• Malinbarre

    Vi som börjar med pergotime mars 2014

    Hej! Jag har precis fått reda på att jag inte har någon ägglossning eller enstaka per år. Har inte fått någon diagnos men ska lämna prover imorgon på kvinnokliniken. Nu undrar jag om det är fler som ska börja med pergotime inom en snar framtid? :) ska vi följas åt? Det hade varit jätte roligt om vi kunde byta erfarenhet, symtom, tankar och bekymmer! Kram M

  • Svar på tråden Vi som börjar med pergotime mars 2014
  • RockTheRebell

    Cd 7, 8, 10, 12, 14, 18,19,20 sexade vi. Tror det var sista tre som gjorde det. Hade fast gubbe på äl test 18 och 19 och blinkande ändra fr cd7. 20 så hade testenheten pajat.

  • Gweny

    Minst sex varannan dag är målet, och regelbundet där imellan. Dock har min sambo haft lite prestationsångest imellanåt, men blivit bättre nu som skönt är. Gjorde nog mycket nu när han vet att hans simmare är bra.

  • julii
    Joooo01 skrev 2014-05-02 12:30:41 följande:
    En fråga: Hur mycket sex har ni? Varje dag? Från vilken dag i cykeln?



    Vi har haft varje dag. Får jag äta pergo igen så blir det nog varannan. Både jag och min sambo har tyckt att det var lite jobbigt att det är sån press att man "måste"
  • malinostrom
    Minlycka001 skrev 2014-05-02 12:10:02 följande:
    Då borde du vara på cd12 och då kan man ha LH stegring på test, så kanske äl imorgon på cd13, inte helt omöjligt även om det känns lite tidigt... Jag är på cd14 idag och tror inte jag har äl för test visar neg... Men jag tycker att man kan ha sex ändå så man vet att man inte missar äl!

    Jag använder mig av CB-digital (rosa) och det visade en smileygubb idag. Jag bestämde mig för att bara köra på en typ av test denna omgången då jag blev så stressad av de olika testen. Jag undrar om anledningen till att det gick så fort denna månaden kan bero på att jag tog dubbelkur den här gången? Jag och min man hade sex igår och kommer även köra ikväll och i helgen så får vi hoppas på det bästa
  • Minlycka001
    malinostrom skrev 2014-05-02 16:17:33 följande:
    Jag använder mig av CB-digital (rosa) och det visade en smileygubb idag. Jag bestämde mig för att bara köra på en typ av test denna omgången då jag blev så stressad av de olika testen. Jag undrar om anledningen till att det gick så fort denna månaden kan bero på att jag tog dubbelkur den här gången? Jag och min man hade sex igår och kommer även köra ikväll och i helgen så får vi hoppas på det bästa



    Så kan det säkert vara, jag har inte erfarenhet av dubbelkur... Fick du dubbel för att du inte fick äl på enkel eller bara för att det inte tog sig på enkel? Om jag inte blir gravid denna månaden vill jag också ta dubbel, fast gyn sa att jag hade haft äl på enkel... Att köra med olika tester verkar stressigt, är nog bättre som ni kör denna månaden! Vi är nog väldigt lika i cykeln, jag är på dag 14 idag! Stort lycka till :)
  • malinostrom
    Minlycka001 skrev 2014-05-02 17:20:11 följande:
    Så kan det säkert vara, jag har inte erfarenhet av dubbelkur... Fick du dubbel för att du inte fick äl på enkel eller bara för att det inte tog sig på enkel? Om jag inte blir gravid denna månaden vill jag också ta dubbel, fast gyn sa att jag hade haft äl på enkel... Att köra med olika tester verkar stressigt, är nog bättre som ni kör denna månaden! Vi är nog väldigt lika i cykeln, jag är på dag 14 idag! Stort lycka till :)

    Jag fick utskrivet dubbelkur då det inte tog förra månaden. Lycka till så hoppas vi att det här är vår månad.
  • KnytetsMamma

    Har än så länge inga biverkningar av pergon, ska man tolka det som att det inte gör någon nytta?! Känns som att man i alla fall vill känna något....

  • RockTheRebell

    Det var för o Inte skapa prestationsångest vi skippade varje dag och tog en liten omladdning innan det verkade vara skarpt läge.


    Gweny skrev 2014-05-02 13:41:42 följande:
    Minst sex varannan dag är målet, och regelbundet där imellan. Dock har min sambo haft lite prestationsångest imellanåt, men blivit bättre nu som skönt är. Gjorde nog mycket nu när han vet att hans simmare är bra.

    Den här gången hade jag egentligen inte några biverkningar att snacka om mot de andra gångerna!
    KnytetsMamma skrev 2014-05-02 18:00:38 följande:
    Har än så länge inga biverkningar av pergon, ska man tolka det som att det inte gör någon nytta?! Känns som att man i alla fall vill känna något....

  • KnytetsMamma
    RockTheRebell skrev 2014-05-02 18:10:33 följande:
    Det var för o Inte skapa prestationsångest vi skippade varje dag och tog en liten omladdning innan det verkade vara skarpt läge.
    Den här gången hade jag egentligen inte några biverkningar att snacka om mot de andra gångerna!
    Okej, så då behöver det alltså inte betyda att pergon inte har någon effekt bara för att man inte har några biverkningar....Sen förstår jag självklart att allt är individuellt, man upplever allt på sitt eget sätt m.m men då fortsätter jag hoppas på att det kanske kan ge effekt. Samtidigt vore det ju för bra för att vara sant om det skulle funka på första försöket så jag försöker verkligen att inte ta ut något i förskott för att inte bli totalt förstörd på vul på onsdag.
Svar på tråden Vi som börjar med pergotime mars 2014