• Anonym (Fröke­n Ren)
    Äldre 6 Feb 11:13
    16484 visningar
    96 svar
    96
    16484

    Min kille är inte renlig..örk..hur säger man till hnm på ett smidigt sätt??????

    Hej!!

    Jag måste ha lite hjälp här.. min kille är en smutspelle!!! Han duchar typ en ggn i veckan (2 om jag har tur).. det är när han tränar typ, ibland får jag tvinga in hnm i duschen då med, han hade kunnat lägga sig i vår säng och tycka att det var ok..
    Han tvättar inte händerna efter toan(URK).. och förra veckan efter vi haft sex o han satt sig upp i sängen blev det bromsspår på lakanet... nej fy faaan jag blir mer o mer äcklad.. och det vill jag ju inte.. jag älskar verkligen hnm och han ser inte "smutsig" ut...
    Vi ska snart ha en babys, och jag vill inte att han tar i den illle med smutsiga händer, såna tankar har jag just nu.. känns skitjobbigt och jag vet inte hur jag ska ta upp detta med hnm.. känns så jäkla taskigt med, men va fasen.. det är väl normalt att vara ren??..Jag kan typ säga .. vill du följa med in och duscha med mig, även om han då inte duschat på ett par dagar så nej då , det vill han inte.. Han är för lat tror jag..
    Men huuuur ska jag kläcka av mig på ett sätt som inte känns taskigt el elakt.. vil ju inte säga att jag tycker att han är äcklig och avtändande...
    HJÄÄÄÄÄLP!

  • Svar på tråden Min kille är inte renlig..örk..hur säger man till hnm på ett smidigt sätt??????
  • Anonym (:-o))
    Äldre 6 Feb 14:12
    #21

    Väljer att vara anonym eftersom jag är nog som din kille fast absolut inte lika extrem.
    Jag kanske duschar 2-3gånger i veckan, men byter gärna kläder emellan. Jag vet inte vad det är direkt, men jag tycker inte om att duscha. Jag har alltid varit rädd för vatten och tycker det är obehagligt ända tills man står i duschen och vattnet har skruvats på.
    OBS! Jag skämtar inte, det är verkligen ett problem och jag försöker hålla mig så fin jag kan ändå.
    Men din kille kanske har en liknande avesion mot duschen?
    Jag tycker du iaf ska ta ett ärligt snack med honom och säga att han luktar och bromsspår i sängen inte är okay. Han borde få sova på soffan tills han bryr sig om man stinker så mycket som du säger.

  • Anonym (Fröke­n Ren) Trådstartaren
    Äldre 6 Feb 14:42
    #22

    hej.. måste tillägga att han inte stinker heller.. vilket jag tycler är konstigt.. visst han luktar inte sommar äng.. men hade han stinkt hadde jag fått ett utbrott tidigare..

    Det räcker ju med att jag VET att han inte tvättar händerna... han har sagt det en gång att ingen i hans familj gör det ... alltså... EEEEh trodde han skämta... men en gång.. såpg jag hans pappa... pilla på mat med stora äckliga skitiga händer.... nej fy faaaaaaaaan...

  • MimmiL­ina
    Äldre 6 Feb 14:51
    #23

    Hur kan man bara tolerera sånt äckel? Det finns inte i min värld att en sån kille ens kommit i närheten av mig.

    Varför ska du säga till honom på "ett fint sätt" när han visar dig noll respekt?! Det är liksom knappast synd om honom. Vuxna människor ska kunna sköta sin hygien. Att tvätta händerna efter toabesök lär sig småbarn redan på dagis... Så vida han inte är mentalt sjuk på nåt sätt finns det ingen ursäkt för honom att vara så äcklig. Hur står hans arbetskamrater ut?

    Tala om för honom att han är ett svin, att hålla på och spela hans mamma och vara snäll gagnar inget förhållande. Hålla på och uppmuntra och berömma honom för att han tvätta händerna när han bajsat?! Hallå! Är han 5 år eller?

    Hur fan står du ut?! Jag får kväljningar bara av att läsa inlägget, helt ärligt.

    Det är INTE normalt att vara så vidrig. Sorry, men det är det inte. Sluta upp med att ursäkta honom som en liten småunge, skäll ut grisen för fanken.

    Blir väldigt upprörd över såna här trådar, det finns massor av dom! Och kvinnorna är alltid lika finkänsliga. Snälla nån. Ta er samman.

  • Anonym (betsy­)
    Äldre 6 Feb 15:43
    #24

    MimmiLina,
    ja eller hur, visst borde man säga ifrån. Fattar inte varför det ska vara så svårt bara. Jag har ju aldrig svårt att säga vad jag tänker och tycker om precis allting annat. Nu är ju inte min kille lika äcklig som ts kille, men ändå.

  • Market­ta
    Äldre 6 Feb 17:51
    #25

    Forlat, men jag brast faktiskt ut i skratt nar jag laste det dar med bromssparen. Det ar nog dags att ta ett ordentligt snack med honom, en gang for alla. Det ar ingen ide att forsoka vara finkanslig, so what om han blir lite sarad, det kommer han sakert snart over. Att tvatta handerna efter toabesok ar grundlaggande hygien!

  • Äldre 6 Feb 18:09
    #26

    I detta läge finns det nog inget smidigt sätt utan du måste säja till honom att det är äckligt att bara duscha 1 gång i veckan el 2 gånger samt inte tvätta händerna efter toa besök det i sig kan göra att han får mask.

  • Anonym (Fröke­n Ren) Trådstartaren
    Äldre 6 Feb 18:44
    #27

    Hej igen... ja skratta ni, det gör jag med när jag läser inläggen och inser hur bedrövligt det låter.. helt sjukt rent ut av ... jag började skratta högt och han undrade nyss vad jag skrattade åt.. hehe... ja.. hummm... lite inlägg på forumet kläckte jag ur mig...

    Jag vet vad ni menar med att säga ifrån.. men man kan ju säga det på ett "trevligt" sätt trots allt... inte ett aggressivt sätt som fan ditt jävla äckel, gå o tvätta dig.. fan va du stinker.. typ.. jag har trots allt ett förhållande med denna kille som jag älskar..

    vet bara inte hur jag ska kläcka ur mig det ... men jag ska ta det ikväll el nått tänkte jag .. får se ..

  • MimmiL­ina
    Äldre 6 Feb 18:47
    #28

    Tycker inte alls du behöver vara trevlig. Hur trevligt är det han gör mot dig, lämnar bajs i sängen? Respekt ska vara ömsesidigt, inte bara du som ska "ge".

    Skärp dig kvinna. *ruskar om dig*

  • evavio­la
    Äldre 6 Feb 18:50
    #29

    Visst, tvätta händerna efter toabesök gör man, men man måste inte ALLTID duscha när man luktar svett om man duschat för 8 timmar sen, som någon skrewv i ett tidigare inlägg.... Herregud, det är ju naturliga dofter och det tar på kroppen att duscha för ofta!

  • Anonym (samma­)
    Äldre 6 Feb 19:19
    #30

    Hej!
    Har nästan samma problem som dig, min sambo duchar en gång i veckan ungefär, men borstar inte tänderna mer än varannan vecka om ja har tur.. försöker säga åt han utan att han tar illa upp. Sa att han kan väl iallfall borsta tänderna när han duschar då, men nä, det glömde han, så sa jag att han kunde göra det just vid ett tillfälle, men nä det orkade han inte.

    Jag vet inte heller vad man säger utan att säga det på nåt elakt sätt

Svar på tråden Min kille är inte renlig..örk..hur säger man till hnm på ett smidigt sätt??????