• Anonym (Fröke­n Ren)
    Äldre 6 Feb 11:13
    16489 visningar
    96 svar
    96
    16489

    Min kille är inte renlig..örk..hur säger man till hnm på ett smidigt sätt??????

    Hej!!

    Jag måste ha lite hjälp här.. min kille är en smutspelle!!! Han duchar typ en ggn i veckan (2 om jag har tur).. det är när han tränar typ, ibland får jag tvinga in hnm i duschen då med, han hade kunnat lägga sig i vår säng och tycka att det var ok..
    Han tvättar inte händerna efter toan(URK).. och förra veckan efter vi haft sex o han satt sig upp i sängen blev det bromsspår på lakanet... nej fy faaan jag blir mer o mer äcklad.. och det vill jag ju inte.. jag älskar verkligen hnm och han ser inte "smutsig" ut...
    Vi ska snart ha en babys, och jag vill inte att han tar i den illle med smutsiga händer, såna tankar har jag just nu.. känns skitjobbigt och jag vet inte hur jag ska ta upp detta med hnm.. känns så jäkla taskigt med, men va fasen.. det är väl normalt att vara ren??..Jag kan typ säga .. vill du följa med in och duscha med mig, även om han då inte duschat på ett par dagar så nej då , det vill han inte.. Han är för lat tror jag..
    Men huuuur ska jag kläcka av mig på ett sätt som inte känns taskigt el elakt.. vil ju inte säga att jag tycker att han är äcklig och avtändande...
    HJÄÄÄÄÄLP!

  • Svar på tråden Min kille är inte renlig..örk..hur säger man till hnm på ett smidigt sätt??????
  • AnnaGB­G
    Äldre 7 Feb 01:09
    #51

    Anonym--Jag misstänkte nästan att någon skulle kommentera detta... Jag skulle kanske ha formulerat mig åt andra håller : Det förstår väl karln att man inte bara borstar tänderna varannan vecka och att man duschar mer än en gång i v...?

    Det var inte meningen att ge regler på hur folk ska sköta sin hygien, mer ett påpekande att man liksom inte kan missa hur man sköter sin hygien någorlunda, hur "alla andra" gör. ( Om man nu inte är uppväxt i en grotta på en öde ö... )

    Och det här med bromsspåren, jag menar...han har väl ögon och/eller luktsinne...?

    Jag förstår mycket väl att dessa karlar ändå är älskade ( någon bad oss att lugna ner oss... ) men detta är ju ändå en rätt stor...defekt som man ju gärna vill åtgärda.. Inte skrev jag att karln skulle ut ur huset...eller jo, nästan, ju...han skulle få bo i hallen

  • k girl
    Äldre 7 Feb 08:54
    #52

    AnnaGBG: Nu var det inte dig jag syftade på vad gäller lugna ner sig:andet.

  • Kiwis mamma
    Äldre 7 Feb 09:02
    #53

    Jag och min make har en så pass bra kommunikation så om det hade gällt oss så hade jag sagt det till honom rakt ut. Kanske kan du säga att du vill prata med honom om en sak och sedan berätta hur du känner. Att du inte känner dig attraherad av honom om han är otvättad och att det är extra viktigt med renlighet när man hanterar en bebis. Om han förstår hur du känner så kanske han bättrar sig.

    Om inget annat hjälper... sexstrejka! Det hade i alla fall jag gjort eftersom jag antagligen hade blivit äcklad om han inte är ren.

  • babyka­boom
    Äldre 7 Feb 09:41
    #54

    konichiwa girl,

    nej det var väl MIG du syftade på....

    Nu är det ju så att trådstartaren inte nämnde något om att killen var deprimerad, eller hur?
    Du skrev att hon stannar hos honom för att hon ÄLSKAR honom! Ja, men om han älskar henne så kan han väl för helvete duscha innan de har sex!

    Så jag tänker inte lugna ner mig - tycker fortfarande det är sjukt äckligt beteende!!!
    Tycker inte ens man ska behöva böna och be för att killarna ska bete sig normalt...

    Ska än en gång pussa på min rena man!
    Puss!

  • k girl
    Äldre 7 Feb 09:58
    #55

    babykaboom, varför ens skriva i en sådan här tråd när du

    1: Inte kan visa någon förståelse för trådstartarens situation
    2: Inte kan ge några konkreta råd
    3: Gör ditt bästa för att förolämpa TS, samt
    4: Bara framhåller din egen make i en minst sagt oerhört barnslig gest?

  • blip
    Äldre 7 Feb 10:00
    #56

    ja, som har sagts tidigare...

    det enda jag skulle kunna komma på som ska hindra en
    från regöring är depression då man helt går in i sig själv
    och slutar se ifrån andras synvinkel, eller luktvinkel...

    eller kanske var det så att hans föräldrar alltid var på honom
    om att duscha och tvingade honom många gånger,
    sånt kan säkert också sätta spår...

    jag tycker det var ett bra förslag här ovan,
    visa hur mysigt du tycker det är när han är ren...

    men inte tycker jag väl att man ska behöva säga till egentligen,
    han är ju inget barn och du ska inte behöva vara mamma!

    hoppas det löser sig.

    och om han inte gör någon förbättring så tycker jag absolut du ska säga
    till på skarpen så han förstår!

    jag har inga som helst problem med att säga till min sambo att tvätta av sig
    lite om jag tycker han luktar lite läskigt och vice versa...
    speciellt om vi ska mysa, för då är det ju ajg som får uthärda det...

    så pass öppen kan man väl vara med varandra.

    du hade väl velat att han sa till?

  • AnnaGB­G
    Äldre 7 Feb 10:02
    #57

    Konichiwa girl--Nej, jag tog inte åt mig egentligen, jag bara försvarade mig i förebyggande syfte...typ

  • Anonym (jag med)
    Äldre 8 Mar 22:05
    #58

    Jag har också problem med min man men jag vill inte säga att han är snuskig...
    han tvättar alltid händerna när han varit på toaletten och borstar tändena ordentligt etc. men vill helst inte duscha kontstigt att de inte vill duscha??????
    Duscha är det bästa på hela min dag , jag duschar varje kväll och det är det mest underbara på hela dagen!!!! Jag kan inte hoppa över mer än en dag utan att duscha, då känner jag mig så smutsig.
    Min man har välldigt torr hud och vill inte duscha för ofta pågrund av det,det har jag förståelse för, men 1 gång i veckan tycker jag är FÖR lite.
    Jag kan inte säga något om detta på ett negativt sätt, han tar åt sig välldigt och blir ledsen/besviken/sur eller vad han nu blir.
    Det blir ju knappt alsdrig sex heller för jag vill inte ha sex med någon som inte duschat på ett tag

    Jag har tagit upp detta i omgångar under våra år men han fortsättar att duscha sällan????

  • fisbub­bla
    Äldre 8 Mar 22:08
    #59

    Sista anonym

    Köp en hudlotion för torr hud, och sedan säger du att du köpt det åt honom på ett litet fint sätt, och att om han går och duschar så kan du smörja in han från topp till tå?

  • Anonym
    Äldre 8 Mar 22:09
    #60

    Ja det verkar som om att det är vanligt bland män som inte kan torka bort allt skit i arslet...

    min är lika dan....

Svar på tråden Min kille är inte renlig..örk..hur säger man till hnm på ett smidigt sätt??????