• snobben00

    IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

    Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

  • Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • snobben00
    Längtar1985 skrev 2014-02-18 21:38:52 följande:
    Hej. Får jag vara med här?
    Jag är idag helt förkrossad efter att nu på ruvardag 13 mottagit min mens som ett brev på posten. Gjort min första ivf och en ET fick jag 5/2.. 2 i frysen men tydligen får jag inte en ny på denna cykel måste vänta ytterligare en :(
    Självklart är du välkommen här Glad
    Vad tråkigt att det inte gick vägen, det jobbiga med ivf är den ständiga väntan på allting... jag hoppas du kan koppla bort det och ladda inför ert kommande FET.
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-02-18 21:38:06 följande:
    Det är ok men är så rädd att det ska gå åt fanders igen, ska det göra det så får det gärna göra det nu och inte om ett par veckor.

    Hur mår du? Redo för att testa snart?

    Usch ja, det är man hela tiden tycker jag

    Jag tänkte testa imorgon bitti. Redan jätte nervös. Känns som att det bara kan bli minus. Ööh...
  • Längtar1985
    snobben00 skrev 2014-02-18 21:45:41 följande:
    Självklart är du välkommen här Glad
    Vad tråkigt att det inte gick vägen, det jobbiga med ivf är den ständiga väntan på allting... jag hoppas du kan koppla bort det och ladda inför ert kommande FET.
    Tack!

    Det kändes som min klinik skrämde upp mig mer idag när dom sa att det var lite lite lite svårare för vissa med FET? Har ni hört det?

    Har man längre mens och ondare när man gjort ivf?
  • mocha8676
    Längtar1985 skrev 2014-02-18 22:17:44 följande:
    Tack! Det kändes som min klinik skrämde upp mig mer idag när dom sa att det var lite lite lite svårare för vissa med FET? Har ni hört det? Har man längre mens och ondare när man gjort ivf?

    Svårare med FET? Jag frågade 14/2 då jag gjorde FET. Dom sa att procenten endast är ett par sämre för lyckat resultat mot ET. Och min 6dagars blastocyst var av toppkvalitet, så de trodde procenten endast var 1% skillnad.
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-02-19 03:04:10 följande:
    Jag har tok plussat, såhär mitt i natten kunde inte sova och var jätte pinkig. Fattar ingenting hihi

    Åh grattis!!!!! Vad rolig!!!!
  • snobben00
    mocha8676 skrev 2014-02-18 22:34:41 följande:
    Ni som ruvar och känner gravsymtom, hur tidigt fick ni dom och vilka symptom?

    Är på ruvdag 9 idag och plussade redan på ruvdag 6 med 5 dagars blastocyst. Har egentligen inte känt så mycket, lite "aktivitet" i livmodern ungefär som inför mens bara.
  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-02-19 07:23:33 följande:
    Danisen: åh va rolig du är som testar mitt i natten :). Stort grattis!!!

    Tack snälla fina du haha ja jag kunde inte sova å var himla pinkig så det blev så. Låg ändå vaken några timmar till, tänkte att det kunde kanske få mig att sova. Men icke hehe
Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare