• Anonym (Fröke­n Ren)
    Äldre 6 Feb 11:13
    16482 visningar
    96 svar
    96
    16482

    Min kille är inte renlig..örk..hur säger man till hnm på ett smidigt sätt??????

    Hej!!

    Jag måste ha lite hjälp här.. min kille är en smutspelle!!! Han duchar typ en ggn i veckan (2 om jag har tur).. det är när han tränar typ, ibland får jag tvinga in hnm i duschen då med, han hade kunnat lägga sig i vår säng och tycka att det var ok..
    Han tvättar inte händerna efter toan(URK).. och förra veckan efter vi haft sex o han satt sig upp i sängen blev det bromsspår på lakanet... nej fy faaan jag blir mer o mer äcklad.. och det vill jag ju inte.. jag älskar verkligen hnm och han ser inte "smutsig" ut...
    Vi ska snart ha en babys, och jag vill inte att han tar i den illle med smutsiga händer, såna tankar har jag just nu.. känns skitjobbigt och jag vet inte hur jag ska ta upp detta med hnm.. känns så jäkla taskigt med, men va fasen.. det är väl normalt att vara ren??..Jag kan typ säga .. vill du följa med in och duscha med mig, även om han då inte duschat på ett par dagar så nej då , det vill han inte.. Han är för lat tror jag..
    Men huuuur ska jag kläcka av mig på ett sätt som inte känns taskigt el elakt.. vil ju inte säga att jag tycker att han är äcklig och avtändande...
    HJÄÄÄÄÄLP!

  • Svar på tråden Min kille är inte renlig..örk..hur säger man till hnm på ett smidigt sätt??????
  • Smajla
    Äldre 7 Feb 00:05
    #41

    Jag är rätt rakt på av mig så jag hade sagt precis som det är - "du är en lortpelle - om du inte duschar varje dag så blir det vare sig pussar/kramar eller sex!!!"

  • AnnaGB­G
    Äldre 7 Feb 00:11
    #42

    Taskig är du ju inte om du säger rakt ut att han är skitig... Jag menar, det måste han väl veta!? Att folk borstar tänderna två ggr om dagen och duschar 1 gg om dan...

    Du har all rätt i världen att kräva normal renlighet av den du bor ihop med!

    Alltså; bromsspår på lakanen!? Jag hade låtit honom sova på dörrmattan!!

  • Kriya
    Äldre 7 Feb 00:18
    #43

    Det finns inget smidigt sätt att säga det på.
    I hans uppfostran måste renlighet ha missats fullständigt. Annars har man det ju i ryggraden. Om Du vill lära en person som inte har renlighet i ryggraden att bli hygienisk får Du nog verkligen se till att inte uttrycka Dig smidigt, utan bestämt, handfast och övertygande - i klartext varje dag.

    Det tar 4-6 veckor för en människohjärna att lägga grunden för nya rutiner. Förutsättningen för att rutinerna ska fastna är att de konsekvent följs. Du måste kanske hjälpa honom att lägga upp både dusch, tvätt och tandborstningsschema för att nå resultat. Det finns inget smidigt sätt att införa nya rutiner, han måste se problemet i vitögat och bestämma sig för att lära sig nya rutiner. Skriv ned dem på ett papper, som ni sätter upp på kylskåpet. Bestäm vad straffet blir om reglerna inte följs. Så där skitigt kan ni ju bara inte ha det tillsammans.
    Kram Kriya

  • babyka­boom
    Äldre 7 Feb 00:23
    #44

    Jag håller med er andra som tycker detta är helt sjukt äckligt beteende!!!!
    Fy fan vad snuskigt!
    Bromsspår! Hur kunde du ens ha sex me honom då....?

    Fattar inte hur ni kan vara tillsammans med såna grisar. Har de alltid varit så äckliga eller bliviut värre och värre?

    Jag duschar varje dag och påpekar att min man stinker om han inte duschar varje dag!
    Och byter underkläder gör vi oxå dagligen!!! självklart!!!!

    Nä nu ska jag gå och pussa på min rena doftande vackre man!

  • Koalan
    Äldre 7 Feb 00:31
    #45

    Alltså, det MimmiLina sa - håller med i allt!

    Fyyy det saknas ord för mig att beskriva hur äckligt jag tycker att det där är, BROMSSPÅR I SÄNGEN?! Borsta tänderna 2 ggr per vecka?!

  • k girl
    Äldre 7 Feb 00:33
    #46


    Men snälla människor, ta och lugna ner er några hekton. Jag upphör aldrig att förvånas hur vuxna människor beter sig...

    Antagligen är de tillsammans med sina män för att de ÄLSKAR dem. Har ni en "rena doftande vacker man" lär ni känna till konceptet. Jag är glad att jag var gift med en man som älskade mig trots att jag inte klarade av att sköta min hygien, som MimmiLina så riktigt påpekar kan hända när man har en depression.

    TS, jag har inget annat råd att ge dig än att prata med din man om att du mår dåligt över att han inte sköter sin hygien. Jag fick min make att fälla ner locket på toaletten under spolningen när jag berättade hur många bakterier som slungades ut i luften, du kanske kan göra någonting liknande?
  • MimmiL­ina
    Äldre 7 Feb 00:46
    #47

    Vad säger dessa karlars arbetskamrater undrar jag?

  • coccoj­ohanna
    Äldre 7 Feb 00:47
    #48

    En gång mäskte jag att mitt ex inte tvättade händerna efter toa beröket, jag väntade utanför toan och när han öppnat dörren så shasade jag in han snällt igen och sa till han att tvätta händerna! Han skämdes lite men efter det så gjorde han det. jag tror oxå killar behöver klara besked om vad vi som tjejer vill ha det!

    Skulle jag mäska att min kille inte duchat så hade jag frågat varför.

    *blä*

  • stina7­7
    Äldre 7 Feb 00:51
    #49

    Jag tror att det bästa du kan göra e att ge honom komplimanger när han duchat att han luktar gott osv. Possitiva förstärkare tar bättre än negativa. Det är ett sätt att kanske slippa säga att du tycker att han e äklig som inte sköter sin hygien om det funkar. Lycka till Stina

  • Anonym
    Äldre 7 Feb 00:52
    #50

    AnnaGBG: Jo, jag tycker också killarna verkar mer än lovligt snuskiga, men: "Jag menar, det måste han väl veta!? Att folk borstar tänderna två ggr om dagen och duschar 1 gg om dan..."
    Så självklart är inte just det. Jag gör det inte och jag betvivlar att omgivningen uppfattar mig som smutsig. Jag duschar *max* 2-3 gånger i veckan (och även det är mer än vad hudläkarna tycker är bra). Tycker det räcker bra. Armhålor och rumpa tvättar går bra att tvätta utan att blöta ner hela kroppen och håret är bara snyggare efter ett par dagar. Min man gör likadant och är hur fräsch som helst.

    Själv tycker jag det är ganska äckligt när folk inte använder tungskrapa eller tvättar sina underkläder i låga temperaturer. Eller vansköter sina fötter. Fast det sista behöver inte vara smutsigt förstås, de kan ju vara rena trots sprickor, valkar mm.

Svar på tråden Min kille är inte renlig..örk..hur säger man till hnm på ett smidigt sätt??????