• Äldre 4 Jan 23:34
    4693 visningar
    12 svar
    -1
    12
    4693

    Jag verkligen hatar att se på film, någon mer?

    Finns det någon mer än jag som verkligen avskyr att se på film/serier? Alla jag träffar ska jämt se på film, förstår inte varför man ska se på film med kompisar det är väl hur osocialt som helst? Alltid när man "dejtar" någon ska man se på film, hur lär man då känna varandra? Min pojkvän vill alltid se på film eller serier, men jag kan kolla i max 10 min sen har jag helt plötsligt min telefon i handen igen. Jag är helt ointresserad av att kolla på film, egentligen vet jag inte riktigt varför. Men kan kanske ha att göra med att allt är på låtsas det är ju inte på riktigt, det är bara massa skådespelare framför en kamera som spelar en roll dem inte är. Läsa böcker kan jag, men bara verklighets baserade. Jag ser helt enkelt ingen anledning till att att se eller läsa om något som inte finns? Har någon enstaka gång tyckt att en dokumäntär har varit helt okej, men aldrig något jag vill se igen Som barn såg jag självklart på film, men när jag kom upp i tonåren så försvann intresset nästan helt, Idag är jag 22 och intresset för film är helt borta. Alla tycker att jag är hel knäpp som inte kan kolla på film, men jag kan inte setta mig in i filmer. Det plågar mig att sitta tyst och se en film! Jag kan dock kolla på olika program på tv som kanske idol, bonde söker fru, men det är inget jag skulle sätta på frivilligt. Kan ju tillägga att jag är ganska social av mig, kan det ha något med det att göra? Någon mer som hatar att se på filmer? Någon som vet varför man inte tycker om det? Alla tycker det är avkopplande men jag tycker det är störande. Kan också tillägga att min pojkvän har försökt få mig att se alla sorters filmer, men det är mycket få gånger jag har orkat mig ta igenom mig filmen, och då har jag gjort det för hans skull. Detta leder nu till att min pojkvän tycker jag är extremt tråkig, visst det kanske jag är(iaf för en film älskare) Men jag gör hellre saker som har någon nytta/mening i livet, för mig är film bara slöseri med tid och tråkigt. Är det något fel på mig?

  • Svar på tråden Jag verkligen hatar att se på film, någon mer?
  • Anonym (Krass­)
    Äldre 4 Jan 23:50
    #1

    Men se inte på film då... Alla gillar vi olika ...

  • Äldre 5 Jan 00:01
    #2
    Anonym (Krass) skrev 2014-01-04 23:50:20 följande:
    Men se inte på film då... Alla gillar vi olika ...

    När jag är själv är det ju inga problem att inte göra det. Men finns ju vissa(väldigt många) som tror att det är det ända man gör när man "umgås"
  • Anonym (Krass­)
    Äldre 5 Jan 07:06
    #3

    Om detta är ett stort problem för dig så är det bara att gratulera

  • Anonym (Chinh­a)
    Sat 27 Jul 2019 22:58
    #4

    Känner igen mig så. Rastlöshet. Känslan av att ha slösat bort tid av mitt liv. Att det inte är på riktigt och att jag känner att jag inte får ut något av det. Gillar dock dokumentärer och ev. verklighetsbaserade filmer.

  • Anonym (K)
    Sat 27 Jul 2019 23:10
    #5

    Hatar också film, känner mig rätt ensam om det för alla andra verkar älska filmer och blir alltid så förvånade när jag säger detta. Främsta anledningen för min del är nog att jag är lite ansiktsblind, har svårt att hålla reda på karaktärerna, läser hellre böcker. Har väl några få filmer som jag gillar, men har svårt för att se film med andra samt nya filmer som jag inte känner till. 

  • Sat 27 Jul 2019 23:18
    #6

    Haha jag är samma gillar det inte alls

  • Anonym (kalla­aa)
    Sat 27 Jul 2019 23:36
    #7
    -1 +1

    Det är nog en hel del tjejer som känner så. En del tittar bara på realitiy och dokumentärer. För mig är det sannerligen en varningsklocka om något. Det brukar hänga ihop med astråkig personlighet. Det brukar ingå antingen rastlöshet (skitjobbigt att ha att göra med) samt brist på fantasi och filosofiska frågor. En film eller en roman är  ett roligt samtalsunderlag. 

    Det är ju intressant att du har kommit på att en romaner och filmer bara är fiktiva. Det visste inte vi andra alls.

  • Anonym (kalla­aa)
    Fri 2 Aug 2019 02:42
    #8

    Sen tycker jag verkligen inte det är en "liten grej" som inte betyder något. Det skulle jag säga om man hatar att titta på fotboll eller inte gillar träning eller t om äta ute.

    Film, romaner eller serier är dock så generellt att det går att jämföra med att hata att resa eller gå ut och ta en promenad. 

    Speciellt när det verkar också vara så som att du egentligen är ointresserad av dokumentärer också. Jag misstänker att du inte är speciellt intresserad av faktaböcker heller. Vad finns kvar?

    Vad vet man då om livet eller något annat än de man bara upplevt i sociala situationer och blivit tvingad att lära sig i skolan. 

  • Fri 2 Aug 2019 03:01
    #9
    -1

    Jag tittar knappt på tv alla är olika

  • Anonym (Ost)
    Wed 18 Sep 2019 05:36
    #10

    Jag avskyr att titta på tv men nån gång kan jag slöa framför en film jag redan sett många gånger.

    Tv är störande speciellt de här lekprogrammen. Usch.

    Hur gjorde man förr liksom? Nä tv tar för mycket tid. Bortkastad tid.

  • Anonym (Sambo­)
    Wed 18 Sep 2019 22:09
    #11

    Intressant. Jag ser nämligen min sambo framför mig när jag läser din tråd. Jag avskyr att se film med honlm. Han startar Netflix sen zappar han igenom en massa trista filmer i 10-15min tills han tröttnar och låter en av filmerna vara på. Även om jag inte är sugen på just den filmen så fastnar jag. Jag älskar film. Sen tar han fram mobilen eller går iväg, eller det värsta- snackar ihjäl en film.

    Jag har sagt att det är bättre att vi ser typ 1 film i månaden, bara vi ser den tillsammans utan avbrott. Han klarar inte ens det. Nu säger han inte att han inte gillar film. Han har bara ingen ro att se. Han har nog inge sett slutet på en ända film på de senaste 2 åren.

  • Anonym (Jag också)
    Mon 30 Dec 2019 19:23
    #12

    Jag är inte en person som tittar på film eller serier. Ska jag fastna för ngt så är det dokumentärer. Tycker ofta att alla filmer är så förutsägbara och det är jättetråkigt.

    Min karl kan titta på hur många filmer som helst, han har ett intresse för film på ett annat sätt. Jag har dock märkt att jag är jätteduktig på att känna igen skådisar, inte nödvändigtvis vid deras namn utan snarare att ?den var med där och där?. Jag blir typ stressad av att titta på film, jag är nog tyvärr en sån som börjar snacka när det blir trist. Jag hade om jag hade kunnat hellre ägt en öppen brasa än en tv. Det ger mig lugn på ett annat sätt än en tv.

Svar på tråden Jag verkligen hatar att se på film, någon mer?