• Gulsparv

    Någon mer som har barn innan och önskar sig en flicka?

    Hej,
    Vet att detta är ett tabubelagt ämne, speciellt här i Sverige. Tänkte starta en tråd för dem som känner som jag. Vi har två pojkar som vi älskar mer än allt annat. Att vi önskar oss en flicka i familjen handlar inte om brist på kärlek till de pojkar vi har utan endast för att framför allt jag vill ha mer balans i familjen och skulle vilja ha en mor-dotter relation och göra "tjejiga" saker. Jag har bestämt mig för att prova Shettlesmetoden och undrar om det finns fler härute som vill följa med på min resa och göra samma sak. Jag ber er som har något negativt att säga om detta att inte göra inlägg i tråden. Hoppas det finns fler som har samma önskan som mig! Häng gärna med här i så fall så följs vi åt! 

  • Svar på tråden Någon mer som har barn innan och önskar sig en flicka?
  • Sininen83
    Erli skrev 2014-08-12 19:12:50 följande:

    Lilla huvudet


    Åh vad söt! Vi har också sett våran lillknodd på UL vid vecka 13 (+5 för våran del)! Helt magiskt! Är väldigt dålig på detdär med formerna tyvärr så vågar inte ge mig in för en chansning, men vad häftigt att se hur stora och välformade de är redan nu! :)
  • Habbi

    Ser att det är fler här inne som blivit gravida! STORT grattis till er Glad


    Någon som kollat könet ännu också? 


     


    Jag gick in i vecka 29 med min lill-tjej i magen igår. Börjar bli bökigt med magen, men jag är lycklig iallafall. GladHjärta



  • Sininen83
    Habbi skrev 2014-08-13 13:58:49 följande:

    Ser att det är fler här inne som blivit gravida! STORT grattis till er Glad


    Någon som kollat könet ännu också? 


     


    Jag gick in i vecka 29 med min lill-tjej i magen igår. Börjar bli bökigt med magen, men jag är lycklig iallafall. GladHjärta


     


    Vilken fin babymage! 11 veckor kvar, you go girl! :)


    Vi hoppas på att få veta vad bebis har för kön på RUL den 8e september *tidengårlångsamtfördensomlängtar*


    *mycket spännande* :D

  • Habbi
    Sininen83 skrev 2014-08-13 14:24:11 följande:

    Vilken fin babymage! 11 veckor kvar, you go girl! :)


    Vi hoppas på att få veta vad bebis har för kön på RUL den 8e september *tidengårlångsamtfördensomlängtar*


    *mycket spännande* :D


    Åh vad spännande! Tiden går aldrig så segt som i väntar efter RUL! Haha. Hoppas allting går bra


     


     


    Zanda skrev 2014-08-13 20:09:30 följande:

    Fin mage Habbi! Hur gjorde ni?


    Tack Vi hade samlag varje dag typ från att mensen tog slut till ÄL. Men vi hade även sex bara någon dag innan ÄL. Blev gravid på första försöket.. tur var väl de. Blev ju helt trött av allt sexande! Haha.


  • Habbi

    Använde ÄL tester för att se när den kom. Dock kände jag just den gången i kroppen när jag fick Äl så dom var lite onödiga. Fick mycket molande värk i ryggen! Sen efter lite mer än en vecka senare fick jag ömma bröst, mitt första graviditets symptom. Då VISSTE jag att jag var gravid. Brukade aldrig få ömma bröst innan mens. Tungan ute


  • Zanda
    missunshine skrev 2014-08-12 16:17:46 följande:

    @NästanHeltLycklig

    Stort grattis!

    Själva gjorde vi första försöket till en flicka igår. Detta var vår taktik baserat på info som jag läst mig till på det amerikanska forumet genderdreaming där de är väldigt insatta i den senaste forskningen samt för egen statistik över vilka metoder som funkar bäst. Enligt dem är Shettles en påvisat dålig metod då man sett att fler tjejer (fler barn öht) blir till närmare ÄL.

    Ca


    Min dotter blev till på ÄL-dagen och min son flera dar efter ÄL, typ fem dar efter sex så här stämmer ju inte Shettles heller...undrar om det är en slump eller om det alltid är så här för mig så jag ska tänka tvärtom?!
  • Isbella
    Habbi skrev 2014-08-15 10:38:48 följande:

    Använde ÄL tester för att se när den kom. Dock kände jag just den gången i kroppen när jag fick Äl så dom var lite onödiga. Fick mycket molande värk i ryggen! Sen efter lite mer än en vecka senare fick jag ömma bröst, mitt första graviditets symptom. Då VISSTE jag att jag var gravid. Brukade aldrig få ömma bröst innan mens. Tungan ute


    Habbi, åt du tranbärstabletter eller några andra tabletter? Hur många dagar innan äl stegring sexade ni (sista ggn)?
  • Willes Mamma 08

    Hej!

    Här har ni en till som har två fina pojkar sedan innan och nu är önskan stor om en liten flicka.

    Blir inte klok bara på om man ska ha sex VARJE dag fram till ÄL eller om man ska ha sex VARANNAN dag fram till ÄL för störst chans för tjej. Står så olika då jag googlar.

    Sedan undrar jag även hur det räknas...alltså man ska ha sex 3 dagar innan ÄL. Räknas då även ÄL dagen in i dem 3 dagarna, eller är det 3 dagar och sedan kommer ÄL dagen på dag 4 eller vad man ska säga?

    Hur länge ska man äta tranbärskapslar innan man försöker?

    Hoppas nån kan hjälpa mig med svar :)


    ♥ William -08 & Albin -10 ♥
Svar på tråden Någon mer som har barn innan och önskar sig en flicka?