• Malinbarre

    Vi som börjar med pergotime mars 2014

    Hej! Jag har precis fått reda på att jag inte har någon ägglossning eller enstaka per år. Har inte fått någon diagnos men ska lämna prover imorgon på kvinnokliniken. Nu undrar jag om det är fler som ska börja med pergotime inom en snar framtid? :) ska vi följas åt? Det hade varit jätte roligt om vi kunde byta erfarenhet, symtom, tankar och bekymmer! Kram M

  • Svar på tråden Vi som börjar med pergotime mars 2014
  • KnytetsMamma

    Så var dagen D inne, första tabletten på första kuren med försök till barn nummer 2. Bestämde mig att ta tabletten på morgonen i alla fall och får hoppas att jag inte får några jobbiga biverkningar eller liknande..är nämligen själv hemma med snart 2-åriga dottern ända till söndag kväll så har inte lust eller ork varken för huvudvärk, illamående eller några andra tråkiga biverkningar...får hålla tummarna. Men spännande är det i alla fall och ser med skräckblandad förtjusning fram emot VUL på onsdag morgon.

  • hellohello84
    I have a kid skrev 2014-04-27 21:49:51 följande:
     Där ser man :)

    Jobbigt då ni inte kan ha sex varje dag.. ( huvudsak ni prickar in ÄL)

    ( hade åxå äggblåsa på g i Fredags)  Men i mars så var blåsan i rätt storlek på CD 14!   så imorgon lär den vara rätt storlek.

    Gissar på att ja har bim runt 16/5 eller tidigare.
    När jag började med pergotime så var min cykel 35 dagar.

    Sen på dom 2 kurer jag tagit ( halv tablett) så har cykeln blivit kortare nu sist var det på dag 32 mensen kom.

     Är inne på min 3 e kur nu ! ( så man kan säga att vi försökt med denna månad 3 månader)

     Då jag INTE haft äl före jag började med pergotime  så kan inte det räknas!!

    . Har en dotter som blir 6 år i Juni :) ( hon blev till efter 6 månader utan hjälpmedel) 
    dock inte samma pappa som den bebisen NÄR den kommer har.

     Lyckost dig som får Ovetrille min gyn säger att jag får massor av äggblåsor då, och att jag fått bekräftat äl på min första kur, alltså behövs inte den.

    (( Pergotime gör inte att man blir gravid fortare säger hon, bara ser till att man har det som behövs för att bli med barn :)  MEN hoppas nu att det tar sig för oss :)
    Har haft några riktigt hektiska dagar och har inte hunnit kika in här på ett tag, men har nu långhelg :)

    Läste om ditt VUL, vilken dag gjorde du det? Och varför fick du göra ett extra?! Tänker om det är så att ditt också behöver extra tid att växa sig tillräckligt stort? Min gyn sa att hon aldrig varit med om att det växte så sakta som för mig haha (men att det inte var något fel på ägget) Som sagt ÄL på dag 25, och en cykel på 35. Därför jag ska få ÄL-sprutan (förutsatt att ägget är tillräckligt stort imorgon dvs).

    Känner du något? Vilken tur att ni myst varje dag då ÄL troligtvis redan inträffat :)

    Skönt att höra att cyklen kan kortas efter första kuren. Jag tycker mest det är jobbigt att jag har så kort luteralfas, och är rädd att ägget inte hinner fästas ordentligt.

    Nu håller vi tummarna för att detta är vår måndag. Hoppas att du får en fin valborgshelg! :)
  • hellohello84

    Glad gubbe idag på ÄL-testet!! YIPPIE! CD19, så då kanske inte sprutan behövs. Kan dock inte ringa gyn idag då det är röd dag och har tid tidigt imorgon bitti så får nog åka dit i alla fall. Någon som vet om man kan få utslag på testet fast att ägget inte släpper?

  • RockTheRebell

    Det var mitt problem varenda månad. Utslag på test men inga släppte :(


    hellohello84 skrev 2014-05-01 08:24:29 följande:
    Glad gubbe idag på ÄL-testet!! YIPPIE! CD19, så då kanske inte sprutan behövs. Kan dock inte ringa gyn idag då det är röd dag och har tid tidigt imorgon bitti så får nog åka dit i alla fall. Någon som vet om man kan få utslag på testet fast att ägget inte släpper?

  • Minlycka001
    kossann skrev 2014-05-01 11:33:24 följande:
    Då var mensen här för denna månaden, nästa BIM 30 maj
    Nej vad tråkigt, bättre lycka denna månaden! 
  • Gweny

    Knytetsmamma>> spännnade, hoppas du slipper jobbiga biverkningar. Går själv och väntar på att börja med min första kur.

    Kossaan>> Uch vad tråkigt med mens! Vad blir det för kur nästa omgång för dig?

  • Gweny
    hellohello84 skrev 2014-05-01 08:24:29 följande:
    Glad gubbe idag på ÄL-testet!! YIPPIE! CD19, så då kanske inte sprutan behövs. Kan dock inte ringa gyn idag då det är röd dag och har tid tidigt imorgon bitti så får nog åka dit i alla fall. Någon som vet om man kan få utslag på testet fast att ägget inte släpper?
    Vad jag förstått, så kan det ge utslag för ÄL, men det garanterar inte att ägget sen verkligen släpper iväg.... det som är lite lurigt tyvärr. 
  • Inseminera2014

    Har 2 ägg (en i vardera äggstock) på 14 mm igår på tablettdag 5 med Pergotime. De har vuxit snabbare än första kuren. Blir nog dags för ägglossning lördag/söndag. :)

  • Mandelmassa

    Jag har samma problem. Får glad gubbe alla månader, även de jag inte får någon lossning på. Brukar visa sig som glad gubbe en gång till en vecka senare i samma cykel. Hopplöst! Nu tänkte jag ge mig på att tempa från imorgon. Måste ju roa mig med nått nytt och om man gör det rätt borde det vara bästa kvittot på att ägglossning har skett. (Ja, jag vet att tempen går upp EFTER äl, det är just det som är vitsen, att se om ÄL blev av)


    RockTheRebell skrev 2014-05-01 10:25:12 följande:
    Det var mitt problem varenda månad. Utslag på test men inga släppte :(

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime mars 2014