• snobben00

    IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

    Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

  • Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • Salli

    Igår var det et och då fick jag tillbaka ett jättefint embryo!! 5 skulle de odla vidare och höra av sig på mån!! Testdag 22 mars nu en lång väntan!! Har ni slutat med kaffe och tänker på vad ni äter?

  • Lisa 236
    snobben00 skrev 2014-03-05 20:17:03 följande:
    Ja, vad kul! Glad
    När har du testdag? Jag hoppas på positivt graviditetstest framöver.
    Har testdag den 17 mars så nu är det bara den eviga väntan
  • Carro 13

    Hej

    Jag hoppar in här.  Jag och min man är ofrivilligt barnlösa
    Är inne på min 4 ivf fått totalt 17 ägg tillbaka det har resulterat i en grav som slutade i mf v 7.
    Nu ruvar jag igen med med två blastocyster (en kvar i frysen)
    Snart testdag men är galet nervös för jag har inga symptom alls!

  • Lisa 236

    Usch är ju livrädd att det ska gå fel denna gång med..... är bara på ruvardag 3  av denna blastocyst å känner paniken i väntan. Hur ska man orka.........????

  • lillatrollet85

    Ruvar väntan är nog de som tar mest stryk på en.. så otroligt jobbigt! Men du kommer fixa detta! De kommer gå bra! Vila mycket och gör saker du mår bra av! Stooor styrkekram till dig Lisa 236

  • Lisa 236
    lillatrollet85 skrev 2014-03-08 09:26:28 följande:
    Ruvar väntan är nog de som tar mest stryk på en.. så otroligt jobbigt! Men du kommer fixa detta! De kommer gå bra! Vila mycket och gör saker du mår bra av! Stooor styrkekram till dig Lisa 236
    Tack ... ja man lär sig ju aldrig trots att detta är 10 ggr så är det samma plåga.....Kram
  • PlinaB77

    Hej alla ruvare! 
    Är på rd 6 idag! Hade en liten dipp igår med känningar i mensmagen. Men inget idag. Det är verkligen stressande med ruvartiden. Hur mår ni andra, har ni några känningar annars i kroppen? Själv har jag haft lite ilningar i brösten och känt av äggstockarna. Har testdag den 19 mars. 

    Lisa 236- satte du in din lilla pärla den 5/3 och testdag 17 mars? Det är verkligen så olika från klinik till klinik. Jag hade FET-insättning den 4/3 och testdag 19 mars! Jag kommer nog tjuvtest om jag går förbi min BIM på fredag! 

Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare