• Anonym (Fröke­n Ren)
    Äldre 6 Feb 11:13
    16483 visningar
    96 svar
    96
    16483

    Min kille är inte renlig..örk..hur säger man till hnm på ett smidigt sätt??????

    Hej!!

    Jag måste ha lite hjälp här.. min kille är en smutspelle!!! Han duchar typ en ggn i veckan (2 om jag har tur).. det är när han tränar typ, ibland får jag tvinga in hnm i duschen då med, han hade kunnat lägga sig i vår säng och tycka att det var ok..
    Han tvättar inte händerna efter toan(URK).. och förra veckan efter vi haft sex o han satt sig upp i sängen blev det bromsspår på lakanet... nej fy faaan jag blir mer o mer äcklad.. och det vill jag ju inte.. jag älskar verkligen hnm och han ser inte "smutsig" ut...
    Vi ska snart ha en babys, och jag vill inte att han tar i den illle med smutsiga händer, såna tankar har jag just nu.. känns skitjobbigt och jag vet inte hur jag ska ta upp detta med hnm.. känns så jäkla taskigt med, men va fasen.. det är väl normalt att vara ren??..Jag kan typ säga .. vill du följa med in och duscha med mig, även om han då inte duschat på ett par dagar så nej då , det vill han inte.. Han är för lat tror jag..
    Men huuuur ska jag kläcka av mig på ett sätt som inte känns taskigt el elakt.. vil ju inte säga att jag tycker att han är äcklig och avtändande...
    HJÄÄÄÄÄLP!

  • Svar på tråden Min kille är inte renlig..örk..hur säger man till hnm på ett smidigt sätt??????
  • Smajla
    Äldre 9 Mar 10:42
    #61

    Anonym (jag med) -

    det finns ju duschlotion som finns för torr hud med hudlotion i så att säga - att sluta duscha för att man har torr hud håller inte i längden - renlighet är ju a och o oavsett hudtyp.


    //Smajla
  • Anonym
    Äldre 12 Mar 16:34
    #62

    Vilket land är han ifrån?

  • biomed­bonus
    Äldre 12 Mar 16:35
    #63

    *darr* så äckligt vad ser du hos en sådan man.

  • biomed­bonus
    Äldre 12 Mar 16:36
    #64

    fy nu var jag elak , förlåt!

  • Neko
    Äldre 12 Mar 16:36
    #65

    Min sambo duschar också sällan men han känns ren i alla fall, kroppen kanske har vant sig vid det? Han blir typ aldrig svettig eller luktar dåligt heller. Han duschar väl 1-2 ggr i veckan.

  • Cyberm­um
    Äldre 12 Mar 16:36
    #66

    Men.. Om man inte kan säga i från om sånna små saker som kropps lukt , Hur funkar förhållandet i huvudtaget?

  • sandra­1984
    Äldre 12 Mar 16:44
    #67

    Jag tycker oxå detta är vidrigt.
    Vi själva är rena varje dag,vi duschar varje morgon och ibland på kvällen med.
    Och tvättar händerna ofta och borstar tänderna morgon och kväll noga.

    Jag förstår att du tycker detta är äckligt.Jag tycker du ska sätta dig ner och prata med din partner om detta.Inget tjavs eller anklgelse.Utan diskutera med han varför han inte sköter sig hyigen.
    Förklara hur viktigt det är för dig.Och andra.Försök få han att förstå problemet.
    Läs massa böcker om bakterier och sjukdommar,som ofta uppstår när man inte sköter sin hyigen.
    Detta gäller inte bara han,utan du/ni drabbas av detta med.

    Har han torr hud,finns det lotion för det.

    Jag tror inte du kan göra annat än att prata allvar med honom.Och jag hoppas det fungerar.Kram och lycka till....

  • Lillan­54
    Äldre 12 Mar 18:10
    #68

    Anonym - Skulle problemet vara mer logiskt ifall han var från ett visst land? Förstår inte riktigt ditt resonemang.

  • Anonym
    Äldre 12 Mar 18:36
    #69

    Säg det rakt ut! Om han inte förstår själv att han måste tvätta sig, och framförallt lämnar bromsspår efter sig i era lakan... då får han skylla sig själv om du fräser ifrån.

    Jag har en pappa som alltid lämnade toaringen uppe och ibland blev det en droppe nedanför toan på golvet, jag höll på att bli galen på detta. Så till slut så tog jag mod till mig ( ville inte heller vara elak) och sa rent ut att det inte är okej med kiss på golvet! Och han sa att "oj då" det ska jag tänka på, sen dess har det inte varit några problem, nu slipper jag gå och irritera mig.

    Men jag förstår dig samtidigt, man vill ju inte genera folk!

  • snutte­nsmamm­a
    Äldre 12 Mar 18:40
    #70

    URK!!!!!!vilken snuskpelle!!!

    Om jag var du så skulle jag sagt det rakt ut åt honom!!!

Svar på tråden Min kille är inte renlig..örk..hur säger man till hnm på ett smidigt sätt??????