• Brewilma

    Någon med bf runt sep 2014 i jönköpings län?

    Hej!! Jag och min man väntar vårat första barn och har bf i slutet av september. Tänkte höra om det är någon mer i närheten som är i ungefäf samma fas?

  • Svar på tråden Någon med bf runt sep 2014 i jönköpings län?
  • zion

    Hur mår ni tjejer?

    Jag mår fruktansvärt dåligt faktiskt! Mår illa hela dagarna i stort sätt, och på nätterna drömmer jag bara en massa mardrömmar, så får inte den sömn jag behöver! Däremot har jag ingen molvärk/växtvärk som ska vara ganska vanlig att ha nu. Men aja det blir nog bättre!

  • Brewilma

    Jag mår rätt bra faktiskt. Brösten ömmar lite och jag har lite molvärk till och från. Jag har lite illamående ibland men inte så att det blir jobbigt. Jag får väll vara glad så länge jag får må såhär bra :) Hoppas att ditt illamående och mardrömmar går över snart och försök att vila lite på dagen om du inte kan sova ordentligt på nätterna.

  • 123pippi

    Jag mår också bra. Har inga symptom alls än! Börjar nästan undra om jag verkligen är grasvid Men så är jag väl ca 2 veckor efter dig Zion. Är i v.5+2 så symptomen kommer säkert.

  • Brewilma

    Symtomen kommer nog. Mitt lätta illamående kom inte förrän den här veckan och jag är i vecka 6+3 nu. Eller har du tur och slipper illamåendet helt och hållet :)

  • zion

    Tiden går ju sjukt sakta är i v 7+1 idag. Jag vill ju shoppa loss och verkligen gå in för att hitta en barnvagn, men det är ju förtidigt. 5 veckor kvar till 12 veckors gränsen är nådd. Känns som en lång evighet!

    Men ska få se "klumpen" om 2 v igen

    Hur går det för er?

  • Brewilma

    Tiden går sjukt sakta här med men nu åker vi på semester i två vecko så då lär väll tiden gå jättefort istället :)

  • 123pippi

    Tycker också att tiden går väldigt långsamt. Vill att de första tolv veckorna ska passera så missfallsrisken minskar. Ska på hälsosamtal idag, får väl se om de säger något intressant! Skönt att åka bort i två veckor o tänka på annat. Då borde ju tiden gå fortare.

  • 123pippi

    Typiskt! Barnmorskan flyttade fram graviditeten tre dar. Enligt henne är jag idag på 5+3 o inte 5+6 som familjeliv kalender visar. På 9 månader har väl tre dar ingen betydelse men ändå, räknar ju redan ner till v 13. Har ni fått olika datum för 1:a dan i grav?

  • zion

    Jag har räknat på ägglossning här på familjens liv, Gyn räknar på sista mensen, så enligt gyn är jag i 7+6 men jag är helt säker på att han kommer flytta bak mig tre dagar 7+3 så det blir precis samma som jag räknar nu!

    Hur har du räknat på fl?

Svar på tråden Någon med bf runt sep 2014 i jönköpings län?