• snobben00

    IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

    Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

  • Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • Kramizen

    Lyllos er som har regelbunden mens och vet när ni har BIM. Svårt när man har oregelbunden. 
    Här är det VUL den här veckan inför FET.

  • Salli

    Jag är på ruvardag 5 och känner inte mkt heller men det är nog tidigt att känna!! Det är så mycket biverkningar från lutinusen så vi får se när man vågar sig testa? Ska nån av er testa tidigare?

  • Lisa 236
    PlinaB77 skrev 2014-03-10 08:43:18 följande:
    Hej alla ruvare! 
    Är på rd 6 idag! Hade en liten dipp igår med känningar i mensmagen. Men inget idag. Det är verkligen stressande med ruvartiden. Hur mår ni andra, har ni några känningar annars i kroppen? Själv har jag haft lite ilningar i brösten och känt av äggstockarna. Har testdag den 19 mars. 

    Lisa 236- satte du in din lilla pärla den 5/3 och testdag 17 mars? Det är verkligen så olika från klinik till klinik. Jag hade FET-insättning den 4/3 och testdag 19 mars! Jag kommer nog tjuvtest om jag går förbi min BIM på fredag! 
    Hej satte ju in en femdagars blastocyst den 5/3 då sa läkaren att jag skulle testa 12-14 dagar efter. så dåblir det den 17/3   . Men de olika klinikerna säger lite olika. 

    Känner inte så mycket heller lite ilningar i bröst och lite över äggstockar och i korsrygg men kan vara både bra och dåligt ju... så den som väntar får se... Tyvärr kan man ju inte skynda på tiden.
  • Lisa 236
    Salli skrev 2014-03-10 10:31:13 följande:
    Jag är på ruvardag 5 och känner inte mkt heller men det är nog tidigt att känna!! Det är så mycket biverkningar från lutinusen så vi får se när man vågar sig testa? Ska nån av er testa tidigare?
    ja jag kommer nog testa några ggr innan.... har ju varit med några ggr och orkar inte vänta in tror jag.
  • Lisa 236

    Idag fick en jobbarkompis sitt första barn... även om man vetat om det länge så är känslan så oerhört jobbig. Bilder på facebook mm.. Ja ja är väl som vanligt bara att bita ihop ---

  • lillatrollet85
    Lisa 236 skrev 2014-03-10 12:56:11 följande:
    Idag fick en jobbarkompis sitt första barn... även om man vetat om det länge så är känslan så oerhört jobbig. Bilder på facebook mm.. Ja ja är väl som vanligt bara att bita ihop ---
    hmm.. känner igen mig.. en av mina nära vänner berättade härom veckan att "medans jag ändå har dig på tråden, jag e gravid"... jätte glad... men ändå liten suck.. jaja.. bit ihop å kom igen..
  • familjha

    Hej alla!


    Jag hoppar in här i en långt gånen tråd, men jag känner igen mig i vad ni alla skriver.
    Jag och min man har varit oförklarigt barnlös nu i 5 år med 1 ms och sedan 4 ivf försök bakom oss.


    Hoppet finns ju alltid där att man en dag ska lyckas, men det är att våga hoppas som känns jobbigt.
    Vi har aldrig fått några frysta och det är 2 gången av 4 som vi har fått sätta in ett ägg över huvud taget. Behandlingarna har aldrig varit smärtfri för mig så för att gnälla så har varje behandling varit ett helvete.


    I Januari fick vi komma på vårt 4:e ivf försök och denna gång fick vi faktiskt sätta in ett ägg.. Vi fick  28 mogna ägg så jag hade svullnat om magen som om ja redan var i 4e månaden, så det spände och gjorde jätte ont. Fick ju naturligtvis också överstimulering så jag fick jätte ont. De hörde av sig till oss och sa att inga ägg hade överleft för frysning men ett fick vi ju sätta in och man behöver ju bara ett ägg som fungerar. Men hoppet dog ju istortsätt när man fick de svaret.


    Men vid testdag 6 februari visade vi faktiskt på all förmodan Plus.
    Och jag kan säga att vi köpte 3 st clear blue stickor till för att vara EXTRA säker på att vi inte sett fel.
    Men nu om allt går bra så hoppas vi på att den här gången ska vara vår gång, så jag hoppas av hela mitt hjärta att det kommer lyckas för er också.

    Vi har inte vågat tro fullt ut att vi har lyckats eftersom vi tidigare fått ett ms.
    Och ingen vi känner vet om det eftersom vi förra gången var generös med att berätta för alla vi kände.

    Lycka till alla. {#emotions_dlg.flower}

  • lillatrollet85
    familjha skrev 2014-03-10 14:43:41 följande:

    Hej alla!


    Jag hoppar in här i en långt gånen tråd, men jag känner igen mig i vad ni alla skriver.
    Jag och min man har varit oförklarigt barnlös nu i 5 år med 1 ms och sedan 4 ivf försök bakom oss.


    Hoppet finns ju alltid där att man en dag ska lyckas, men det är att våga hoppas som känns jobbigt.
    Vi har aldrig fått några frysta och det är 2 gången av 4 som vi har fått sätta in ett ägg över huvud taget. Behandlingarna har aldrig varit smärtfri för mig så för att gnälla så har varje behandling varit ett helvete.


    I Januari fick vi komma på vårt 4:e ivf försök och denna gång fick vi faktiskt sätta in ett ägg.. Vi fick  28 mogna ägg så jag hade svullnat om magen som om ja redan var i 4e månaden, så det spände och gjorde jätte ont. Fick ju naturligtvis också överstimulering så jag fick jätte ont. De hörde av sig till oss och sa att inga ägg hade överleft för frysning men ett fick vi ju sätta in och man behöver ju bara ett ägg som fungerar. Men hoppet dog ju istortsätt när man fick de svaret.


    Men vid testdag 6 februari visade vi faktiskt på all förmodan Plus.
    Och jag kan säga att vi köpte 3 st clear blue stickor till för att vara EXTRA säker på att vi inte sett fel.
    Men nu om allt går bra så hoppas vi på att den här gången ska vara vår gång, så jag hoppas av hela mitt hjärta att det kommer lyckas för er också.

    Vi har inte vågat tro fullt ut att vi har lyckats eftersom vi tidigare fått ett ms.
    Och ingen vi känner vet om det eftersom vi förra gången var generös med att berätta för alla vi kände.

    Lycka till alla. {#emotions_dlg.flower}


    åh, vad roligt å höra! stort grattis!! Hjärta håller tummarna att allt går vägen för er!! {#emotions_dlg.flower}
  • snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-03-05 22:37:39 följande:
    Danisen: Skönt att höra att du är lycklig. Själv är jag tyvärr för rädd för det :(. Ser det bra ut efter UL ska jag vara glad :).
    Danisen skrev 2014-03-05 23:01:53 följande:

    Jag är med rädd, har också fått missfall. Men jag är lycklig och försöker njuta av att vara gravid. Jag blir inte mindre ledsen om det skulle gå åt pipsvängen för att jag går rundor och är överdrivet rädd hela tiden än om jag njuter och är så positivt inställd som jag kan. Man mår bättre om man har en positiv inställning, jag vet att det är dö svårt men det går och det fungerar NJUT
    Mår ni bra? Något nytt?

  • PlinaB77
    Lisa 236 skrev 2014-03-10 12:56:11 följande:
    Idag fick en jobbarkompis sitt första barn... även om man vetat om det länge så är känslan så oerhört jobbig. Bilder på facebook mm.. Ja ja är väl som vanligt bara att bita ihop ---
    har familjemedlemmar som blev gravida på 2a försöket, de är i v14 någonting, tror jag. de har nu bjudit oss på kalas, men som som tur var som jobbar jag! känner att jag inte riktigt orka träffa dom just nu eller se en liten bulle. vi är ju inne på vårt 6e försök efter ett x, så det kändes tufft när de berättade att de blev gravida så snabbt! det är ju så dubbelt, så klart man är glad för deras skulle, de har också sitt bagage, med man får tycka att det är orättvist, bara man klara av att ha distans till de tristaste känslorna känslorna som dyker upp Flört
Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare