• Liv82

    Första barnet, december 2014

    Hej blivande mammor! 

    Blev rätt så ivrig på att starta en egen tråd för oss som väntar första barnet i december. Det vore fint att följas åt och få ta del av varandras känslor, rädslor, drömmar osv. Allt som ryms inom en graviditet. Jag själv väntar mitt första barn, efter 2:a försöket (tidigt missfall vid 1:a försöket) och har enligt Familjelivs graviditetsuträkning beräknad födsel 24 december.


     Glad 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-18 08:42
    BILDTRÅDEN finner ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m73043004.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-01 15:39
    BF-LISTAN finner ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m73353342.html
  • Svar på tråden Första barnet, december 2014
  • Kookie
    michimichi skrev 2014-04-21 19:16:14 följande:
    Blir avundsjuk på alla er som mår illa. Trodde aldrig jag skulle säga det, hehe. Själv äter man som en häst.

    Haha ja jag med! Jag känner inte av något! Inge illamående, inte trött, inte hungrig, inga ömma bröst och knappt någon växtvärk. Får "påminna" mig om att jag faktiskt ÄR GRAVID. Men, man ska väl inte klaga, känner verkligen för er som mår illa!
  • Kookie
    Liv13 skrev 2014-04-21 15:09:02 följande:
    Tack för er omtanke. Nu har jag kommit hem från gynakuten. Läkaren sa att hon trodde att hon såg en hinnsäck i livmodern men att hon inte kunde säga att det var så till 100%. Jag tog även ett blodprov och ska tillbaka på onsdag för att ta ett nytt så att de kan se hur mina värden (hcg?) ser ut. Utifrån det testet går vi senare vidare, har sedan innan ett VUL inbokat på måndag så jag hoppas det går att se mer då. Då är jag 5+6. Idag: 4+6. Hade även en (ofarlig) cysta i höger äggstock men vet inte varför jag haft smärtor i magen. Hoppas att det kanske var tarmarna som spökade. Hur som känns det i alla fall hoppfullt. Hoppas det fortsätter så. 

    Vad skönt att det gick bra ändå! Jag fick också smärtor i ena sidan lågt ned på magen, och det visade sig att jag också hade en ofarlig cysta som orsakade smärtan.
  • kossan
    Lillaloppan123 skrev 2014-04-21 19:11:17 följande:

    Kossan: Jag är i v 5, och har varit illamående ca 1 vecka. Mår illa konstant, morgon till kväll.

    Och så är jag jätteyr, fler som är det?


    Jag borde oxå vara i minst v. 5. Så jag hoppas att jag slipper det. Men nu mår jag illa... Usch va jobbigt för dig! Men började du må illa innan du tog ett gravtest eller efter?

    Yr är jag till och från, det känns som om hela huvet snurrar ibland! ;)
  • Boppianna

    Jag undrar bara lite ang. Inskrivningen. Skall era blivande pappor vara med? Det verkar vara väldigt olika beroende på var i landet man bor.

    Och alla ni som har bokat VUL ska ni göra det i samband med inskrivningen?

  • lilsis

    VUL på torsdag hos den gyn som hittade mitt X när gynakuten påstod att ensidiga smärtor som får en att kräkas är normalt... Men det är jättelångt till torsdag :( 5+6 då.

  • kossan
    Boppianna skrev 2014-04-22 08:05:56 följande:

    Jag undrar bara lite ang. Inskrivningen. Skall era blivande pappor vara med? Det verkar vara väldigt olika beroende på var i landet man bor.

    Och alla ni som har bokat VUL ska ni göra det i samband med inskrivningen?


    Min karl ska med om han kan komma ifrån jobbet! :) de sa att det var valfritt men att det var trevligt om han ville följa med!

    Är det frivilligt att boka VUL? Kostar det något extra?
  • lilsis
    kossan skrev 2014-04-22 08:37:52 följande:
    Min karl ska med om han kan komma ifrån jobbet! :) de sa att det var valfritt men att det var trevligt om han ville följa med! Är det frivilligt att boka VUL? Kostar det något extra?

    De är oftast väldigt restriktiva med VUL.
  • SmulAnna
    Boppianna skrev 2014-04-22 08:05:56 följande:
    Jag undrar bara lite ang. Inskrivningen. Skall era blivande pappor vara med? Det verkar vara väldigt olika beroende på var i landet man bor.
    Och alla ni som har bokat VUL ska ni göra det i samband med inskrivningen?
    När jag bokade inskrivningen så sa det att det var valfritt för partnern att följa med. Normalt sett så bokas det inte in VUL på landstingets MVC, utan det är något som man får tjata sig till eller be om, tror jag. :) På många privata kliniker görs det som en del av inskrivningen.
Svar på tråden Första barnet, december 2014