• snobben00

    IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

    Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

  • Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • BlankaBlanka

    Snobben00: Har du fått blodförtunnande eller kortison? Jag tycker det låter intressant eftersom jag haft två missfall. Jag har bara fått progesteron efter återförandet.

    Undrar också hur det kommer sig att ni båda (snobben00 och Danisen)fått göra långtidsodlingar. Är det för att ni fick så många ägg.

    Lycka till imorgon!

  • snobben00
    Danisen skrev 2014-02-09 19:02:12 följande:
    Ja, ömma bröst är det här med fortfarande. Mer finnar med lät retlig är jag med minsann. Nej inte provat akupunktur i det syftet. Vart sätter dem nålarna då? Aldrig hört att man får sånt efteråt hehe. Kanske dem gör när man försökt väldigt länge? Har faktiskt inte en aning. Jag går på RMC i Malmö, inte privat. Vart går du nu? Glömmer mellan varven hehe kommer du att få medicin?

    På en del privata kliniker får man trombyl (blodförtunnande) för att undvika små proppar och för att underlätta implantationen. Och även Prednisolon som sänker ner immunförsvaret eftersom en del har problem med aggressivt immunförsvar. Dvs din egen kropp bryter ner embryot som om det vore en inkräktare. Där vi går tror dom inte på sånt och förändrar ingenting i behandlingen tyvärr.
  • snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-02-09 20:42:40 följande:
    Snobben00: Har du fått blodförtunnande eller kortison? Jag tycker det låter intressant eftersom jag haft två missfall. Jag har bara fått progesteron efter återförandet. Undrar också hur det kommer sig att ni båda (snobben00 och Danisen)fått göra långtidsodlingar. Är det för att ni fick så många ägg. Lycka till imorgon!

    Långtidsodling blev det eftersom vi fick gott om befruktade ägg (11) och hållit på länge. ..blir 9:e återföringen imorn. .. Jag brukar ta en kvarts Albyl minor dagligen under ruvningen som fungerar som trombyl dvs blodförtunnande. Har även lyckats få tag på Kortison vid förra ruvningen men har nu testat mig för aggressivt immunförsvar (tnf-alfa) men det låg normalt.
  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-02-09 20:42:40 följande:
    Snobben00: Har du fått blodförtunnande eller kortison? Jag tycker det låter intressant eftersom jag haft två missfall. Jag har bara fått progesteron efter återförandet.

    Undrar också hur det kommer sig att ni båda (snobben00 och Danisen)fått göra långtidsodlingar. Är det för att ni fick så många ägg.

    Lycka till imorgon!

    Ja, på min klinik där odlar dem alltid när man har en viss mängd ägg. Förra gången var det 2dagars jag fick insatt. Hur många dagars var dit?
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-02-09 21:10:10 följande:
    På en del privata kliniker får man trombyl (blodförtunnande) för att undvika små proppar och för att underlätta implantationen. Och även Prednisolon som sänker ner immunförsvaret eftersom en del har problem med aggressivt immunförsvar. Dvs din egen kropp bryter ner embryot som om det vore en inkräktare. Där vi går tror dom inte på sånt och förändrar ingenting i behandlingen tyvärr.

    okej. Jag har nog inte så himla bra immunförsvar, aldrig haft innan. Men senaste året har jag varit sjuk 2ggr bara, galet lite för att vara mig hehe. Jag har fibromyalgi också och då brukar immunförsvaret vara ganska lågt. Tror inte heller att där vi går tror på det. Inte hört något om det iaf.
  • mocha8676

    Jag brukar ha en cykel på 30-32 dagar. Fick ett mf i nov, har haft en normal mens emellan. Fick mens 13/1 (ca 1 vecka tidigare än väntat) mensen varade i 10 dagar, brukar vara ca 7 dagar (antar att jag fick nån förblödning). Fick ÄL först 8/2! Väldigt sent. Läkare ska ringa upp mig under dagen med datum för FET. Troligtvis blir det ons. Allt känns så sent, tänk om mens hinner komma.. Hon jag pratade med över telefon ca att min beröknade mens är 2 veckor efter ÄL.. Tror inte den kommer så sent. Rädd att mensen drar igång kort efter FET.. Ville bara få ur mig mina tankar. Vad tänker ni?

  • Kramizen
    mocha8676 skrev 2014-02-10 10:17:38 följande:
    Jag brukar ha en cykel på 30-32 dagar. Fick ett mf i nov, har haft en normal mens emellan. Fick mens 13/1 (ca 1 vecka tidigare än väntat) mensen varade i 10 dagar, brukar vara ca 7 dagar (antar att jag fick nån förblödning). Fick ÄL först 8/2! Väldigt sent. Läkare ska ringa upp mig under dagen med datum för FET. Troligtvis blir det ons. Allt känns så sent, tänk om mens hinner komma.. Hon jag pratade med över telefon ca att min beröknade mens är 2 veckor efter ÄL.. Tror inte den kommer så sent. Rädd att mensen drar igång kort efter FET.. Ville bara få ur mig mina tankar. Vad tänker ni?
    När det var struligt för mig med allt sånt så sköt dom det framåt tyvärr. Håller tummarna för ett bra besked!
  • mocha8676
    Kramizen skrev 2014-02-10 10:27:47 följande:
    När det var struligt för mig med allt sånt så sköt dom det framåt tyvärr. Håller tummarna för ett bra besked!

    Gjordes det någon förändring till nästa gång? Eller var det bara å vänta på ÄL igen?
  • Kramizen
    mocha8676 skrev 2014-02-10 10:49:09 följande:

    Gjordes det någon förändring till nästa gång? Eller var det bara å vänta på ÄL igen?
    Jag går och väntar på ÄL nu och skulle det vara strul även nästa gång så kanske man fick  fundera på att sätta in något för att kontrollera det!
Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare