• snobben00

    IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

    Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

  • Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • mocha8676
    BlankaBlanka skrev 2014-02-25 13:25:26 följande:
    Hej, Jag har också gått in i en tröttfas och så har jag börjat må illa stundtals. Jag går in i v.7 i morgon och då är det 2 1/2 vecka kvar till UL. Kommer ta progesteron fram till vecka 12. Hur går det för er andra som är på gång med behandling?

    Hej! Bad du om att få progesteron förlängt eller gav dom dig recept när du ringde och berättade om plusset?
  • Lisa 236

    Hej nu är man på banan igen efter allt krångel.... väntar nu in ÄL och sen återförande av FET nästa vecka Grattis alla ni gravida och lycka till ... till oss alla som kämpar Kram

  • BlankaBlanka

    Mocha8676:
    Jag bad om progesteron för att jag tidigare haft två missfall (dock inte med ivf). Jag fick dra ner till två gånger om dagen i ställer för 3.
    Håller tummarna för ett positivt test!

  • snobben00
    Lisa 236 skrev 2014-02-25 14:47:56 följande:
    Hej nu är man på banan igen efter allt krångel.... väntar nu in ÄL och sen återförande av FET nästa vecka Grattis alla ni gravida och lycka till ... till oss alla som kämpar Kram
    Åh, hoppas det får gå vägen för dig den här gången efter allt kämpande och alla motgångar!
    Blir det en 2 dagars eller blastocyst? 1 eller 2 st?
    Kram  {#emotions_dlg.flower}
  • Kramizen

    Här har jag väntat på mens som kom i söndags men den verkade bara ha varit i 2 dagar? Känns mysko men vet inte riktigt vad jag ska göra. Väntar på ÄL för att kunna göra FET.
    Läser om er andra även om jag inte skriver så mycket just nu.

  • Grimm

    Grattis till er som fått plus! Jag blir så glad varje gång det går bra för någon då jag vet hur jobbig väntan är. Tänker på er och önskar såklart alla lycka till!

  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-02-25 11:07:09 följande:
    Ja, jag mår bra är så glad varenda dag migränen håller sig borta

    Vågar inte tänka till v.12 än, är så rädd att börja blöda innan jag ska på VUL, precis som förra gången.

    Hur länge ska du hålla på med progesteronet? Var det Crinone du tog?

    Jag tog bara crinone i 15 dagar (alltså en förpackning). Jodå jag blickar framåt. Försöker njuta så mycket jag kan. Har fruktansvärt ont i kroppen bara å alvedon hjälper inte, det är lite drygt
  • Lisa 236
    snobben00 skrev 2014-02-25 15:37:20 följande:
    Åh, hoppas det får gå vägen för dig den här gången efter allt kämpande och alla motgångar!
    Blir det en 2 dagars eller blastocyst? 1 eller 2 st?
    Kram  {#emotions_dlg.flower}
    Tack Ja det blir Blastocyst alltså 5 dagars  och antagligen 2 st om vi nu får igenom det vi vill men har fått det förrut så tror detsamma nu
  • snobben00
    Grimm skrev 2014-02-25 18:45:48 följande:
    Grattis till er som fått plus! Jag blir så glad varje gång det går bra för någon då jag vet hur jobbig väntan är. Tänker på er och önskar såklart alla lycka till!
    Alltid lika kul när man får höra ifrån er som man följts åt med tidigare Glad
    Hur går det för dig? Viklen vecka är du i nu?
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-02-25 19:10:57 följande:

    Jag tog bara crinone i 15 dagar (alltså en förpackning). Jodå jag blickar framåt. Försöker njuta så mycket jag kan. Har fruktansvärt ont i kroppen bara å alvedon hjälper inte, det är lite drygt
    Oj, så tidigt? Har för mig att det står i pappren att jag ska fortsätta med progesteronet fram till v.8 eller nåt tror jag för att inte förlora graviditeten eftersom kroppen inte själv bildar något gulkroppshormon (progesteron) när man gjort ett ET.
Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare