• Äldre 11 Dec 04:06
    74629 visningar
    152 svar
    152
    74629

    Barnkläder, vilka märken tycker ni har bäst kvalitét?

    Hej,

    jag köper en del barnkläder på Lindex/Kappahl/HM såklart eftersom det är lättillgängligt och billigt... Men tycker kvalitén är sådär... (Man får väl vad man betalar för. ;)

    I vilket fall, vilka är era bästa tips på barnkläder med bra kvalitét som håller form och färg mm efter mååånga tvättar. ;)

    Själv är nog favoriten hittills Geggamoja och i andra hand Villervalla, men jag har inte testat så många märken ännu.

  • Svar på tråden Barnkläder, vilka märken tycker ni har bäst kvalitét?
  • Äldre 11 Dec 04:12
    #1

    Pop är kvalitativa..

  • Äldre 11 Dec 06:38
    #2

    Pop å name it. är klockrena! Har även köpt mycket danska kläder. De är också super bra!

  • Äldre 11 Dec 07:09
    #3

    Oj jag tycker pop är USEL kvalité. Tycker hm håller färg och form bättre än pop.

  • Äldre 11 Dec 07:09
    #4

    Name it tycker jag har jätte bra kläder, både fina och bra kvalitet

  • Äldre 11 Dec 07:38
    #5

    Pop, villervalla och kameleont håller bra. Coop håller bäst i förhållande till pris tycker jag.

  • Äldre 11 Dec 07:56
    #6

    Polarn till små barn (försök tvinga på det på barn över ett år, ytterkläder går dock bra för äldre) Mini rodini gegamojja duns ralph lauren ej sikke samt småfolk. SÄMST är molo som i stort sett inte har någon färg kvar efter 5 tvättar. Gällande lågbudget håller HM heeelt ok tycker jag, lindex snäppet sämre.


    I kinamockaskogen.....
  • Äldre 11 Dec 07:59
    #7

    Vad tycker ni om Me&I, Novastar t.ex?

    Har ett par jeans från Novastar, verkar OK i kvalitén men lite hårda så använder dem sällan på dottern, därför inte tvättat så ofta och därmed svårt att avgöra. ;)

    Småfolk bättre än t.ex villervalla?

  • Äldre 11 Dec 07:59
    #8
    straw2008 skrev 2013-12-11 07:56:34 följande:
    Polarn till små barn (försök tvinga på det på barn över ett år, ytterkläder går dock bra för äldre) Mini rodini gegamojja duns ralph lauren ej sikke samt småfolk. SÄMST är molo som i stort sett inte har någon färg kvar efter 5 tvättar. Gällande lågbudget håller HM heeelt ok tycker jag, lindex snäppet sämre.
    Varför skulle inte barn över ett år kunna ha pop? När mina barn var över ett år sket dom tack och lov fortfarande vad dom hade för kläder. Har man en 1,5 som bryr sig om vad hon/han har på sig är det något som inte är riktigt enligt mig. Smått skrämmande också.
    Instagram...LOVALOVISA
  • Äldre 11 Dec 08:07
    #9
    viseversa skrev 2013-12-11 07:59:19 följande:
    Varför skulle inte barn över ett år kunna ha pop? När mina barn var över ett år sket dom tack och lov fortfarande vad dom hade för kläder. Har man en 1,5 som bryr sig om vad hon/han har på sig är det något som inte är riktigt enligt mig. Smått skrämmande också.
    Instagram...LOVALOVISA

    Kan hända att våra barn accepterade pops innekläder lite längre då ajg tänker efter. Ev till 2 år... När jag tänker efter så är det nog min åsikt ang pop kläderna, jag tycker de är babyaktiga helt enkelt. De passar små barn. MEN superfin kvalite, så länge ytterkläderna känns ok så kör vi på det, GÅR ju typ inte att slita ut.
    I kinamockaskogen.....
  • Äldre 11 Dec 08:07
    #10
    straw2008 skrev 2013-12-11 07:56:34 följande:
    Polarn till små barn (försök tvinga på det på barn över ett år, ytterkläder går dock bra för äldre) Mini rodini gegamojja duns ralph lauren ej sikke samt småfolk. SÄMST är molo som i stort sett inte har någon färg kvar efter 5 tvättar. Gällande lågbudget håller HM heeelt ok tycker jag, lindex snäppet sämre.
    Min 10-åring har kläder från POP. Som hen valt själv. Min 8-åring också. Min 5-åring också. Vad du pådyvlar dina bebisar får stå för dig själv men kom inte och påstå att en 2-åring skulle ha åsikter kring klädMÄRKEN. Det kan nog vara det dummaste jag läst.

    Gällande kvalitetsfrågan är POPs baskläder fantastiskt bra, jeansen bra, strumpor och underkläder superbra, ytterkläderna toppen. Övrigt sortiment känner jag inte till så bra, köper det sällan.

    Molo är fantastiskt bra, alla tre barnen har stora mängder Molo-kläder som tvättats om och om igen. Det var ett par print från flera kollektioner sedan som var av sämre kvalitet men de har bytt tygproducent för flera år sedan.

    Armor lux är bra men egentligen för dyrt. Katvig, Aya Naya, Miniature, Shampoodle osv är bra.

    Jag gillar att plocka från olika märken. POP och Molo har bäst ytterkläder (inräknat passform, mina barn är i det formatet att de kläderna sitter bra), Molo bäst leggings, klänningar och tröjor osv.
Svar på tråden Barnkläder, vilka märken tycker ni har bäst kvalitét?