• Anonym (Nyfiken strut)

    Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

    Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

    Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

    Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

  • Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Anonym (Nyfiken strut)
    Anonym (jim) skrev 2014-01-04 16:43:57 följande:

    Det ÄR inte fint

    Jo, Nathan ÄR fint. Uttalas Nejthan på engelska, och är ett namn vi kan tänka oss om vi får en pojke, som andra namn.
    Tom Araya skrev 2014-01-04 15:47:28 följande:
    Vilken fråga! Varför skulle jag överhuvudtaget överväga något namn jag anser vara gräsligt?

    Fritt land, fritt val.
  • Sinbad
    Anonym (Nyfiken strut) skrev 2014-01-04 17:12:12 följande:

    Jo, Nathan ÄR fint. Uttalas Nejthan på engelska, och är ett namn vi kan tänka oss om vi får en pojke, som andra namn.

    Fritt land, fritt val.
    Blir det inte jobbigt att uttala det på engelska hela tiden, och för alla andra och göra det? Tänkte ifall ni hade haft det som första namn.
  • Anonym (Nyfiken strut)
    Sinbad skrev 2014-01-04 17:20:14 följande:
    Blir det inte jobbigt att uttala det på engelska hela tiden, och för alla andra och göra det? Tänkte ifall ni hade haft det som första namn.

    Inte om man bor i London :). Men i Sverige är det ju uttalet Nathan som gäller, helt ok det med.
  • fluu
    Flaminia skrev 2014-01-04 10:51:02 följande:

    Steve med svenskt uttal är också gräsligt.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

    Finns en kille som bland annat heter Knugen Aik Terror Freakshow i andra namn. Snyggt.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Nyfiken strut)
    fluu skrev 2014-01-04 18:05:55 följande:
    Finns en kille som bland annat heter Knugen Aik Terror Freakshow i andra namn. Snyggt.
    Du är medveten om att Knugen associerar till vår otrogna och måttligt intellektuellt begåvade Statschef va? Kolla in Flashback..

    Snyggt namn? Inte i mina öron. Låter som en Halloween-skräckis.
  • Anonym (!)

    Tillägg om namnet Odd: kul att presentera sig som "Hi, I'm Odd"...
    Tycker det är viktigt att ett namn funkar på engelska!!

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?