• sanlii­i
    Äldre 13 Dec 21:28
    4154 visningar
    12 svar
    12
    4154

    Vad fan hände nyss? sjuk eller drogpåverkad?

    Något riktigt obehagligt hände nyss när jag gick till affären!

    Jag mötte en kvinna som skulle gå förbi mig och när hon gör det så tittar hon på mig och ler. Jag ler tillbaka. Hon går fortfarande framför mig och vänder sig om och ler mot mig FLERA gånger. Vi har ett avstånd på ungefär tre meter. Först tänker jag att jag kanske är lik någon som hon känner och att hon kanske försöker se om jag är denne. 

    Men jag börjar bli rädd och jag tror att hon ser det, för plötsligt stannar hon upp lite och säger "Jag är inte farlig" och börjar gå snabbare. Hon hinner vända sig om och titta mot mig en gång till innan jag går in i butiken och jag ser att hon fortsätter rakt fram.

    Väl inne på butiken så har jag en riktigt obehaglig känsla! Var hon psykiskt sjuk och ville mörda mig? Förmodligen så stämmer inte mina tankar men jag är en sådan som blir rädd för minsta lilla och sedan så hör och läser man allt sjukt som händer.

    På vägen hem ringde jag min sambo och berättade vad som hade hänt på väg till affären och han sa att hon förmodligen var drogpåverkad. Men hm, jag vet inte!

    En vanlig människa vänder väl sig inte om och ler 10-15 gånger på tio minuter för att vara trevlig mot någon som går bakom en?

    Alltså just att hon vände sig om och tittade och log. Nej jag får rysningar bara jag tänker på det! Kände för att skriva av mig lite här på mitt kära familjeliv Kan tillägga att jag är 22 och hon kan inte ha varit mer än några år äldre än mig.

    Inga påhopp tack! 

  • Svar på tråden Vad fan hände nyss? sjuk eller drogpåverkad?
  • Anonym (jag med!)
    Äldre 13 Dec 22:33
    #1

    Jag har varit med om en liknande sak när jag var 20. Det var en kvinna, för mig helt obekant dam i medelåldern, som kollade på mig länge, när jag stod i fruktdisken i en affär. Plötsligt kom hon fram till mig och sa: "du såg att jag tittade på dig va?". Jag svarade bara "jag tror du misstar dig" för jag tänkte hon trodde jag var någon annan. Men hon bara fortsatte titta och le och säga: "ja, där ser man, där ser man". Och sen gick hon. Hon verkade inte psykiskt sjuk men jag har undrat många gånger vad hon menade. Kanske var det droger, sjukdom eller en medial person som såg stora bedrifter hos mig i någon avlägsen framtid. Skrattande Det var iaf ingen jag kände, och jag har aldrig sett henne igen. Bor inte kvar i den staden heller längre.

  • Anonym (LoveI­sInThe­Air)
    Äldre 13 Dec 22:43
    #2

    Hon kanske tyckte att du är söt?

  • Anonym (hmm)
    Äldre 13 Dec 22:49
    #3

    Var det något särskilt hos henne som gjorde att du blev rädd förutom att hon tittade på dig alltså? Såg hon underlig ut, ut som en missbrukare eller nåt sånt?

  • Anonym (Rädda­...)
    Äldre 13 Dec 22:52
    #4

    Folk är så ovana här i landet vid att få uppmärksamhet, man vänjer sig att varken ha eller utveckla färdigheter för att ta emot uppmärksamhet som att ha förmåga att ge så.... folk är otrygga, rädda... menar inget illa men det är såna som ni som släcker liv i andra. Den där kvinnan kunde lika gärna ha varit den som är mest normal i sin reaktion, ler mot någon som kanske behöver ett leende och hon känner att hon kan göra denna glad iaf för en stund... men efter såna reaktioner så lär man sig i att helt enkelt börja skita i andra och inte bry sig... så jäkla synd...

    Och ni som hävdar "ja men det händer ju så mycket konstigt här..." titta upp lite från marknivån... sånt händer över hela världen och folk i andra delar av världen kan ändå ta sig tid, vara vänliga, visa uppskattning eller har förmåga att ta emot uppskattning utan problem eller fobier. Och det är just till såna kulturer folk härifrån åker och DÅ är allt sånt där som här uppfattas som sinnessjukt, helt normalt... helt jäkla otroligt och synd...

  • Anonym (?)
    Äldre 13 Dec 22:56
    #5

    Har jag förstått det rätt med att hon gick framför dig och du en bit bakom henne och ni gick åt samma håll i ca 10 min? Då kanske hon kände sig osäker och "förföljd" så därför vände hon sig om för at se om du var kvar. Eftersom hon kände sig osäker så log hon... Hon såg att du såg rädd ut eller så tolkade hon det som att du såg konstig ut så hon själv blev rädd och försökte skynda sig därifrån...

  • Anonym (jag med!)
    Äldre 13 Dec 23:07
    #6
    Anonym (LoveIsInTheAir) skrev 2013-12-13 22:43:43 följande:
    Hon kanske tyckte att du är söt?
    Om det är mig du syftar på så nej, det var inte på den nivån alls. Detta var något helt annat. Hon "visste" något om mig, men sa bara a och inte b. Vill gärna idag veta vad det var hon tänkte!!
  • Anonym (LoveI­sInThe­Air)
    Äldre 13 Dec 23:18
    #7
    Anonym (jag med!) skrev 2013-12-13 23:07:47 följande:
    Om det är mig du syftar på så nej, det var inte på den nivån alls. Detta var något helt annat. Hon "visste" något om mig, men sa bara a och inte b. Vill gärna idag veta vad det var hon tänkte!!
    Om jag inte citerar så vänder jag mig alltid till TS Så nej, jag menade tyvärr inte dig, utan TS den här gången.
  • sanlii­i
    Äldre 13 Dec 23:24
    #8

    Tack för era svar! Jag tror absolut inte att hon kände sig förföljd eftersom vi gick mitt i centrum och hon gick ju förbi mig. Jag bor i en liten stad och centrumet här är inte stort men ändå ganska öppet. Det var något med hennes blick, kan inte förklara! 


    Anonym (Rädda...) skrev 2013-12-13 22:52:19 följande:
    Folk är så ovana här i landet vid att få uppmärksamhet, man vänjer sig att varken ha eller utveckla färdigheter för att ta emot uppmärksamhet som att ha förmåga att ge så.... folk är otrygga, rädda... menar inget illa men det är såna som ni som släcker liv i andra. Den där kvinnan kunde lika gärna ha varit den som är mest normal i sin reaktion, ler mot någon som kanske behöver ett leende och hon känner att hon kan göra denna glad iaf för en stund... men efter såna reaktioner så lär man sig i att helt enkelt börja skita i andra och inte bry sig... så jäkla synd...

    Och ni som hävdar "ja men det händer ju så mycket konstigt här..." titta upp lite från marknivån... sånt händer över hela världen och folk i andra delar av världen kan ändå ta sig tid, vara vänliga, visa uppskattning eller har förmåga att ta emot uppskattning utan problem eller fobier. Och det är just till såna kulturer folk härifrån åker och DÅ är allt sånt där som här uppfattas som sinnessjukt, helt normalt... helt jäkla otroligt och synd...
    Jag har inte svårt att ta emot uppmärksamhet och jag hejar eller ler gärna åt folk när jag går förbi. Men håller du inte med om att detta var en konstig situation? 
  • sanlii­i
    Äldre 13 Dec 23:27
    #9
    Anonym (LoveIsInTheAir) skrev 2013-12-13 22:43:43 följande:
    Hon kanske tyckte att du är söt?
    Hehe ja visst var det kanske så. Min sambo skrattade åt mig nyss och sa "Det kanske var en mamma till ett barn på vår dotters dagis". Och om så är fallet så skäms jag något fruktansvärt!

    Skämt åsido, ju mer jag tänker på detta så tror jag nog att hon var sjuk!
  • sanlii­i
    Äldre 13 Dec 23:31
    #10

    Hon såg ut att vara en anständig tjej och inte en pundare om man ska döma henne efter kläderna/sminket. 
    Men blicken och beteendet sa det motsatta :/

  • sanlii­i
    Äldre 13 Dec 23:31
    #11
    Anonym (hmm) skrev 2013-12-13 22:49:19 följande:
    Var det något särskilt hos henne som gjorde att du blev rädd förutom att hon tittade på dig alltså? Såg hon underlig ut, ut som en missbrukare eller nåt sånt?
    Nej det var just att hon vände sig om och log så himla många gånger. 
  • Äldre 14 Dec 10:36
    #12

    Du behöver nog inte oroa dig. Låter mer som att hon kände igen dig/eller trodde att hon gjorde det eller att hon kanske ville fråga något. Att hon sa 'jag är inte farlig' sa hon nog mer bara för att hon märkte att du blev rädd.

Svar på tråden Vad fan hände nyss? sjuk eller drogpåverkad?