• snobben00

    IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

    Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

  • Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • BlankaBlanka

    Jag tänker inte heller testa igen. Så länge allt känns om så litar jag på det. Tar dock inte ut något i förskott denna gång. Första målet är 14 mars då det blir ultraljud.
    Tjatade till mig att få fortsätta med Progesteronet. Tänkte också göra akupunktur. Är så rädd att det blir missfall.

  • Micro

    Vad roligt, nu händer det grejer:) Själv har jag tagit första sprutorna ikväll, blev lite yr men tror att det var anspänningen, har ni känt ngt?

  • BlankaBlanka

    Micro:
    Roligt att du är igång. Jag brukar bli lite yr ibland efter att tagit sprutorna. Bäst är att sitta kvar ett tag och vila.

  • snobben00
    Micro skrev 2014-02-19 22:41:19 följande:
    Vad roligt, nu händer det grejer:) Själv har jag tagit första sprutorna ikväll, blev lite yr men tror att det var anspänningen, har ni känt ngt?

    Har hänt mig också, tyckte att det sved när man sprutade in och en stund efteråt. Förmodligen bidrog tvättservetten med sprit till det. min man fick ta sprutorna på mig eftersom jag har svårt med nålar och sprutor.
  • Micro

    Tack för era svar. Trodde att det kanske bara var jag som blev yr, har ganska lätt för å svimma, fick astma oxå. Blev lite stressad o ringde sambon som är i Stockholm, mina vanliga livlinor vet inte om ivfen:( Idag kommer han hem så då är jag inte ensam.

    Funderar starkt på att berätta för bästa vännen, hon vet att vi försöker men inte att vi gått vidare m ivf. Samtidigt vill jag inte berätta för jag vill inte ha frågor on hur d går. Men det kan jag ju säga till henne o att jag berättar hur det går när jag vill. Känns som om jag ljuger när jag inte berättat för henne o mamma, berättar vanligtvis allt för dem. En annan gång hade jag inte tvekat att ringa den om jag blivit yr, dom har gjort utryckningar förr:) vilka problem man har....

  • tes 75
    Micro skrev 2014-02-20 15:12:50 följande:
    Tack för era svar. Trodde att det kanske bara var jag som blev yr, har ganska lätt för å svimma, fick astma oxå. Blev lite stressad o ringde sambon som är i Stockholm, mina vanliga livlinor vet inte om ivfen:( Idag kommer han hem så då är jag inte ensam.

    Funderar starkt på att berätta för bästa vännen, hon vet att vi försöker men inte att vi gått vidare m ivf. Samtidigt vill jag inte berätta för jag vill inte ha frågor on hur d går. Men det kan jag ju säga till henne o att jag berättar hur det går när jag vill. Känns som om jag ljuger när jag inte berättat för henne o mamma, berättar vanligtvis allt för dem. En annan gång hade jag inte tvekat att ringa den om jag blivit yr, dom har gjort utryckningar förr:) vilka problem man har....
    Hm, fick du astma av sprutan? Man kan ju vara allergisk.. Du borde kanske prata med din klinik om det händer ikväll igen..
  • snobben00
    Micro skrev 2014-02-20 15:12:50 följande:
    Tack för era svar. Trodde att det kanske bara var jag som blev yr, har ganska lätt för å svimma, fick astma oxå. Blev lite stressad o ringde sambon som är i Stockholm, mina vanliga livlinor vet inte om ivfen:( Idag kommer han hem så då är jag inte ensam.

    Funderar starkt på att berätta för bästa vännen, hon vet att vi försöker men inte att vi gått vidare m ivf. Samtidigt vill jag inte berätta för jag vill inte ha frågor on hur d går. Men det kan jag ju säga till henne o att jag berättar hur det går när jag vill. Känns som om jag ljuger när jag inte berättat för henne o mamma, berättar vanligtvis allt för dem. En annan gång hade jag inte tvekat att ringa den om jag blivit yr, dom har gjort utryckningar förr:) vilka problem man har....
    Jag förstår din situation mycket väl.

    Min man har varit öppen om vår ivf på sitt jobb och till en nära vän, själv har jag haft en vän och även min äldre syster till viss del eftersom även hon genomgått en ivf-behandling för några år sedan.
    Men min mamma vet ingenting och inte heller mina kollegor, dock vet min chef numera pga av en sjukskrivning under hösten efter ett tungt missfall.
    Jag håller med dig, man vill slippa vissa frågor från en del och ibland bara prata om det på egna villkor när man själv tar upp det.
    Det är en tuff resa utan tvekan och en riktigt stor påfrestning på alla sätt och vis!
  • Micro

    Snobben: jag har berättat för min chef, som är mkt förstående, både om frånvaro o att det kan vara påfrestande, att jobbet kan bli lite lidande men har inte sagt till lollegor, lite svårt att förklara frånvaro när jag vanligtvis är väldigt öppen.

    Tes: har haft astma idag oxå så det behöver inte ha varit sprutan el så är d därför jag haft d idag oxå. Får se ikväll.

Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare