• snobben00

    IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

    Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

  • Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • Micro

    Var på vul idag, har sprutat drygt en vecka. Hoppas på ÄP nästa vecka men bm sa att det var bara en stor äggblåsa, kanske måste avbryta nu. De ringer mig i em o meddelar. Blir så ledsen, har sprayat o sprutat i en månad, mådde så dåligt av sprayen å så kanske börja om:(( Tog blodprov i tisdags å om dosen behövde ändras skulle de ringa men nej samma dos å nu inga ägg:((

    Någon av er som hade få äggblåsor? Hur många vill de se? Blir lite orolig då jag har låg äggreserv. Tack för att ni finns så jag fick gnälla, påfrestande att hålla skenet uppe på jobbet. Hoppas att er tur smittar av sig till mig oxå så småningom, så glad för er skull å det ger hopp.

  • snobben00
    Micro skrev 2014-02-27 11:28:18 följande:
    Var på vul idag, har sprutat drygt en vecka. Hoppas på ÄP nästa vecka men bm sa att det var bara en stor äggblåsa, kanske måste avbryta nu. De ringer mig i em o meddelar. Blir så ledsen, har sprayat o sprutat i en månad, mådde så dåligt av sprayen å så kanske börja om:(( Tog blodprov i tisdags å om dosen behövde ändras skulle de ringa men nej samma dos å nu inga ägg:((

    Någon av er som hade få äggblåsor? Hur många vill de se? Blir lite orolig då jag har låg äggreserv. Tack för att ni finns så jag fick gnälla, påfrestande att hålla skenet uppe på jobbet. Hoppas att er tur smittar av sig till mig oxå så småningom, så glad för er skull å det ger hopp.
    Hade nog "normalmånga" äggblåsor, ingen som sa nåt i alla fall.
    Vet inte hur månda de vill ska finnas för plock faktiskt. Förstår att det känns jobbigt men jag hoppas du får goda nyheter i eftermiddag när de ringer.
    Jag vet hur tuff den här resan är som vi alla genomgår men jag håller verkligen tummarna för dig!
    Kram
  • Salli

    Hej jag ska på vul imon på sprutdag 9 men har mensvärk och massa flytningar. Kommer inte ihåg hur det var sissta gångerna men tror ni det är vanligt??

  • tes 75
    Micro skrev 2014-02-27 11:28:18 följande:
    Var på vul idag, har sprutat drygt en vecka. Hoppas på ÄP nästa vecka men bm sa att det var bara en stor äggblåsa, kanske måste avbryta nu. De ringer mig i em o meddelar. Blir så ledsen, har sprayat o sprutat i en månad, mådde så dåligt av sprayen å så kanske börja om:(( Tog blodprov i tisdags å om dosen behövde ändras skulle de ringa men nej samma dos å nu inga ägg:((

    Någon av er som hade få äggblåsor? Hur många vill de se? Blir lite orolig då jag har låg äggreserv. Tack för att ni finns så jag fick gnälla, påfrestande att hålla skenet uppe på jobbet. Hoppas att er tur smittar av sig till mig oxå så småningom, så glad för er skull å det ger hopp.

    Jag hade bara 3 äggblåsor denna omgång, var just på plock och det var ägg i alla! Vet inte om min klinik hade kört vidare på 1 blåsa, det var gränsfall med mina 3. Känner du till tråden för oss med lågt AMH? Hör där om någon gjort plock på 1 blåsa.
  • Lisa 236

    Rätt glad idag.... äntligen slog det om på ägglossningsstickan efter allt strul som varit så nu blir det FET på onsdag på CVL i uppsala.......

  • snobben00
    Salli skrev 2014-02-27 12:38:56 följande:
    Hej jag ska på vul imon på sprutdag 9 men har mensvärk och massa flytningar. Kommer inte ihåg hur det var sissta gångerna men tror ni det är vanligt??

    Ja, jag känner igen det.
    Vet att jag blivit jätteorolig en gång innan äggplock då jag fick ägglossningsflytningar.
    Var helt säker på att äggen lossnat spontant och att det var kört!
    Irriterande att dom inte kan informera om sånt tycker jag.
  • snobben00
    Lisa 236 skrev 2014-02-27 15:15:42 följande:
    Rätt glad idag.... äntligen slog det om på ägglossningsstickan efter allt strul som varit så nu blir det FET på onsdag på CVL i uppsala.......
    Äntligen! Solig Vad glad jag blir för din skull! Nu ska det vara din tur!
    Önskar stort lycka till i förskott!
  • Micro

    Fick beskedet, de avbryter å det är osäkert om det blir ngt mer försök:(( Pratade m sköterskan som meddelade o pratade om alternativet äggdonation. Läkaren ska ringa på onsdag (en hel evighet dit). Vilken chock, det är vårt första försök. Bröt ihop totalt inne hos chefen å i samtal m bästa vännen. Sambon är bortrest i tjänsten men stöttar d han kan.
    Tack för stödet Tes, vad heter tråden?

  • snobben00

    Hade tänkt tona håret nu till helgen, men har googlat lite på färga håret och graviditet. En del menar att det är ofarligt medan andra säger att gifterna går rakt igenom huden?! Och att en del frisörer inte ens färgar håret på gravida?! Vet inte vad jag ska tro? I så fall borde det väl vara lika riskabelt med hudlotion, krämer, deo och parfymer som du också har direkt på huden?! Någon som har hört något om det här?

Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare