• Äldre 25 Feb 15:15
    5087 visningar
    5 svar
    5
    5087

    Du som druckit alkohol i samband med behandling med flagyl

    Hej! Vill kolla av hur vanligt det är att man får antabuseffekt vid intag av alkohol under flagylbehandling. Så du med erfarenhet: 1. Hur nära inpå intag av flagyl du drack alkohol utan att få obehag/upplevde obehag? (Samma dag/dagen innan etc) 2. Hur pass stort obehag upplevde du? Svar med citat etc från Fass el dylikt undanbedes!!! Jag vet exakt vad där står. Min läkare sa att det står mej fritt att testa.. Det är ju inte alla som mår dåligt och det är inte farligt i övrigt.

  • Svar på tråden Du som druckit alkohol i samband med behandling med flagyl
  • Äldre 25 Feb 15:39
    #1

    När jag åt flagyl drack jag 2 dagar i rad utan någon biverkning av det. Första gången drack jag ca. 3 h efter att tagit en tablett. Andra gången tog jag tabletten i samband med alkohol.

  • Äldre 25 Feb 18:19
    #2

    Oki. Tack för svar :)

  • Äldre 25 Feb 18:20
    #3
    Maria 949 skrev 2014-02-25 18:19:31 följande:
    Oki. Tack för svar :) ps. Hur mkt drack du?

  • Äldre 18 May 18:42
    #4

    Är under flagyl behandling. En tablett morgon och kväll. I går tog jag en tablett vid 10 på morgonen, vid 18 tiden drack jag en gin och tonic sen blev det en till och efter det så drack jag en halv flaska rödvin. Märkte ingenting. Men jag tog inte min tablett på kvällen. Väntade tills nästa morgon

  • Äldre 18 Nov 21:19
    #5
     
    Detta är en verklig nätet licensierade apotek de inte kräver en tidigare recept för flagyl (endast en konsultation nätet ) se.treated.com/koenssjukdomar/bakteriell-vaginos/flagyl
Svar på tråden Du som druckit alkohol i samband med behandling med flagyl