• Äldre 19 Feb 17:38
    4020 visningar
    28 svar
    28
    4020

    Höstbebisar

    Fler som väntar höstbebis? Själv ska jag ha bebis i september och hinner fylla 40 innan dess. Det vore roligt att följas åt med några som är ungefär lika långt gångna - vore intressant att höra era tankar, era erfarenheter, hur ni mår osv...

    Så vilka är ni??  Glad

  • Svar på tråden Höstbebisar
  • Äldre 19 Feb 21:20
    #1

    Hej. Jag plussade idag så förhoppningsvis kommer det en bebis i oktober. Vi har en dotter innan född augusti -12. Än så länge känner jag knappt av att jag är gravid, är i vecka 5 bara så det hinner komma. 

    Har du fler barn? Hur mår du av graviditeten?

  • smultr­onoga
    Äldre 20 Feb 11:48
    #2

    Hej på er! Här är en till. Kommer att ha fyllt 41 om det förhoppningsvis fungerar som det ska. Är nu i 5+1. Första barnet. BF 21-22/10.

     Mår ganska bra. Väldigt trött men just nu en pågående antibiotika kur för halsfluss och en förkylning. Ömma bröst. Lukt känslig. Vet inte riktigt om det är illamående eller ngt annat. Svullen om magen.

  • Äldre 20 Feb 16:24
    #3

    Kul med svar och grattis till er båda och era graviditeter!! Glad

    Bellonas mamma:  Ja, jag har en sjuårig son sen tidigare och en sexårig bonusdotter. Detta är vårt första gemensamma barn, så det känns jättemysigt! Åh, men då var det inte så länge sen du var med om detta sist. Eftersom det var sju år sedan jag var gravid har jag hunnit glömma mycket hur det var Glad

    Jag mår toppen psykiskt men har ständigt illamående och huvudvärk som inte vill släppa.

    Smultronoga: Usch vad jobbigt det låter med halsfluss! :( Krya på dig! Jag är extremt trött även utan antibiotika...däckar nio på kvällarna Glad. Är också extremt luktkänslig... och kan inte äta mycket utan att känna avsmak. Allt syrligt lockar mest just nu...apelsiner, apelsinjuice, yoghurt, keso och syrligt  godis.

    Hur är det med er?? har ni fått några cravings?

  • smultr­onoga
    Äldre 20 Feb 20:25
    #4

    Så länge ingen river parmensan ost eller mikrovärmer köttbullar så är det ok. Det luktar riktigt äckligt. Cravings nja inte mer än är både godis, chips sugen som jag aldrig har varit. Var med i viktväktarna i 2 år innan så det har varit bannlyst men nu går en godispåsen om kvällen.????.

    Jaddu med att sova. Kan ibalnd undra om man sldrig har sovit klart. Kan sova dygnet runt. Vaknar på morgonen och är ganska pigg men efter 3 tim kan jag sova igen. Vaknar upp mindre svullen och på kvällen har jag gjort bröstförstoring till " h -kupa" ungefär. Anv sportbh nu mera. Byglar är jobbigt för de klämmer och har sig.

    Kontaktat MVC? Ska imorgon på hälsosamtal kl 0815. Vilken jobbig tid..,, kommer att somna gott sen. Tur eftersom jag ska jobba fredag natt

  • Äldre 20 Feb 21:43
    #5

    Jag har inga direkta cravings, men idag har jag mått illa så jag har småätit lite nu och då för att slippa illamåendet. Nu börjar jag känna igen tröttheten också, jag och dottern sov 1½ timma mitt på dagen idag och nu är det snart dags igen känner jag. 

    Jag ringde MVC idag så jag fick en tid för hälsosamtal 12 mars. Har nog inte riktigt fattat än att jag är gravid, men varje gång jag kommer på det så känns det mysigt. :)

    Var i Sverige bor ni? 

  • smultr­onoga
    Äldre 21 Feb 11:49
    #6

    Var idag på hälso samtalet idag i grupp. Gav inte så mkt mer än det man läst själv på livsmedelsverket. Sen om man hade frågor fick man inte så mkt svar. Eftersom jg då är kanonförkyld och jag ställde frågan ang nässpray typ nezeril ( om man nu får anv den) för apoteket hönvisar till barnm. Fick inget speceillt dvar då heller. Sen en film om fosterdiagnostik.

  • Äldre 24 Feb 08:34
    #7

    Hej! Får man vara med här? Jag är inte riktigt 40 än utan 38 men känner att jag inte har så mycket gemensamt med de yngre gravida..

    Gravid med första barnet genom ivf, vecka 8 och i fredags besökte vi kliniken för ett första ultraljud och fick se ett litet hjärta som slog! Bebis beräknad till 10 oktober. Känner så stort. Om allt går väl blir vi föräldrar i höst!

  • Äldre 25 Feb 14:47
    #8

    Välkommen hit johjen och stort grattis till graviditeten!!Glad

    Trist att inte hälsosamtalet gav något...antar att det var det jag var på igår?? (eller så har man inga sådana träffar här, utan det var kanske det traditionella "inskrivningssamtalet" )  För mitt möte var inte i grupp utan bm "informerade" mig ensam, jag fick alla tider/träffar för hela graviditeten och så fick jag fylla i en del formulär osv. Jag har en ny tid på torsdag för provtagningarna.

    Jag har också kollat upp det här med fosterdiagnostik och har fått en tid för KUB-test om tre veckor. Ska ni göra KUB? Eller något annat test?

    Jag bor i Alingsås (fem mil från Göteborg). Var bor ni?

    Sitter på jobbet just nu och har ett möte om fem minuter - så vi hörses!!

  • Äldre 26 Feb 21:02
    #9

    Grattis Johjen! Jag är "bara" 34, men känner likadant, det är så många 20-åringar på FamiljeLiv. 

    Jag bor 3 mil utanför Karlstad i en liten ort, är gift sedan snart 3 år. 

  • Äldre 1 Mar 16:16
    #10

    Hej och grattis till er alla!

    Jag väntar nr 2 med bf 15 oktober. Är 43 och fick min första, en pojk, när jag var 40. Har på känn att detta är en tjej men det är inte så viktigt. Bara den är frisk! Ska göra Cub-ultraljud den 10 april.

    Jag bor i mellersta skåne. ????

Svar på tråden Höstbebisar