• Liv82

    Första barnet, december 2014

    Hej blivande mammor! 

    Blev rätt så ivrig på att starta en egen tråd för oss som väntar första barnet i december. Det vore fint att följas åt och få ta del av varandras känslor, rädslor, drömmar osv. Allt som ryms inom en graviditet. Jag själv väntar mitt första barn, efter 2:a försöket (tidigt missfall vid 1:a försöket) och har enligt Familjelivs graviditetsuträkning beräknad födsel 24 december.


     Glad 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-18 08:42
    BILDTRÅDEN finner ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m73043004.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-01 15:39
    BF-LISTAN finner ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m73353342.html
  • Svar på tråden Första barnet, december 2014
  • Mittlillafrö

    Tjejer!! Vet ni eller kan tipsa om några bra böcker ang graviditeten??

  • Cels1us
    Mittlillafrö skrev 2014-04-22 21:40:34 följande:
    Tjejer!! Vet ni eller kan tipsa om några bra böcker ang graviditeten??
    Jag har hitills köpt denna: www.bokus.com/bok/9789153435051/mammapraktika-graviditeten-vecka-for-vecka/ den tycker jag är bra, beskrivningar vecka för vecka samt info om förlossningen mm.

    Samt denna till sambon:
    www.adlibris.com/se/bok/grattis-du-ska-bli-pappa-9789186465131

    Sen planerar jag köpa dessa då de verkar bra:
    www.adlibris.com/se/bok/stora-boken-om-barn-att-vanta-och-foda-barnets-forsta-sex-ar-9789113040592
    www.adlibris.com/se/bok/ett-barn-blir-till-9789174242751
    www.adlibris.com/se/bok/forsta-aret-12-manader-som-forandrar-livet-9789164202550
    www.adlibris.com/se/bok/pappalogi-handbok-for-pappor-fran-produktionssex-till-vab-9789174243321
  • Emhsie
    Augustine skrev 2014-04-22 20:41:37 följande:
    Då är vi precis "lika gravida". Vecka 6 plus 0 här med. Jag är i första graviditeten, första försöket vi gjorde.

    Försök att inte va rädd, inte lätt med MF i bagaget. Men det finns inget som du kan göra som påverkar just nu, utan ta det lugnt. Själv vill jag inte boka in mig snart till inskrivning, vill nog vänta till vecka 10. Det är först när jag läser här som det går upp för mig att jag är gravid och inte bara väldigt sjösjuk! :) Har också en liten oro, jag är 35, har en sköldkörtelsjukdom men samtidigt idag försöker jag bara njuta av att att det är vår. 
    Jag har hypotyreos så jag har med sköldkörtelsjukdom.
    Åkte in akut idag, men allt såg bra ut med pricken som hjärtat slog på ! Blev flyttad till 6+2 Glad
  • Kookie
    Boppianna skrev 2014-04-22 08:05:56 följande:
    Jag undrar bara lite ang. Inskrivningen. Skall era blivande pappor vara med? Det verkar vara väldigt olika beroende på var i landet man bor. Och alla ni som har bokat VUL ska ni göra det i samband med inskrivningen?

    Min man var inte med på inskrivningen, han var välkommen, men första samtalet var det mest frågor till mig i allafall ;) och med tanke på hur han jobbar så får jag nog räkna med att gå på dom flesta besöken själv.. Och där jag bor får man bara ett RUL, så jag funderar på att boka ett VUL privat pga mitt tidigare missfall.
  • Tillaan

    Jag har ju tittat på en barnvagn, över nätet - för att den är en bit bort, men ska självklart se den. Och den är jätte fin, jätte billig. Nu sa säljaren precis att den var visst år äldre och togs ut -09, och när jag använt den ett tag så är den ju nästan 6 år. Så då känns det inte så kul. Har fått miljoner bilder på vagnen och den är verkligen jätte fin, klart man ser på däcken att den rullat. Men annars så är den fin.

    Hur hade ni gjort?

  • kossan
    Tillaan skrev 2014-04-23 06:52:36 följande:

    Jag har ju tittat på en barnvagn, över nätet - för att den är en bit bort, men ska självklart se den. Och den är jätte fin, jätte billig. Nu sa säljaren precis att den var visst år äldre och togs ut -09, och när jag använt den ett tag så är den ju nästan 6 år. Så då känns det inte så kul. Har fått miljoner bilder på vagnen och den är verkligen jätte fin, klart man ser på däcken att den rullat. Men annars så är den fin.

    Hur hade ni gjort?


    Vad är det för vagn? :)
  • Tillaan
    kossan skrev 2014-04-23 07:10:29 följande:
    Vad är det för vagn? :)
    Emma ljunga city cross, med sittdel + quodrolift, åkpåse och skötväska. Men såg nu att däcken var rätt slitna :/

    Blev så besviken när åldern inte stämde.

    Dock har jag hittat en -11 nu för typ samma summa (600;- mer) och den har citykorgen och sittdel, så då får jag köpa en mjuklift.
  • lilsis

    Inget blod på ett dygn nu. Lite bruna flytningar bara. Vilket iofs gör mig skitnervös för det hade jag förra gången = utomkveds. Nåja nu är det iaf VUL imorgon, jag hoppas det syns något, 5+6 är ju rätt tidigt.

  • Liv82
    lilsis skrev 2014-04-23 08:18:46 följande:
    Inget blod på ett dygn nu. Lite bruna flytningar bara. Vilket iofs gör mig skitnervös för det hade jag förra gången = utomkveds. Nåja nu är det iaf VUL imorgon, jag hoppas det syns något, 5+6 är ju rätt tidigt.
    Lycka till imorgon! Hoppas allt ser superfint ut. Jag ska tillbaka och ta blodprov idag och prata med läkaren senare under eftermiddagen om provsvaren. 
  • Tillaan
    lilsis skrev 2014-04-23 08:18:46 följande:

    Inget blod på ett dygn nu. Lite bruna flytningar bara. Vilket iofs gör mig skitnervös för det hade jag förra gången = utomkveds. Nåja nu är det iaf VUL imorgon, jag hoppas det syns något, 5+6 är ju rätt tidigt.


    Ja, men de kan ju känna och se att allt sitter där det ska och om det hänt något :)

    Flytningar har jag hört ska vara normalt, men förstår din oro. Skriv gärna så fort du vet något :)
Svar på tråden Första barnet, december 2014