• Anonym (Kaffedraken)

    Barnkläder, vilka märken tycker ni har bäst kvalitét?

    Hej,

    jag köper en del barnkläder på Lindex/Kappahl/HM såklart eftersom det är lättillgängligt och billigt... Men tycker kvalitén är sådär... (Man får väl vad man betalar för. ;)

    I vilket fall, vilka är era bästa tips på barnkläder med bra kvalitét som håller form och färg mm efter mååånga tvättar. ;)

    Själv är nog favoriten hittills Geggamoja och i andra hand Villervalla, men jag har inte testat så många märken ännu.

  • Svar på tråden Barnkläder, vilka märken tycker ni har bäst kvalitét?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Gamla Polarn o. Pyret. Finns bara second hand. Ser helt nytt ut second hand. Deras kläder som de säljer nuförtiden är ok, men bara snäppet bättre än Lindex

  • Okänd
    Äldre 11 Nov 23:25
    Meddelande borttaget
  • Anonym (Kaffedraken)

    Lupilu som bla finns på Lidl har väldigt bra kvalitet. Vi har ärvt mycket från grannkillen som både han och båda mina förskolebarn haft - som vi skänkt vidare till min brorson. Jättefina och tåliga plagg!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag handlar mest: me&i, pomp delux (passar på att handla i pomp butiken i Danmark), house of lola.

    Skor är självklart superfit, Viking och kavat mina favorit.

    Ytterkläder: didrikson är det mest prisvärda.

    Jag köpte mycket pop när min stora tös var liten men efter 2008 tycker jag kvalitén blev mycket sämre. Sedan kom de med konstiga mönster och jag gillar inte när kläder ser ut som någon vindögd inte klarat av göra raka sömmar på plaggen.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Gällande hållbarhet så är ebbekids mina favoriter idag. Plaggen blir inte ens noppiga efter tusen tvättar och ser som nya ut när de är urvuxna.

    Gällande ytterkläder så föredrar jag reima, didrikson, kappahl och kavat.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Kaffedraken)

    De märken vi tycker fungerat bäst för sonen är Aclima ,Ossoami ,Houdini och Isbjörn. Överlägsen funktionalitet och hållbarhet jämfört med annat vi provat.

    Visst lite dyrare men vi har ett mullebarn så vill att han ska hålla sig torr och lagom varm på fsk. Sen så har kläderna bra andrahandsvärde med så blir inte så dyrt om vi säljer när de är urväxta.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej allihopa,

    Alltså jag håller med på att kläderna från Mini Rodini och PoP är fantastiska men jag tycker också att det finns några nya märken som är väldigt bra. Jag själv köper så gärna kläder där jag vet varifrån de kommer och vilken kvalitet de har. Little Green Radicals är väldigt bra på att tillverka kläder som är färgglada och håller väldigt länge. Mina barn har haft några utekläder samt bodies och sparkdräkter och de har hållit ut många tvättar utan att färgen har gått ut. 
    Den andra märken jag gillar är Pigeon Organics. De har främst fina och mjuka jersey tyger som håller form och färg under många år och mönsterna är helt underbara. 
    En bra webbshop som säljer dessa är Lilla Fia (www.lillafia.com). De försöker håller priserna låga och erbjuder bra kundservice.


    /LisaLovisa
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ett märke som håller ovanligt bra och dessutom är otroligt prisvärt är Lupilu. Vi har ärvt en hel del från grannkillen som båda mina barn haft och de plaggen är fortfarande fina i färg och form!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Pratar vi utekläder så är jag helt frälst i Gneis(www.gneis.se). Och har varit det i flertalet år. 

    Är det någon som har tips på slitstarka jeans som passar en aktiv kille?

Svar på tråden Barnkläder, vilka märken tycker ni har bäst kvalitét?