• snobben00

    IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

    Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

  • Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • mocha8676

    Idag gjordes FET! Testdag 27/3. Ska försöka att inte tänka på detta så mycket som sist då jag mådde så dåligt av missfallet.

  • snobben00
    mocha8676 skrev 2014-02-14 21:38:17 följande:
    Idag gjordes FET! Testdag 27/3. Ska försöka att inte tänka på detta så mycket som sist då jag mådde så dåligt av missfallet.
    Stort lycka till nu! Glad
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-02-14 08:47:04 följande:

    Så skönt med många reserver det är nog så dem gör där. Men alla 4 såg fina ut i måndags. Trist att "bara" 1 klarade sig. Dem verkar anse att längre odling desto starkare. Ja, det är sant. 1 guldägg
    Hur mår du idag? Testat än?
    Jag har haft jättekraftig migrän hela gårdagen och som fortsätter idag, vet inte vart jag ska ta vägen...
    Tjuvtestade faktiskt kl. 6 imorse...
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-02-16 11:41:02 följande:
    Hur mår du idag? Testat än?

    Jag har haft jättekraftig migrän hela gårdagen och som fortsätter idag, vet inte vart jag ska ta vägen...

    Tjuvtestade faktiskt kl. 6 imorse...

    Ahh... vad visade det då ? Nej, jag vågar inte än. Så länge man inte testar så har man ju alltid hoppet kvar hehe. Tänkte testa i veckan som kommer. Är dö rädd att mensen hinner komma. Jag mår rätt bra, känner mig små krasslig, ont/känningar i ryggslutet, riktigt vattniga flytningar känns som att det kommer en fors ibland haha, blir tårögd för minsta lilla (mycket mer än vanligt, är väldigt blödig) lätt irriterad på allt. Ibland känns det som att mensen är på väg hoppas på falskt alarm. Usch och fy för migrän hoppas att den släpper snarast.
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-02-16 11:51:38 följande:

    Ahh... vad visade det då ? Nej, jag vågar inte än. Så länge man inte testar så har man ju alltid hoppet kvar hehe. Tänkte testa i veckan som kommer. Är dö rädd att mensen hinner komma. Jag mår rätt bra, känner mig små krasslig, ont/känningar i ryggslutet, riktigt vattniga flytningar känns som att det kommer en fors ibland haha, blir tårögd för minsta lilla (mycket mer än vanligt, är väldigt blödig) lätt irriterad på allt. Ibland känns det som att mensen är på väg hoppas på falskt alarm. Usch och fy för migrän hoppas att den släpper snarast.
    Ett svagt men tydligt streck... men det är jättetidigt och väldigt skört, jag vet. Men jag hoppas det får hålla i sig och bli starkare Glad
    Jag hoppas du får goda nyheter i kommande vecka!
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-02-16 11:54:59 följande:
    Ett svagt men tydligt streck... men det är jättetidigt och väldigt skört, jag vet. Men jag hoppas det får hålla i sig och bli starkare 

    Jag hoppas du får goda nyheter i kommande vecka!

    Ååh så roligt Grattis. Jag väntar någon dag till mesar lite hehe.
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-02-16 12:02:43 följande:

    Ååh så roligt Grattis. Jag väntar någon dag till mesar lite hehe.
    Tack! Stressa inte med att testa. Jag trodde aldrig det skulle synas så tidigt fast och ena sidan så såg jag från ruvardag 9,10 med en 2 dagars i somras och den här var ju 5 dagars när jag fick den så...
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-02-16 12:07:53 följande:
    Tack! Stressa inte med att testa. Jag trodde aldrig det skulle synas så tidigt fast och ena sidan så såg jag från ruvardag 9,10 med en 2 dagars i somras och den här var ju 5 dagars när jag fick den så...

    Nej det kommer jag inte att göra. Får sysselsätta mig ordentligt hela dagarna så dagarna går snabbt hehe . Borde ju synas tidigare med 5 dagars? Förra gången fick jag in ett 2 dagars men jag tjuvtestade inte.
  • Danisen

    Snobben00 - hur känns det i din livmoder och äggstockarna? Jag har typ mensvärk. Betyder det att det är kört då?

  • snobben00
    Danisen skrev 2014-02-17 07:12:23 följande:
    Snobben00 - hur känns det i din livmoder och äggstockarna? Jag har typ mensvärk. Betyder det att det är kört då?

    Det behöver det inte alls vara!
    Jag har nån molande svag värk/aktivitet i livmodern och fick ett starkare streck imorse, känns likadant som i somras då jag blev gravid. Kan även känna stickningar ut mot äggstockarna men tror att det har lite att göra med att dom fortfarande är lite större efter hormonbehandlingen.
    Men mina ömmande bröst har avtagit Rynkar på näsan fast inte helt.
    Var det idag du hade BIM?
Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare