• Anonym (hosti­s)
    Äldre 15 Mar 17:46
    38090 visningar
    12 svar
    12
    38090

    cocillana och alkohol

    Hej! Jag undrar hur länge, efter man tagit 10ml cocillana hostmedicin, måste man vänta innan man kan ta sig ett eller två glas vin? Räcker det med 24 timmar?

  • Svar på tråden cocillana och alkohol
  • Anonym (hosti­s) Trådstartaren
    Äldre 15 Mar 18:14
    #1

    Ingen som vet?

  • Äldre 15 Mar 18:20
    #2

    Drick du, tror knappast det är nån fara för bil ska du inte köra ändå antar jag

  • Anonym (hosti­s) Trådstartaren
    Äldre 15 Mar 18:30
    #3

    Nej så klart inte Är bara lite orolig för att det står att man kan få andnöd

  • Äldre 15 Mar 18:32
    #4

    Om du är orolig är det bättre att avstå. Så viktigt är väl inte vinet just ikväll? :)

  • Anonym (hosti­s) Trådstartaren
    Äldre 15 Mar 19:00
    #5

    Nä var bara lite sugen kanske inte blir så avkopplande om man ska oroa sig heller.

  • Anonym (-.-)
    Äldre 15 Mar 19:01
    #6

    morfin och alkohol är ingen bra kombo.
    sjukdom och alkohol är ingen bra kombo.

  • Anonym (hosti­s) Trådstartaren
    Äldre 15 Mar 19:19
    #7

    Nä det är sant. Jag skulle inte dricka mig berusad. Bara ett glas vin. Ringde sjukvårdsrådgivningen och efter mycket om och men kom hon fram till att hon inte kunde rekommendera det. Hon trodde inte att det skulle vara någon fara men det var visst kvar i urinet 48 timmar. Så jag avstår.

  • Anonym (-.-)
    Äldre 15 Mar 19:23
    #9
    Anonym (hostis) skrev 2014-03-15 19:19:04 följande:
    Nä det är sant. Jag skulle inte dricka mig berusad. Bara ett glas vin. Ringde sjukvårdsrådgivningen och efter mycket om och men kom hon fram till att hon inte kunde rekommendera det. Hon trodde inte att det skulle vara någon fara men det var visst kvar i urinet 48 timmar. Så jag avstår.
    Nä jag trodde inte det heller (I så fall hade du nog gjort det utan att fråga här)
    Jag menade bara att alkohol förstärker effekten av morfinet och har du redan svårt med andningen (hostar) så kan det bli än värre.
    Än viktigare tycker jag att läkeeffekten försämras redan vid så doser alkohol Man är sjukare längre tid men har det kanske lite roligare under tiden.
  • Anonym (gh)
    Äldre 15 Mar 19:35
    #12

    Sluta gå offtopic, känsliga rummet är inte tillför såna här debatter.

    Ja ts det är ingen fara, du kan dricka vin ikväll. Det är mer än lugnt.

  • Anonym (-.-)
    Äldre 15 Mar 19:47
    #16
    Anonym (gh) skrev 2014-03-15 19:35:09 följande:
    Sluta gå offtopic, känsliga rummet är inte tillför såna här debatter.

    Ja ts det är ingen fara, du kan dricka vin ikväll. Det är mer än lugnt.
    Du har rätt. Tillbaka till topic.
  • Anonym (Sjuk?­)
    Äldre 15 Mar 19:52
    #18

    Om man kan dricka alkohol så behöver man inte coccilana!! :o

  • Anonym (hosti­s) Trådstartaren
    Äldre 15 Mar 20:31
    #19

    Oj! Menade inte att röra upp så många känslor. Jag tog en dos cocillana igår kväll och har känt mig mindre hostig idag än vad jag gjort på över 4 veckor så därav kände jag för ett glas vin. Då det står att man inte ska inta alkohol tillsammans med cocillana ( vilket jag inte tänkte göra, utan ett dygn efter senaste dos) men blev osäker på hur länge det finns kvar i kroppen. Jag har fått ett svar och tackar för svaren jag fått Som sagt jag tar inga risker och avstår.

Svar på tråden cocillana och alkohol