• Svar på tråden 2014- Året vi VILL bli gravida
  • Sjöblomman
    Eleonor01 skrev 2014-01-01 21:25:00 följande:
    Det går jätte fort. Bara att trycka igång den å ta ett test. Testet analyseras undertiden man sminkar sig :) första gången vill den börja testa tidigare än se nästa cyklarna har jag förstått. Första månaden jag provar :) är inne på tredje året. Haft mycket strul m äl pga p spruta å sjukdomar. Har även testar pergo men har ej fler uttag kvar så jag tänkte testa detta å se om jag har fått igång en egen äl å tydligen så verkar det vara igång för jag fick utslag i helgen som gick :) håller tummarna hårt nu att min pojke kan få ett syskon!
    Ja, håller tummarna för dig/er!
    Tack för all info, man blir ju lite nervös för att köpa nåt så dyrt. Men fungerar den är den ju värd varenda krona. Börjar man med "maskinen" direkt efter mens, eller när startar man igång?
  • Eleonor01

    Dag fem senast har jag för mig... Googla på clearblue fertilitetsmonitor så kommer du till cb egen hemsida. Där finns att info. Lycka till

  • TouchOfRed

    Jag hänger också på den här tråden. Jag och sambon har bestämt oss för att försöka få barn, hoppas på att 2014 blir vårt år, vi ser fram emot det jättemkt! dock svårt för mig att räkna ut äl och bim då jag fortfarande har mkt oregelbunden mens efter p-stav i nästan 3 år...

  • MammaMia74

    Vi har försökt ett bra tag nu. Jag har tappt räkningen. Men det är över två år.


    Eleonor01 skrev 2014-01-01 19:51:47 följande:
    Mammamia 74 Hur länge har ni försökt?

    Mamma till två underbara tjejer
  • Cels1us

    Ja i år så ska vi fasiken lyckas!! Gärna snart ;P Det här blir vårt 6:e men 5:e seriösa försök. Jag är 26 och sambon är 27. BIM i slutet av januari. Lååååång väntan.

  • Sjöblomman
    Cels1us skrev 2014-01-01 23:16:44 följande:
    Ja i år så ska vi fasiken lyckas!! Gärna snart ;P Det här blir vårt 6:e men 5:e seriösa försök. Jag är 26 och sambon är 27. BIM i slutet av januari. Lååååång väntan.
    Å vad kul att du också är här!
  • MjölkChoklad
    Cels1us skrev 2014-01-01 23:16:44 följande:
    Ja i år så ska vi fasiken lyckas!! Gärna snart ;P Det här blir vårt 6:e men 5:e seriösa försök. Jag är 26 och sambon är 27. BIM i slutet av januari. Lååååång väntan.

    Jag har också BIM i slutet av januari - evigheters evighet juuuu
  • TheBlueOcean

    Jag har det. Vi försöker också utan perotime, men pga att jag inte får det utskrivet av läkare pga vikten.


    Iskristall skrev 2014-01-01 13:48:35 följande:
    Hej, hoppar gärna in här jag med

    Jag och sambon, båda 36 försöker oss på vårt första gemensamma (mitt första, hans andra) och hoppas att 2014 är vårt år.

    Jag som nån annan här i tråden såg jag har pcos eller pco som försvårar en del...men än så länge försöker vi utan medicinsk hjälp.

    God fortsättning alla!

  • BowserSchnauzer

    Åh vad roligt, jag hänger gärna med här! Vi tar ut p-staven 14 januari och sen hoppas på BIM runt 11 februari... Han 34, jag 28, tillsammans sedan 9 år och första barnet (äntligen klar med studierna!).

    Känner lite som AnGiss, kanske är det naivt att tro att det ska hända på en gång... Men samtidigt så måste man ju ha med i beräkningen att det KAN bli så. (Och VILL såklart!) Pratade med en gynekolog när jag satte in p-staven som sa att man t.o.m har lite större chans månaden efter att man slutar med just p-stav/mini-piller... Så det hoppet håller jag fast vid! Annars finns det ju fler äl att pricka under 2014 ;). Här är det full fart på träningslägret iaf :)

Svar på tråden 2014- Året vi VILL bli gravida