• Svar på tråden 2014- Året vi VILL bli gravida
  • Eleonor01

    Mammamia74

    Jag har precis köpt en också. Hade först äl i helgen enligt den. Funkar den bra? Hur länge har du använt den? Du var med i den förra tråden va?

  • MammaMia74

    Jag har använt den ett par år nu. Den fungerar helt perfekt tycker jag. Ja det va jag har fortfarande inte lyckats. Men mensen va konstig denna gången. Jag blödde i 2 dagar. Brukar vara i 5 dagar.


    Eleonor01 skrev 2014-01-01 18:04:12 följande:
    Mammamia74 Jag har precis köpt en också. Hade först äl i helgen enligt den. Funkar den bra? Hur länge har du använt den? Du var med i den förra tråden va?

    Mamma till två underbara tjejer
  • mapena

    Hej! Jag och min sambo hoppas på ett plus 2014, så jag hoppar in här! Jag är 24 år, sambon är 28 år och vi har två barn som är 2 och 4,5 år gamla. Vi är på vårt första försök nu, BIM imorgon, och mina förhoppningar är inte så höga...

  • LillaLady

    Hoppar också gärna in här, jag o sambon, båda 22 år, håller på med vårat första försök. Har bim 22/1 så håller tummarna att det tar sig fort.. hihi Glad


    Dum spiro, spero
  • Sjöblomman

    Förstår hur du känner angående MF Smorrisson, även fast jag inte gått igenom det själv. KRAM

    Det här blir vårt 6e försök. Egentligen det 2a där min man verkligen är engagerad. Jag har inte riktigt släppt in honom i all "fakta" förrän nu. Så det känns mycket lättare nu, när vi delar allt.

    Hur fungerar de där monitorerna?

  • Eleonor01

    Man startar maskinen på morgonen å sen ber den själv om ett prov om det börjar närma sig äl. Sen vill den inte ha fler test förrän nästa cykel. På så sätt lär sig maskinen hur du funkar. Det visar inte bara äl utan också när det närmar sig. Mao så gör den utslag på två sorters hormoner så det blir lättare att pricka. De är dyra dock. Köpte min på Tradera å tänker sälja den vidare när jag inte vill ha den mer. Stickorna kostar också en del men det är det värt får jag hoppas :)

  • Sjöblomman
    Eleonor01 skrev 2014-01-01 20:34:49 följande:
    Man startar maskinen på morgonen å sen ber den själv om ett prov om det börjar närma sig äl. Sen vill den inte ha fler test förrän nästa cykel. På så sätt lär sig maskinen hur du funkar. Det visar inte bara äl utan också när det närmar sig. Mao så gör den utslag på två sorters hormoner så det blir lättare att pricka. De är dyra dock. Köpte min på Tradera å tänker sälja den vidare när jag inte vill ha den mer. Stickorna kostar också en del men det är det värt får jag hoppas :)
    Går det fort? Jag menar, jag är "skitstressad" på morgonen, men vill gärna testa detta! Hur fungerar det första gången man använder den? Hur vet den då att det är dags för ÄL? Ska kolla Tradera...
  • Eleonor01

    Det går jätte fort. Bara att trycka igång den å ta ett test. Testet analyseras undertiden man sminkar sig :) första gången vill den börja testa tidigare än se nästa cyklarna har jag förstått. Första månaden jag provar :) är inne på tredje året. Haft mycket strul m äl pga p spruta å sjukdomar. Har även testar pergo men har ej fler uttag kvar så jag tänkte testa detta å se om jag har fått igång en egen äl å tydligen så verkar det vara igång för jag fick utslag i helgen som gick :) håller tummarna hårt nu att min pojke kan få ett syskon!

Svar på tråden 2014- Året vi VILL bli gravida