• Äldre 11 Dec 04:06
    74613 visningar
    152 svar
    152
    74613

    Barnkläder, vilka märken tycker ni har bäst kvalitét?

    Hej,

    jag köper en del barnkläder på Lindex/Kappahl/HM såklart eftersom det är lättillgängligt och billigt... Men tycker kvalitén är sådär... (Man får väl vad man betalar för. ;)

    I vilket fall, vilka är era bästa tips på barnkläder med bra kvalitét som håller form och färg mm efter mååånga tvättar. ;)

    Själv är nog favoriten hittills Geggamoja och i andra hand Villervalla, men jag har inte testat så många märken ännu.

  • Svar på tråden Barnkläder, vilka märken tycker ni har bäst kvalitét?
  • Äldre 11 Dec 11:29
    #31
    Monchichier skrev 2013-12-11 10:57:14 följande:
    Jag har en fråga.
    Ni som tycker att Polarns kläder är kvalitativa.
    Vad är det som får er att tycka det?

    Tilläggsfråga på den, tycker ni att skorna på Scorett är mer kvalitativa än DinSko?
    Varför/Varför inte?
    Tja, det faktum att kläderna håller både form och färg år efter år kan ju vara en ledtråd

    Gällande Scorett/Din sko förstår jag inte riktigt jämförelsen faktiskt.
  • nozpa
    Äldre 11 Dec 11:36
    #32

    Tycker att de danska märkena som nämns i tråden är bra. Vissa plagg ser helt nya ut efter flitigt användande i 6 månader.
    Villervalla funkar bra när dom är små och inte hinner använda kläderna så mycket. Till min 2 åring så blir dom snabbt fula. Inte värt det. Tycker Lindex har bra kvalité på det mesta. Pop, speciellt deras randiga. Visst att dom kan bli tvättpåverkade efter ett tag, men formen och färgen finns där. Har ett par långkalsonger hemma som är från en kompis som hon hade till sina barn för 10 resp 8 år sedan. Kanon fortfarande.

    Köpte byxor på cubus en gång. Aldrig mer. Fula efter 1 tvätt. Men ja, man får väl vad man betalar för antar jag.

  • Äldre 11 Dec 11:37
    #33

    Jag antar att pop håller så bra eftersom dom kör med färger som ser urtvättade ut redan innan man tvättar dem. 

  • Äldre 11 Dec 11:46
    #34
    Cornellia skrev 2013-12-11 11:37:19 följande:
    Jag antar att pop håller så bra eftersom dom kör med färger som ser urtvättade ut redan innan man tvättar dem. 
    Kläderna mina ungar har är då rätt knalliga i färgerna.
  • Äldre 11 Dec 11:54
    #35
    Rocket Mania skrev 2013-12-11 11:29:25 följande:
    Tja, det faktum att kläderna håller både form och färg år efter år kan ju vara en ledtråd

    Gällande Scorett/Din sko förstår jag inte riktigt jämförelsen faktiskt.
    Hur mycket bättre tycker du att kläderna är om man jämför med tex. Lindex och Kappahl?

    Scorett och Din Sko, tycker du att det är någon skillnad på kvalitet där? Om man ser till deras egna märken och inte Canada Snow, Birkenstock osv.
  • Äldre 11 Dec 11:59
    #36
    Rocket Mania skrev 2013-12-11 11:46:27 följande:
    Kläderna mina ungar har är då rätt knalliga i färgerna.
    Fast pop säljer ju inte knalliga färger? 

    Om dom gör en rosa tröja, då tonar dom alltid ner den några nyanser osv. Så alla kläder ser dassiga ut redan i butiken. 
  • Äldre 11 Dec 12:00
    #37
    Monchichier skrev 2013-12-11 11:14:09 följande:
    Jag menar det jag skrev. Varför tycker ni att Polarn håller bra kvalitet?
    Det är inget kontroversiellt alls, det är bara en ärlig undran. 
    Ok. Och mitt svar var alltså att kläderna håller för flera barn, flera tvättar och färgerna behålls.
  • Äldre 11 Dec 12:01
    #38
    Monchichier skrev 2013-12-11 11:54:18 följande:
    Hur mycket bättre tycker du att kläderna är om man jämför med tex. Lindex och Kappahl?

    Scorett och Din Sko, tycker du att det är någon skillnad på kvalitet där? Om man ser till deras egna märken och inte Canada Snow, Birkenstock osv.
    Ta en liten titt på Tradera och gör en egen bedömning. 

    Ett vanligt basplagg från POP håller både färg och form och kan därefter säljas eller ärvas. På Tradera inbringar de oftast ett rätt hyfsat pris och det du i slutändan betalat för plagget blir många gånger samma eller till och med mindre än det du betalt för ett plagg på HM/Lindex osv.

    Det var flera år sedan jag köpte något på Lindex/KappAhl osv. Dels pga den ytterst sugiga kvaliteten men även för jag tycker kläderna är rätt trista. Jag har heller aldrig förstått vitsen med resonemanget "Men jag får ju 3 tröjor på HM/Lindex/KappAhl för samma pris som 1 tröja från POP". Jag behöver ju bara EN tröja, varför köpa fler? Och varför köpa 3 av dålig kvalitet när jag kan få 1 som håller?

    Gällande dina sko-jämförelser fattar jag inte. Du tänker att alla handlar en massa skor på båda ställena så de ska ha koll? Jag har inte den blekaste, handlar sällan på någon av butikerna.
  • Äldre 11 Dec 12:03
    #39
    Cornellia skrev 2013-12-11 11:59:59 följande:
    Fast pop säljer ju inte knalliga färger? 

    Om dom gör en rosa tröja, då tonar dom alltid ner den några nyanser osv. Så alla kläder ser dassiga ut redan i butiken. 
    POP här i stan har gott om knalliga färger och har alltid haft det. Säkert att du inte har imma på glasögonen eller något för jag kan inte tänka mig att sortimentet skiljer sig så mycket.

    Jag sitter med två POP-tröjor framför mig här, vill du att jag ska lägga in en bild på de knalliga färgerna?
  • Äldre 11 Dec 12:04
    #40
    Cornellia skrev 2013-12-11 11:37:19 följande:
    Jag antar att pop håller så bra eftersom dom kör med färger som ser urtvättade ut redan innan man tvättar dem. 
    Jag har aldrig sett urtvättade P.o.P-kläder... I vår P.o.P-butik är det väldigt färgstarkt. Fast de har ju inte neonfärger, förstås..men det vill jag ändå inte ha. Men man har ju olika smak. Glad
Svar på tråden Barnkläder, vilka märken tycker ni har bäst kvalitét?