• Anonym (Fröke­n Ren)
    Äldre 6 Feb 11:13
    16494 visningar
    96 svar
    96
    16494

    Min kille är inte renlig..örk..hur säger man till hnm på ett smidigt sätt??????

    Hej!!

    Jag måste ha lite hjälp här.. min kille är en smutspelle!!! Han duchar typ en ggn i veckan (2 om jag har tur).. det är när han tränar typ, ibland får jag tvinga in hnm i duschen då med, han hade kunnat lägga sig i vår säng och tycka att det var ok..
    Han tvättar inte händerna efter toan(URK).. och förra veckan efter vi haft sex o han satt sig upp i sängen blev det bromsspår på lakanet... nej fy faaan jag blir mer o mer äcklad.. och det vill jag ju inte.. jag älskar verkligen hnm och han ser inte "smutsig" ut...
    Vi ska snart ha en babys, och jag vill inte att han tar i den illle med smutsiga händer, såna tankar har jag just nu.. känns skitjobbigt och jag vet inte hur jag ska ta upp detta med hnm.. känns så jäkla taskigt med, men va fasen.. det är väl normalt att vara ren??..Jag kan typ säga .. vill du följa med in och duscha med mig, även om han då inte duschat på ett par dagar så nej då , det vill han inte.. Han är för lat tror jag..
    Men huuuur ska jag kläcka av mig på ett sätt som inte känns taskigt el elakt.. vil ju inte säga att jag tycker att han är äcklig och avtändande...
    HJÄÄÄÄÄLP!

  • Svar på tråden Min kille är inte renlig..örk..hur säger man till hnm på ett smidigt sätt??????
  • Äldre 18 Mar 17:03
    #81

    Jag sällar mig till dem som säger rakt ut åt sin pojkvän/man om han är smutsig och behöver göra något åt det. Tycker inte det är ett problem, säger det inte på ett elakt sätt utan mest konstaterande - du luktar svett, du behöver nog duscha nu och liknande.
    Han är dock väldigt renlig av sig så oftast behöver jag inte säga något.

    Däremot blir jag alltid lessen i sånahär trådar när folk påpekar hur ÄCKLIG man är när man inte duschar helst två, minst en gång om dagen... Det behöver man VERKLIGEN inte för att vara ren! Et tpar gånger i veckan duger bra, fråga vilken läkare som helst. Jag med min torra hy skulle klia sönder hela mig om jag duschade varenda dag. Man kan faktiskt tvätta rumpa, armhålor, ansikte och fötter om det behövs, man behöver inte duscha jämt. Håret mår heller inte bra av att tvättas varje dag.

    Det är ett ganska långt avstånd mellan att lämna bromsspår i sängen och inte tvätta händerna när man bajsat och att duscha 2 gånger om dagen och byta kläder flera gånger om dagen. De flesta människor ligger någonstans däremellan.

    Hoppas det ordnar sig för dig TS, jag ser nog ingen annan lösning än att säga det rakt ut på ett finkänsligt sätt....subtila hintar brukar inte funka så ofta på män!

  • miss kitty
    Äldre 18 Mar 17:19
    #82

    Legewiel: jag antar att du syftar på mitt inlägg.
    jag vill bara påpeka att jag inte på något sätt förespråkar att man duschar flera gånger om dan, eller ens varje dag. Min hud klarar heller inte av sådan behandling och jag tycker som sagt det är slöseri med naturen att schampa håret stup i kvarten eller att tvätta ett par jeans efter bara en dags användning osv osv. Å mitt hår har vant sig vid att tvättas minst en gång varannan dag vilket också är lite för ofta eftersom det blir torrt, särskilt nu på vintern så jag försöker att minska hårtvättandet. Men att skölja av sig dagligen på kroppen även om man inte tvålar in sig överallt om man säger så tycker jag känns bra.

    Men min killes hud inte verkar lida av att duscha så ofta och han har iaf insett att tjocktröjor, jeans och ytterplagg tvättas sönder så det har han slutat med och då kan han gärna för min del få byta kallingar både morgon och kväll. Jag föredrar faktiskt att han är för renlig då...

    Men som sagt, jag håller fullständigt med om att många tvättar sig helt hysteriskt. Men typ tandborstning och rengöring av sina ehrm.. privata delar tycker åtminstone jag är lite äckligt att inte ta hand om minst dagligen...
    Det tror jag nog en läkare skulle hålla med om är lagom också.
    Å bromsspår i lakanen tyder ju på att man inte ens torkar sig ordentligt efter toabesök, eller att inte tvätta händerna efteråt... nä... det tror jag ingen läkare skulle tycka är särskilt nyttigt faktiskt.

  • miss kitty
    Äldre 18 Mar 17:23
    #83
    Ja... vid noggrannare läsning av ditt inlägg Legewiel  - vi är helt överens om vad som är sunda vanor ang hygien du och jag!
  • Anonym (tandi­s)
    Äldre 18 Mar 17:25
    #84

    jag har haft likande problem med mitt ex, han vägrade helt enkelt att borsta tänderna. han kanske borstade dem på sin höjd 3 gånger i månaden! han vägrade borsta fastän jag sa till honom och sa att tuggummi är minst lika bra.. jag dumpade honom tillslut

  • Anonym (En till :()
    Äldre 18 Mar 17:29
    #85
    Åååh tjejer jag har sagt till min man... Jag har sagt till på alla möjliga vis.

    -Gett hintar
    -Sagt rätt ut
    -Sagt det snällt, sagt det "rått", sagt det rätt ut, lindat in det i bomull, bett bett bett.

    Ingen bättring! Idag grät jag, låter lagom dramatiskt jag vet men det brast bara för mig. Funderade på varför jag vart så ledsen.
    Det sista jag vill är att bli den där hemska gnällkärringen (ursäkta ordspråket) och jag vill inte heller vara ngn morsa.

    Det gör mig inget om han inte duschar varje dag, absolut inte, det jag inte kan med är de pissgula kallingarna och den nästintill totala avsaknaden av hygien! Borsta tänder morgon och kväll, byta underkläder... ja ni fattar.

    Jag menar INTE att hacka på andra som inte duschar varje dag, alla andra lever jag inte med eller älskar med. Men jag vill inte äcklas av den JAG skall göra dito med.
    Man behöver inte bli obstinat eller gå till överdrift, men jag ser gärna att min 34-åriga man borstar tänderna och det INTE var 3e dag, att han byter undisar och det INTE 1 gång i veckan, att han torkar upp sitt piss från badrumsgolvet, att han har en grundhygien.

    F*n gör man?
    /Kramar från en ledsen och less jag.
  • Anonym (En till :()
    Äldre 18 Mar 17:35
    #86

    Miss Kitty, jag ler när jag läser ditt första inlägg; nej gumman klaga aldrig mer på att han överdoserar shampot eller fyller ihjäl tvättkorgen Säg verkligen haleluja! för att ditt inlägg får mig att le!

  • Anonym (uuuuu­)
    Äldre 18 Mar 17:35
    #87

    Flyttar ut till han fattar vinken.

  • miss kitty
    Äldre 18 Mar 17:37
    #88

    (En till) och TS: *styrke-kramar*

    (En till): ja, jag vet ju inte vad man gör...
    men uppenbarligen kan han ju inte ha fattat att det här betyder mycket för dig...
    Han måste ju tycka att det är helt ok att inte sköta sin hygien, har du försökt få honom att förstå VARFÖR du inte tycker det är ok?
    Sex-vägra kanske kan va ett sätt...
    lite trist för dig, men du får skaffa en dildo eller nåt tills det blir en förbättring

  • miss kitty
    Äldre 18 Mar 17:40
    #89

    (En till): å vad skönt att du tar det så!
    för det va verkligen inte min mening att knäppa nån på näsan eller så, blev bara förskräckt och insåg hur dum jag varit som gnällt om schamposlöserit...
    Men just jeansen är jag glad att han slutat tvättat sönder, för det gick nästan ett par jeans i månaden och det är verkligen trist att lägga alla pengar på jeans hela tiden!!!

  • Äldre 18 Mar 17:44
    #90

    Miss Kitty; nej jag menade inte specifikt dej, du och jag verkar ha ungefär samma syn på vad som räcker

    Anonym (en till) lider verkligen med dig, för visst ska en vuxen människa förstå att man borstar tänderna två gånger om dagen, torkar sig efter toabesök, tvättar händerna, duschar åtminstone någon gång per vecka, tvättar rumpan, ansiktet och armhålor däremellan och byter underkläder åtminstone varannan dag samt resten av kläderna åtminstone när de är smutsiga eller börjar lukta! Har ingen aning vad man ska göra med individer som är så snuskiga att de inte fattar detta trots upprepade tillsägningar!
    Har inte deras föräldrar lärt dem hur man sköter sin hygien när de var små?

    De enda undantagen tycker jag är dementa som inte kan detta mera, och de har personal som tvättar dem och deras kläder...

  • Anonym (En till :()
    Äldre 18 Mar 19:58
    #91

    Miss Kitty; ja tanken har slagit mig... sexvägra eller vara lika "go" under akten. Slänga iväg ett par (Gud bevare mig) 9dgrs gamla trosor, med beläggning mellan tänderna fara emot honom och be honom go down om me *lätt äverdrivet här förståss* för att få in en pik.
    En annan tanke jag haft vore att sunka till mig på samma sätt.
    Jag tror, med betoning på TROR (antar, HOPPAS) att ett uns gick in då han kom upp sent i em:s och jag hälsade goddag med "Godmorgon Grisen" och sen ännu en gång påpekade i samlad ton att det äcklar mig och tänder av mig att se hans beteende.

    *S* förstår också din lätta frustration över söndertvättade jeans He he, du fick gömma undan jeans från tvätten och jag får gömma undan dom TILL tvätten.

    Legewiel, jepp det är ju där i uppväxten man får grunden liksom! I mitt jobb är det övervägande män och ack så många av dessa som INTE har en sund syn på det med vardagshygien. Jag blir alltid lika förundrad, för att inte tala om hur " " förundrad jag är här hemma.

    på er för era strykekramar, bara att ventilera detta med er lättar min frustration!

    Anonm (uuuu), nja ja flytta och verkligen markera vore ett ! Men vad säger jag till kompisen jag bor hos då? "Eeeh min man är en satans lortgris" ? Jag har inte hjärta att hänga ut honom på det viset, men tack för din omtanke! på dig med!

  • frítz7­6
    Äldre 19 Mar 12:14
    #92

    Måste reagera som kille,
    Trodde faktiskt att du skojade när jag läste detta. Du kan väl inte mena att din kille bara duschar 1-2 ggr/v? Om han i så fall är en sån lort så lär du ju fundera på förändringar. Själv duschar jag varje kväll och likaså min fru. Att ta i en bebis med orena händer är ju inte det bästa man kan göra då de är så mottagliga för det mesta. Nej du, säg åt honom att du älskar honom mest men att han måste försöka duscha fler ggr i veckan. Det är säkert bara lathet eller så behöver han få en rejäl tankeställare. Jag tror jag skulle vara så drastisk som att låta han välja mellan lorten och mig om jag var du. .... lycka till

  • Äldre 19 Mar 18:27
    #93

    Jag är glad över att min man duschar iallafall.
    Han brukar "glömma" att borsta tänderna på kvällarna fast inte jämt (puh)
    Om jag ska klaga på något så är det hans förb snus som ligger slängt under sängen.
    Det är riktigt äckligt!! Kan Ni tänka er hur mysigt det är med en massa begagnade prillor
    på golvet??(uäk)
    Han är lika dålig på att plocka upp sina smutsiga kallingar, de ligger överallt.
    Jag tror att detta är typiskt karlar!
    Jag ska nog vara glad över att han åtminstone har någon hum om personlig hygien och han byter faktiskt kallingar varje dag (tror jag)
    Vet ej vad jag ska ge för råd men ställ någon sorts ultimatum!
    Min man hälsar till er som har män som ej byter underkläder att ni ska hälla kallt vatten i kallingarna för då måste de ju byta!

    / nalla som älskar sin man trots allt

  • Anonym (77)
    Äldre 19 Mar 19:28
    #94

    jag skulle nog bli galen om min kille ínte duchade efter han jobbat el dyl. själv kan jag vara dårlig på att ducha varje dag men jag svettas inte varje dag heller.

  • sandra­1984
    Äldre 19 Mar 19:52
    #95

    Jag tror inte det är "typiskt" män att strunta i sin hyigen eller slänga kallingar överallt..

    Jag vet att det finns tjejer som är exakt likadana.

    Jag själv tycker det är viktigt att tvätta sig ofta,att duscha varje dag.Byta kläder ofta.
    Underkläder ska bytas oftare.Använda deo.

    Sambon är lika fräsch och hygenisk som jag,jätte pedant med mera.
    Och det har smittats sig på vår dotter,och tnnåringen här...
    Jätte bra tycker jag...

  • turia
    Äldre 19 Mar 20:01
    #96

    hur har det fått för ts o hennes skitige man?

Svar på tråden Min kille är inte renlig..örk..hur säger man till hnm på ett smidigt sätt??????