sen komma underfund med att det luktar mest där han sitter..
    eller om det luktar bajs.. har du glömt att stänga toa-dörren.. det luktar konstigt i hela lägenheten..

    Jag känner mej jätteelak när jag skriver det här och det kan låta hemskt att säga såhär.. Men oftast fattar dom inte att det faktiskt är dom man reagerar på om man inte överdriver lite..

  • Äldre 6 Feb 11:47
    #4

    försök säga precis vad du känner och tycker annars då.... tror att de funkar bäst i längden!!

    å sen när han väl har duschat och tagit på sig parfym så får du kasta dej över honom...

    Hade liknade problem med mitt ex fast inte i så stor usträckning. det var väl mer att han duschade varannan dag och inte bytte kalsonger dagen däremellan.... (skum mening)
    Men jag sa att han var äcklig och fick skärpa sig och de fungerade!!

  • Lisa T
    Äldre 6 Feb 11:53
    #5

    Inget mys om mannen inte är ren = risk för infektioner. Funkar fin-fint!
    Tvätta händerna etc = bra förebild för barnen. Och det vill ju alla vara!?
    Kolla på städprogram = avskräckande exempel.
    Fåga om han vill att du också ska vara lika sparsam med vattnet? Testa hans gränser.
    Som nämnts - köp mumsiga tvålar mm och var överdrivet gosig efter det.

  • Anonym (Fröke­n Ren) Trådstartaren
    Äldre 6 Feb 12:06
    #6

    hej igen ...

    När han väl duschat och man ligger där bredvid varandra i sängen så brukar jag verkligen säga OH du luktar så gott, jag älskar att ligga så här nära dig när du är nyduschad, det känns så mysigt.. osv... verkliegn uppmuntra osv

    Jezzika: jo men att vara helt ärlig som att säga fan va det äcklar mig att du är oren, jag tycker det e skitäckligt.. känns som om att då blir det liksom ingen kul stämmning sen.. vill ju inte att han ska bli ledsen

    det värsta e att när han väl duschat så direkt efter drar han gärna på sig den tshirten han använt i några dagar innan dess ... då har jag sagt.. eeeh.. ska du inte byta tröja.. typ.. då säger han på fullaste allvar att .. humm den var ju inte skitig.. men... öh.. ibland blir jag helt stum... suck

  • Anonym (lukta­gott)
    Äldre 6 Feb 12:15
    #7

    Säg åt honom att han är snuskig! Passa på när han lämnar "bromsspår" i sängen.
    Fy f-n vad äckligt!!!
    Blörk! Fattar inte hur många snuskiga killar det finns! Har läst massor av sådana här trådar och är så tacksam över att ha en sambo som duschar varje dag och alltid luktar rent och gott, som tvättar händerna efter toabesök och som borstar tänderna morgon och kväll (minst).

  • Santos
    Äldre 6 Feb 12:22
    #8

    FYFAN BROMSSPÅÅÅÅR hahahah! Ush ush ush!

    Är själv kanske inte världens mest hygeniska kille när det gäller dushar. Men saken är den att jag får knappt någon svett alls. Jag duschar kanske max 4-5 ggr i veckan. men min hud blir så satans torr så¨jag brukar hoppa över creme och sånt.. Men bromsspår var fan inte sexigt. jag tror jag själv hade spytt.

    Mitt råd är att säga att du mår illa av hans hygien, kan inte vara så farligt. han måste ju ha sett sina egna bromsspår i sängen och tyckt det var skabbigt ?

    Finns en rolig låt med NOFX som går så här...

    NOFX - Shower Days

    In the morning I awake
    I feel my bladder about to break
    I scratch my balls I rub my eyes
    Just feeling lousy

    My girlfriend tells me that
    It's time to take a bath
    I say, "No, not today, it's only Tuesday"

    Once every 24 hours
    I'm supposed to take a shower
    That's not the way I do it
    Do it do it

    Personal hygiene is the last thing on my mind
    I don't want to do it
    Do it do it

    You know, it doesn't make a difference to me
    Everyday I do the same old thing
    So why should I have to be clean?

    Those dreaded Wednesdays and Saturdays
    Also known as shower days
    I hate them

    You know, it doesn't make a difference to me
    Everyday I do the same old thing
    So why should I have to be clean?

    Those dreaded Wednesdays and Saturdays
    Also known as shower days
    I hate them

  • Äldre 6 Feb 12:23
    #9

    Det låter som ni fått tag i mitt ex!

    Bromsspår i ALLA kalsonger! Jag vägrade TA i dem... tänderna ska vi inte tala om. Han stank så in i bomben och hade problem med tandköttet. Det blev en dålig cirkel då det gjorde ont för honom att borsta tänderna så undvek han det och alltså så blev det ännu värre. Han duschade visserligen ofta men skulle nog kunna leva i samma sängkläder, handdukar och kalsonger hur länge som helst.

    Mitt EX... obs...

    min make duschar varje dag och jag är så tacksam. Behöver aldrig tveka på att mysa med honom... Han luktar alltid gott och tvättar sig alltid om händerna och borstar tänderna.

  • Äldre 6 Feb 12:42
    #10

    hur kan man komma så långt att man bor ihop och har familj ihop innan man upptäcker sån't här?? eller har dom ändrat sig efterhand?

    själv hade jag aldrig ens tänt på en kille som inte torkade sig ordentligt på toaletten och dessutom har colibakterier på händerna.... *ryser*

Svar på tråden Min kille är inte renlig..örk..hur säger man till hnm på ett smidigt sätt??????